Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 1568 ggr
SoeN
4/8/18, 9:17 PM

Funderar på "vad jag har"....

Hej hej! Jag låg och funderade, som man kan göra ibland, på val man tar i livet eller hur der har sett ut. Arbete, relationer, intressen och så vidare. Jag är lite av en allt- eller inget person. Inte så att jag gör saker halvdant för att jag inte är lika intresserad, men jag tappar lusten fortare och kan avsluta det jag påbörjat (tex arbete), till skillnad mot Riktiga intressen eller arbeten jag brinner för. Då ger jag allt, verkligen allt! Och ska lära mig saker om arbetet, hobbyn eller vad det än må vara tills jag kan precis allt! Oftast så kör jag på, till hundra, kan fundera på lösningar, komma på ideér och ibland ha svårt att släppa det jag gör, då jag är så uppslukad. Till saken hör den att jag alltid varit duktig i skolan, inga konsentrationssvårigheter, inte svårt att sitta still, snabbtänkt, ingen person som ger upp, eller blir deprimerad. Jag är också kvicktänkt, har alltid svar på tal samt dominant i kombination av att vara ödmjuk och en person som driver andra framåt. Jag har arbetat som butikschef och säljare. Men! Jag har haft svår ocd, eller i alla fall mycket tvångstankar. Detta har jag lärt mig att leva med. Vissa dagar bättre, andra sämre. Främst handlar det om mitt inre, ingen ser det, men jag känner. Ränkar inom mig och så vidare. Jag har också haft mycket kontrollbehov som blivit bättre med åren, men har lite svårt för att saker inte blir som jag planerat då jag haft en plan i huvudet. Ser resväg, restid, resmål osv framför mig och kan bli störd om någon ska ändra på det. Däremot är jag impulsiv också, ibland för mycket, men det är också bättre (äldre och klokare, haha). Ja det är väl svårt att dra någon slutsats så här, och jag söker ingen diagnos, men kanske tips på vad det är för "fel"? Mest för att jag skulle vilja höra med andra. Jag hanterar mina problem och min omgivning störs inte direkt. Det är väl mest jag som funderar. Är 34 år.

Annons:
vallhund
4/8/18, 10:15 PM
#1

Snabbsvar känner du igen något här?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5ngssyndrom

🌺

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

SoeN
4/9/18, 9:47 AM
#2

Hej! Jo som jag skrev så har jag haft/har en del tvångstankar/ocd (många år, sedan ca 15års ålder), jag tänker mer på övrigt jag nämnt.

Maria
4/9/18, 3:13 PM
#3

Jag kan inte hitta något i din text som skulle vara "fel" som du skriver. Alla är vi ju olika personligheter.

Skulle din OCD bli svårhanterlig så finns hjälp att få.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: