Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1765 ggr
Linn Is The New
2018-04-27 15:26

Morgon problem

Jag har ett problem som påverkar ALLT. Jobb, familj och annat.

På morgonen är jag aldrig mig själv, jag är super trött och mår jätte dåligt. Som ett svart moln ligger över mig, kedjor i sängen som håller kvar mig. Min mor försöker  väcka mig, går in i rummet och ropar mitt namn. Jag svarar ofta inte mer än ett ord då jag inte kan prata överhuvudtaget? Som att jag är stum på morgonen i sängen? 

Jag försöker ta mig upp men kedjorna håller tillbaka mig. Ytligare en gång kommer hon ner och låter förbannad, skäller nästan på mig och säger ofta i stil med  "det blir alltid såhär" och andra saker jag tycker är jätte jobbigt. Det spelar ingen roll hur många timmar jag har sovit, jag är helt hopplös på morgonen. Nästan så jobbigt att jag funderat på att ta livet av mig.. Jag är 17 i höst.

Jag har också extrema mardrömmar ofta, men jag tycker inte de bör påverka morgonen så jätte mycket. Jag tror personligen att jag inte kommer kunna ha ett vanligt jobb när jag blir stor, detta har varit sen redan ung ålder.  Jag har testat sömn mediciner, de hjälper typ inget.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
vallhund
2018-04-27 15:49
#1

Lämpligen  kontaktar du psykiatrin, eller BUP/Udomsmottagning i din kommun.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

MonicaLagerquist
2018-04-27 15:58
#2

Försök att få morgonrutinerna lite positivare.

Planera in något du gillar att göra direkt på morgonen och anpassa tiden att vakna efter det.

Ta ett skönt bad om du gillar att bada.Drick en kopp gott the om det är det du gillar.

Gillar du att läsa spela spel eller vad det nu än planera in så att du har tid för det på morgonen.

Att vakan av att någon tjatar och gnäller på en gör ju inte livet direkt roligare.

Stolt ägare till fem La permer

Caeli
2018-04-27 17:17
#3

Ha ett glas juice eller en chokladbit på sängbordet och ta det direkt när du vaknar. Kanske är ditt blodsocker lite väl lågt på morgonen, kan vara så även om man inte är diabetiker.

Lona
2018-04-27 21:17
#4

Är det lättare på helgerna?
Har du någon bra rutin på morgonen, eller "vimsar du omkring"? Det kan vara lättare om man tex har duschat kvällen innan så att man slipper det på morgonen, lagt fram kläderna man ska ha, förberett frukost osv.
Håller annars med övriga svar, men undrar en sak till; hur trivs du i skolan/på jobbet? När på dagen brukar måendet vända och hur mår du på kvällen när du ska lägga dig?
Vilka sömnmediciner har du testat? en del blir man 100 ggr värre av…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Farwuq
2018-04-30 11:18
#5

#0 Har du mardrömmar, är de i samband med sömnparalys?

För min egen del är morgnarna den bästa tiden. Jag sover dåligt, och i dag t.ex. gick jag ut strax före 3 och tittade på fullmånen medans jag gick till gymmet. På morgnarna är luften oftast frisk och fin, t.o.m. här i stan.

I vilket fall som helst, så bör du tala med din skolsköterska om du går i skolan, eller som du fått råd om ovan, tala med BUP/Ungdomsmottagningen i din kommun.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

kamjal#
2018-04-30 13:40
#6
Annons:
Lona
2018-04-30 14:22
#7

#6, Har du möjligen postat i fel tråd? Låter som att svaret hör hemma i en annan av de aktuella trådarna på psykologisajten :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Äppelsnäckan
2018-05-01 22:08
#8

Är exakt likadan det med att vara "sur", jag kan verkligen inte svara, jag kan ligga där klarvaken och mamma pratar med mig och vill ha svar och veta om jag är vaken men jag vägrar säga ett ord. Jag kan bara inte prata… Känner mig typ "lydig" då, att hon får som hon vill, vilket jag hatar känslan av. Låter konstigt men ja… Är 18 btw.

Att det här påverkar dig så mycket att du funderar på självmord är allvarligt, försök prata med någon om det, antingen kuratorn på din skola eller på BUP/ungdomsmottagningen eller ring/chatta med BRIS. Men du ska veta att du verkligen inte är ensam om det att inte kunna prata på morgonen… Morgnar är en av de svåraste sakerna för mig i livet och har alltid varit.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: