Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1807 ggr
[someoneinthisworld]
8/31/18, 2:46 AM

Göra slut med vän? Eller inte?

Jag har haft en vän i 3 år i början hade vi väldigt tight kontakt men gradvis behövde jag mer utrymme, men han har inte slutat med det behovet för att inte låta "bortskämd" så har jag inga vänner typ så visst har det vart fint med en person som alltid vill finnas där, men det finns gränser, han skriver oavbrutet och jag känner mig dränerad av att alltid behöva finnas där, varför räcker det inte att skriva då och då? får han inget svar är det nästan som han har en konversation med sig själv för han fortsätter skriva så mycket. Slutade upp med att jag sa jag behövde space, jag måste få tid för mig själv, det betyder inte jag vill avsluta vänskapen, men han fortsatte han skicka mig säkert 10 meddelanden per dag utan svar, jag förstår inte varför. Varför räcker det inte med ett meddelande o sen avvakta? spam leder ju inte till snabbare svar. Iallafall inte från mig. Trots att jag annars är ensam funderar jag starkt på att avsluta vänskapen, allt detta klängande för livet på mig tar av mina livskrafter. Har någon vart i en liknande situation? kanske bättre att vara ensam än med någon som inte ger en något man behöver.

Annons:
Maria
8/31/18, 7:46 AM
#1

Har du pratat med honom mer om detta? Talat om att du kan tänka dig bryta "relationen" på grund av detta?

Kommunikation tror jag är jätteviktigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[someoneinthisworld]
8/31/18, 8:22 AM
#2

#1 ja jag var otydlig, men jag sa verkligen rakt och tydligt jag behöver space men han fortsatte skicka meddelanden till någon som inte svarade, vilket gjorde att jag kände mig mindre respekterad.

Niklas
9/8/18, 6:28 PM
#3

Försök igen. Säg att du känner dig tvungen att spärra honom om han inte minskar sina kontaktförsök. Du kanske kan hjälpa honom genom att säga hur ofta som är lagom.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: