Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 1730 ggr
issuess.
2018-05-01 22:27

Sexuellt missbruk

Jag vet verkligen inte vart jag ska vända mig med det här. Det är inget ämne som folk direkt kan relatera till, och jag skulle bara bli hänvisad till psykiatrin, vilket jag säkert kommer bli här också, men…

När jag var tolv började jag missbruka sexuella handlingar. Genom att cama och chatta med äldre män. Sen under flera år var jag utsatt för grov psykisk misshandel av en man som dessutom begick övergrepp på mig. Just den delen i det hela är en rättssak, så ni behöver inte "oroa" er för det… 

Nu är jag arton och idag var jag på en chatt för första gången på år, många år… Jag kände mig dragen till att skriva med någon äldre man, vilket jag gjorde. Dock inte alls så långt som jag drog det förr i tiden, för jag är mer medveten om mig själv och verkligheten nu, och jag kan helt enkelt inte sjunka lika lågt längre… Och jag känner mig ju som ett äckel liksom. Men poängen är att dragningen har kommit tillbaka, och det här har varit ett missbruk för mig, och jag vill inte att det ska hända igen och jag känner att jag kanske faller tillbaka i det. Min kille och jag gjorde slut för 2 månader sen så nu har jag ingen att vara lojal till.

Min bakgrund är så jävla komplicerad och lång, orkar inte dra allting nu… Men jag har daddy issues och har sedan 10-11 års ålder letat efter en fadersgestalt. Jag känner en obeskrivlig längtan efter en man som tar hand om mig, INTE utnyttjar mig, utan bara finns där och inte ser på mig som ett sexobjekt. 

Alltså såhär, jag attraheras av män sexuellt, men jag dras även till pappagrejen, och dom här kan blandas ihop. Men det jag vill i verkligheten såattsäga är att ha en pappafigur som finns där för mig. Detta är ju tyvärr knappast möjligt, för om en man vill ha kontakt med en ung tjej så är det ju till 99,99% för att utnyttja henne sexuellt.

FÖRLÅT för världens längsta inlägg. Hoppas nån stackars jävel orkade läsa. Mest av allt vill jag känna att fler har liknande problem (vilket väldigt få verkar ha), inte bara "sök dig till BUP" och "sök dig till terapi" osv. Allt det där "prata med en vuxen" hjälper tyvärr inte. Isåfall ska det komma från någon som har varit i min sits.

Annons:
_Fisken
2018-05-01 22:53
#1

No1. Be inte om förlåt. Finns inget o be om förlåt för.
Jag har läst och har svårt å ge råd.  Det jag kanske kan ha åsikt om är det där om att det är till 99.99% sexuell lust bakom om en äldre man tar kontakt med en yngre.
Lite fördomar kan jag tycka. Beror kanske på i vilka miljöer man rör sig i? Problemet för dig är väl att hitta rätt snubbe. Där kanske du måste bena ut om det du har lust till verkligen är nåt original-du vill eller är en vilja/lust som kommer sprungen ur det du varit med om. Sagt av en som inte har utbildning i psykologi.

rimfrost417
2018-05-02 16:32
#2

En psykologkontakt kan hjälpa dig att reda ut detta.

OnlineCores
2018-05-03 17:51
#3

Jag tycker att det låter som att du är förvirrad mellan det sexuella och en faders bekräftelse med trygghet. Du verkar dra in det sexuella behovet till ett annat behov. Det finns fysiskt sexuellt behov, samt intimt sexuellt behov. Att sakna en fadersfigur påverkar många behov i livet, som till exempel säkerhet och trygghet när man testar vingarna i livet och att man alltid kan komma hem till tryggheten. Ett annat behov som att få bekräftelse och få höra att man är älskad av sin far bygger upp självkänsla, vilket leder till lägre sannolikhet att man får ett riskbeteende. Relationer är andra behov. Listan är lång. Det är en fråga om vad det är du vill eller har för behov som bestämmer vad du ska göra.

Du skriver att du känner dig lite som ett äckel. Det låter lite som att du definierar dig själv efter vad du gör. Och när du väljer det beteende som du gör, ett beteende som gör att du upplever den känslan, så kanske det är något du kan förändra.

Vet du hur du vill ha det?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

issuess.
2018-05-22 12:52
#4

Tack för era svar, ursäkta för sent svar från mig.

#1 Det är förstås sant. Jag tror inte att alla män är svin, absolut inte, jag är dock skeptiskt till anledningen varför en äldre man skulle vilja ha kontakt med en yngre tjej. Vad får mannen ut av det? Dock har jag kontakt med en jättesnäll gammal lärare som jag får lite trygghet av på nåt sätt. Jag litar på honom, vilket jag inte gör med alla män.

#2 Du har rätt i det och egentligen är det väl bara en tidsfråga innan jag "måste" vända mig till psykiatrin pga mina dilemman kring sex. Just nu orkar eller vill jag inte ta det steget dock, tyvärr.

#3 Precis dom rätta orden, jag är förvirrad mellan det sexuella och en faders bekräftelse med trygghet. Om jag vet hur jag vill ha det? Ja och nej. Jag har klart för mig att jag vill ha en manlig person som finns som en trygghet för mig. Sen hur det ska funka i praktiken är en annan femma, men som sagt har jag kontakt med en gammal lärare som är jättesnäll och så och det ger mig lite känsla av trygghet. Det jag inte vet är riktigt vart gränsen inne i mitt psyke, jag blandar som sagt ihop sexualitet med fadersgestalt.

issuess.
2018-05-22 12:53
#5

Om någon har upplevt/känt något liknande så skulle det betyda guld om ni ville dela med er av det, här eller på PM. <3

OnlineCores
2018-05-23 19:43
#6

Jag har varit förvirrad tidigare, men inte kring det sexuella på det viset. Jag vet att man kan reda ut förvirringar och för mig blev det som natt- och dag när jag vaknade till, och fick ett tydligt perspektiv på vad som är vad. Jag tror också att en förvirring, vilken förvirring som helst, kan vara belastande eftersom man måste fundera eller anpassa sig till det, samtidigt som att man inte har kontroll på situationerna.

När man vet vad som är vad, så behöver man inte fundera på hur det ligger till så mycket. Jag tror att du skulle må bra av att kontakta psykiatrin om det (när du känner dig mogen till det). Och jag tror också att du kan nå en förändring ganska snabbt om du tillåter dig själv till det. En förändring behöver inte betyda att du ska leva annorlunda, utan kan också handla om att ändra hur du känner för en specifik sak.

Du måste ta reda på vad du vill. Det är jätteviktigt, för annars kommer du riskera att bli en åskådare i livet och det tror jag inte är något du vill. Självkännedom är en bra väg att gå för att ta reda på vad man vill.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Annons:
Upp till toppen
Annons: