Annons:
Etikettbehandling
Läst 1947 ggr
Ahees1
2018-08-03 19:13

Psykofarmaka och känslor

Hej. Fick diagnosen schizoaffektiv sjukdom vid 20 års åldern. Är idag 28. Går på abilify, lithium och cisordinol. Det jag undrar är.. vilket jag ser som ett problem, är att jag inte kan känna några som helst känslor. Man har ju lust o bara lägga av med allt, Men samtidigt vet jag att jag kan bli Hög psykotisk i 1- flera månader. Så vad gör man? Har sagt det till min läkare som bara säger "Vi kommer till de"..

Annons:
OnlineCores
2018-08-03 21:45
#1

Det är svårt för oss att svara på. Jag förstår att du vill känna känslor. Är det medicinen som blockerar dina känslor tror du?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Scintilla
2018-08-03 22:53
#2

Av det jag hittills läst så verkar en del medicin rätt avtrubbande. Tycker det är positivt att du är medveten om problemet och att du vill lösa det. 

Igår tittade jag på en video där en terapeut berättar varför han slutade som terapeut efter 10år i branschen. Han verkar vara jordnära, ärlig och väldigt mänsklig. Han förklarar lite om systemet kring industrin han jobbade i och hur det påverkade de som är anställda inom  den och honom. Han verkar även ha videos om t.ex. schizofreni och massa andra psykologiska saker och jag kände iallafall att jag gillade honom, så du kanske kan ta en titt där i hans kanal om du vill. :)

Han heter Daniel Mackler på youtube.

Här är två videos om hur personer kan återhämta sig från schizofreni utan medicin:
Nyare: javascript:nicTemp();

Äldre: javascript:nicTemp();

 Har dock inte sett dem själv utan sökte bara i hans kanal.

Upp till toppen
Annons: