Annons:
Etikettbehandling
Läst 2975 ggr
ebejmar
2018-08-15 23:19

Setralin hjälp plz

Jag har använt setralin ganska länge nu och är just nu på 100mg. Jag fick nyligen diagnosen autism (vet inte om det är viktigt att veta så la till det ändå) jag har märkt på senaste tiden att jag har haft kraftiga mood swings. (Detta är ett bra tag in i medicinen så tycker det är lite konstigt) och det har blivit värre, det känns nästan som jag tappar kontrollen, jag slängde saker på marken och grät och det fanns ingen anledning varför och jag viste det men kunde inte sluta, det var som om jag var fast i min egen kropp där jag tänkte ganska klart och visste att det jag gjorde var konstigt men kunde inte göra något åt det. Jag lyckades få tag i mig skälv när tanken om att skära mig skälv (vilket jag inte vill) och när jag försökte välta möbler. När jag kom tillbaka så grät jag mera och det kändes seriöst som om jag blev galen i just den stunden. Jag fick viljan att ta sönder glas (vilket jag inte gjorde bra nog) och även tankar om att knivhugga någonting. Jag tror det var täcken på att jag ville få ut den jobbiga känslan. Några tankar eller tips? Borde jag göra något åt det och i sånna fall vad?

Annons:
vallhund
2018-08-16 00:23
#1

Kontakta din behandlande läkare eller KP.  Bra att du inte skadat dig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

SannaPannan
2018-08-16 00:38
#2

Låter ganska allvarligt, har tagit sertralin jag med i några år och aldrig upplevt något liknande. Föreslår att du kollar med en läkare. :)

/Sanna

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Farwuq
2018-10-02 18:29
#7

Vi reagerar alla olika på mediciner, du ska tala med din läkare om hur du reagerar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: