Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
34. Utanför ämnet

Vill prata med någon

2018-05-31 17:52 #0 av: issuess.

Jag har en lite komplicerad bakgrund som jag inte orkar ta upp allting här och nu. Men jag skulle vilja ha en manlig förebild/kontakt runt 30-50 år som finns där för mig. Jag är själv 18-20 (säger ej exakt här). Skriv PM.

Anmäl
2018-05-31 18:02 #1 av: Aleya

Inte för att vara elak. Men efter att ha läst ditt förra inlägg gällande ditt problem så skulle jag råda dig att söka hjälp irl istället för att söka män som förebilder på internet.
Bara för din skull så du inte hamnar i samma skit igen

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl
2018-06-01 11:13 #2 av: Farwuq

Jag är visserligen en man, men långt utanför den tidsramen.
Skämtar

Jag ger samma råd som #1.

Problemet som du har är inte lätt att lösa och dessutom inte här på ett forum.

Du befinner dig i ett väldigt sårbart läge, det känner jag direkt. Åldersskillnaden i sig, ser jag inte som något chockerande; det finns många som haft ett parförhållande där ena parten varit dubbelt så gammal som den andra.  

Du behöver någon - en fysisk person - att tala med öga mot öga, det är därför du bör kontakta en psykolog och berätta för denne hur du känner dig, hur du tänker och hur ditt liv ser ut/sett ut. Det är således samma råd som du fått i en annan forumtråd.

Vi vet alla här inne att det finns en mycket brokig skara människor där ute med XY- kromosomuppsättning, så det gäller att tänka sig för. Det är mycket lätt att bli utnyttjad som ung kvinna eller man med för den delen.

Du söker en manlig förebild en fadersgestalt (+), bra sådana "växer inte på träd" och de som finns; som dessutom håller en god kvalité, som mentor och förebild, är ofta redan engagerade i familjeförhållanden.

Så... boka en tid med en psykolog, och prata ut; det är inte så drastiskt som det kanske låter, psykologer är vanliga människor de med.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2018-06-01 12:00 #3 av: issuess.

tack för era svar.

snällt att ni bryr er.

<3

#2 tack. du har rätt. <3

Anmäl
2018-06-01 12:05 #4 av: Farwuq

#3 Så bra att du förstår.
En timme, öga mot öga med en psykolog och själasörjare kan nog var till stor hjälp.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2018-06-01 12:06 #5 av: issuess.

#4 tror inte jag är redo för psykologkontakt just nu. inte för detta problem iallafall. försöker komma till psykiatrin av andra anledningen just nu. mår dåligt över att prata öppet om detta ämne och utlämna mig som något offer som måste ha hjälp hos en psykolog kring detta. men den tiden kommer väl.

Anmäl
2018-06-01 12:14 #6 av: Farwuq

Vi har full förståelse för att detta upplevs som ett känsligt ämne.

Flertalet som svarar här inne, är vuxna och mogna människor som själva, personligen, upplevt en hel del. Problemet är att kunna ösa ur sina egna erfarenheter, och svara tillfredsställande med några korta meningar.

Anmäl
2018-06-01 13:53 #7 av: Aleya

#3 bra att du förstod att jag skrev i all välmening. Mitt råd är att inte låta detta ligga och gro dock. Att ändå beröra ämnet om du får hjälp. För skiter man i problemet länge så blir det svårare att hantera sen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.