Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 1299 ggr
Shamall
9/12/18, 11:52 AM

Dröm/verklighet

Vet inte riktigt vad jag vill ha för svar. Helst ett vetenskapligt. Jag har sedan en tid haft svårt att skilja på dröm/verklighet. Det började med en konstant trötthet, en sån där man inte kan sova sig ur. Sen insåg jag att jag inte vet om jag drömt vissa saker eller om dem hänt påriktigt, är inga större saker men kan vara oklarheter kring om ett samtal ägt rum/om jag drack morgonkaffet eller drömde det osv. Jag dricker/medicinerar inte, har inga sjukdommar(vad jag vet iaf) och motionerar dagligen.. Har dock haft det rätt tungt hemma ett tag, känner mig rätt nedtryckt och lite som en hushållsarbetare typ.

Shamall

Annons:
[Hukanson]
9/12/18, 2:54 PM
#1

Man kan ha en sådan period, men med tiden blir det bättre. Sov om du är trött och behöver sova. Om du har möjlighet att be eller recitera för högre ljus så gör det, du kan få stor hjälp.

Shamall
9/12/18, 3:26 PM
#2

”Recitera för högre ljus” vad betyder det?

Shamall

OnlineCores
9/12/18, 6:31 PM
#3

Det är inte farligt att ha en sådan period i livet. Men kvarstår de problemen, eller att det blir värre så kan du kontakta vårdcentralen om att få hjälp med det. Kan finnas vilka orsaker som helst, men jag tänker främst på två saker:

  1. Sömnbrist och att du inte har vaknat till riktigt, när du tror att du är vaken, och är fortfarande i kontakt med det undermedvetna.
  2. Biologiska faktorer, så som att hjärnan inte singalerar på rätt sätt längre och att signalerna komunicerar med mer frånvarande delar än vad som är normalt.

Precis som #1 säger. Sov, se till och sova ordentligt. Det löser många problem.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Shamall
9/13/18, 8:21 AM
#4

Sover ofta från 20/21 till 05 och typ 12-14…. :)

Shamall

OnlineCores
9/13/18, 9:46 PM
#5

Sover du bra också?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Shamall
9/14/18, 11:33 AM
#6

Jo jag brukar könna mig utvilad iallafall

Shamall

Annons:
Shamall
9/14/18, 11:34 AM
#7

Utvilad i den bemärkelsen att jag kan stiga upp. Sen är jag trött på ett annat sett, typ kroppsligt, som i en dimma

Shamall

OnlineCores
9/14/18, 9:05 PM
#8

Det är viktigt att få i sig näring så snabbt som möjligt efter att du vaknat också. Gärna ett glas vatten direkt när du vaknar och sen bra näring direkt efter. Många tror att de få i sig rätt näring vid vanlig fukost såsom ett glas appelsinjuice och någon macka. Om du istället ser till att få i dig rätt näring (från hela tallriksmodellen) på morgonen, och du ändå forsätter att känna dig kroppsligt trött, så bör du kontakta vårdcentralen.

Grundläggande näring måste uteslutas först av allt. Vatten, Mat och Sömn. På dina symptom så skulle jag kolla över näringen framförallt. Vårdcentralen har också dietister som kan hjälpa dig att göra rätt.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

vallhund
9/16/18, 3:39 PM
#9

Håller med andra om att du bör börja med att kontakta VC Kan finnas många olika anledningar till din trötthet o upplevelser.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Shamall
9/16/18, 4:47 PM
#10

Tack hörrni, blir att ringa VC imorgon då jag även kan utesluta kosten. Äter bra och varierat, och både sover och motionerar bra så kanske behöver se över om det är nått annat.

Shamall

Upp till toppen
Annons: