Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 1504 ggr
akvarium123
2018-05-01 17:14

Röra sig i sömnen??

Hej!

Jag vet inte hur jag ska säga detta så enkelt förklarat som möjligt men såhär är det. Att jag har varit med om någonting fruktansvärt (ett brott) och nu när jag sover så kan jag helt plötsligt tänka på detta i en stund och höra ett skrik och då plötsligt någonstans då så kan jag typ röra mig akut nästan liksom. Sparka med benen och hålla igång armarna i nån mikrosekund innan jag slutar och blir rädd. Är detta något man kan få?? Är det normalt??

Annons:
-Aida-
2018-05-01 17:32
#1

Kroppen reagerar på olika sätt när man upplevt något man känner är obehagligt, ibland händer ingenting och ibland kan kroppen uttrycka sig under vaken tid som ångest/panik attacker eller när man sover och man kan sparkas och slåss som du upplevt att du gör.
Det är normalt men ett stort tecken på att man behöver bearbeta obehaget.

akvarium123
2018-05-01 17:59
#2

#1 Ok tack för svar då vet jag att det är helt normalt🙂

SSKAnna
2018-05-27 12:00
#3

Jag skulle nog ta kontakt med någon att prata med i din situation. Att du återupplever traumat (för vad som än hände så tycks iaf din hjärna ha uppfattat det som ganska traumatiskt) i drömmarna kan vara ett tecken på eventuell posttraumatisk stress. Jag hade samma problem och det blev mycket bättre efter att jag fick bearbeta det som hänt med en psykolog.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

akvarium123
2018-05-27 14:10
#4

#3 Det har jag troligen säger kuratorn jag går hos. PTSD alltså.

Vad bra! Troligen blir det bra för mig också, sakta men säkert.

Scintilla
2018-06-16 16:14
#5

Vill bara lägga in en inflikning här som jag aldrig kommer glömma, en gång så sov jag som vanligt men när jag vaknade så vaknade jag med huvudet på fel sida! Blev väldigt förvirrad och förvånad. Men det har bara hänt en gång Tror jag vaknat av att jag ramlat ner på golvet en gång också. Men det var mer när jag var mindre.

Nu i den här veckan så var mitt lakan helt ihopskrynklat när jag vaknade, tror jag vänder mig om rätt så mycket kanske.

Har aldrig själv sparkat eller "slagits" i sömnen vad jag vet eller minns, men har inte heller varit med om ett brott.

Men jag tror mycket bearbetas när man sover så ditt nervsystem och din hjärna kanske bearbetar händelsen under nätterna?

vallhund
2018-06-19 21:37
#6

Tänkte på sömnparalys, ev hypnagoga hallucinationer fast det är ju mer som att vakna o inte kunna röra sig, vilket leder till panik.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: