06. Behandling/Medicin

Setralin hjälp plz

2018-08-15 23:19 #0 av: ebejmar

Jag har använt setralin ganska länge nu och är just nu på 100mg. Jag fick nyligen diagnosen autism (vet inte om det är viktigt att veta så la till det ändå) jag har märkt på senaste tiden att jag har haft kraftiga mood swings. (Detta är ett bra tag in i medicinen så tycker det är lite konstigt) och det har blivit värre, det känns nästan som jag tappar kontrollen, jag slängde saker på marken och grät och det fanns ingen anledning varför och jag viste det men kunde inte sluta, det var som om jag var fast i min egen kropp där jag tänkte ganska klart och visste att det jag gjorde var konstigt men kunde inte göra något åt det. Jag lyckades få tag i mig skälv när tanken om att skära mig skälv (vilket jag inte vill) och när jag försökte välta möbler. När jag kom tillbaka så grät jag mera och det kändes seriöst som om jag blev galen i just den stunden. Jag fick viljan att ta sönder glas (vilket jag inte gjorde bra nog) och även tankar om att knivhugga någonting. Jag tror det var täcken på att jag ville få ut den jobbiga känslan. Några tankar eller tips? Borde jag göra något åt det och i sånna fall vad?

Anmäl
2018-08-16 00:23 #1 av: vallhund

Kontakta din behandlande läkare eller KP.  Bra att du inte skadat dig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 
Anmäl
2018-08-16 00:38 #2 av: Sanna1301

Låter ganska allvarligt, har tagit sertralin jag med i några år och aldrig upplevt något liknande. Föreslår att du kollar med en läkare. :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.