Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1636 ggr
issuess.
5/31/18, 5:52 PM

Vill prata med någon

Jag har en lite komplicerad bakgrund som jag inte orkar ta upp allting här och nu. Men jag skulle vilja ha en manlig förebild/kontakt runt 30-50 år som finns där för mig. Jag är själv 18-20 (säger ej exakt här). Skriv PM.

Annons:
Aleya
5/31/18, 6:02 PM
#1

Inte för att vara elak. Men efter att ha läst ditt förra inlägg gällande ditt problem så skulle jag råda dig att söka hjälp irl istället för att söka män som förebilder på internet. Bara för din skull så du inte hamnar i samma skit igen

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Farwuq
6/1/18, 11:13 AM
#2

Jag är visserligen en man, men långt utanför den tidsramen.
😉

Jag ger samma råd som #1.

Problemet som du har är inte lätt att lösa och dessutom inte här på ett forum.

Du befinner dig i ett väldigt sårbart läge, det känner jag direkt. Åldersskillnaden i sig, ser jag inte som något chockerande; det finns många som haft ett parförhållande där ena parten varit dubbelt så gammal som den andra.  

Du behöver någon - en fysisk person - att tala med öga mot öga, det är därför du bör kontakta en psykolog och berätta för denne hur du känner dig, hur du tänker och hur ditt liv ser ut/sett ut. Det är således samma råd som du fått i en annan forumtråd.

Vi vet alla här inne att det finns en mycket brokig skara människor där ute med XY- kromosomuppsättning, så det gäller att tänka sig för. Det är mycket lätt att bli utnyttjad som ung kvinna eller man med för den delen.

Du söker en manlig förebild en fadersgestalt (+), bra sådana "växer inte på träd" och de som finns; som dessutom håller en god kvalité, som mentor och förebild, är ofta redan engagerade i familjeförhållanden.

Så… boka en tid med en psykolog, och prata ut; det är inte så drastiskt som det kanske låter, psykologer är vanliga människor de med.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

issuess.
6/1/18, 12:00 PM
#3

tack för era svar.

snällt att ni bryr er.

<3

#2 tack. du har rätt. <3

Farwuq
6/1/18, 12:05 PM
#4

#3 Så bra att du förstår.
En timme, öga mot öga med en psykolog och själasörjare kan nog var till stor hjälp.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

issuess.
6/1/18, 12:06 PM
#5

#4 tror inte jag är redo för psykologkontakt just nu. inte för detta problem iallafall. försöker komma till psykiatrin av andra anledningen just nu. mår dåligt över att prata öppet om detta ämne och utlämna mig som något offer som måste ha hjälp hos en psykolog kring detta. men den tiden kommer väl.

Farwuq
6/1/18, 12:14 PM
#6

Vi har full förståelse för att detta upplevs som ett känsligt ämne.

Flertalet som svarar här inne, är vuxna och mogna människor som själva, personligen, upplevt en hel del. Problemet är att kunna ösa ur sina egna erfarenheter, och svara tillfredsställande med några korta meningar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Aleya
6/1/18, 1:53 PM
#7

#3 bra att du förstod att jag skrev i all välmening. Mitt råd är att inte låta detta ligga och gro dock. Att ändå beröra ämnet om du får hjälp. För skiter man i problemet länge så blir det svårare att hantera sen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vallhund
6/1/18, 7:52 PM
#8

Helt enig med #1 o #2

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: