Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2194 ggr
rituals
2018-10-07 19:27

Läkarna hittar inget fel.

Hej! Nu är det såhär att jag försöker söka lite hjälp här istället.
Vore så sjukt tacksamt om någon kunde känna igen sig i vad jag skriver, inte för att jag önskar någon annan detta pissöde jag hamnat i. Men för att bolla tankar, ideer och annat. Tips mottages liksom tacksamt. Jag kör!^

Sen ett par år tillbaka har mitt liv varit ett rent helvete efter en familjetragedi.
Allting började då även om jag haft problem innan. Den biten är löst nu men jag är sjukare än någonsin.

Det senaste året lider jag av extrem trötthet. (Jag kommer dra upp alla sympotom jag har och därmed berätta vilka prover som tagits mm.)4

Jag är trött, extremt trött. Jag kan liksom inte vakna ordentligt. Varje rörelse är en hinderbana.  Ingen stresstålighet öht. Ont i/på halsen. Jag skakar inombords. Hjärtklappning (läs extremt) fångat på ekg och endast sinustakykardi. Detta betyder normalt men mitt slår emellertid alldeles för fort.  Det kan även slå alldeles för sakta. En puls på 160 kan smälla ner till 55 på mindre än en halvtimme.
Väldigt lågt blodtryck. 100/70. Är ortostatisk har blivit, pågrund av vilken anledning är oklart. Vid mitt tilttest så sjönk mitt blodtryck till 70/40.

Jag fryser, svettas, mina pupiller är kanonstora på morgnarna.
Vibrerar inuti kroppen. Ryser över hela kroppen. Jag är förvirrad. Glömsk. Tryck i huvudet och väldigt ont i ögonen. Sjuklig övervikt (Har fått senaste åren.)

De har kollat hjärtat - Det är ok.
Alla sköldkörtelprover - Vid ett tillfälle låg tsh på 11. Därefter normalt.
förhöjd leverstatus.
Gallsten.
Testat mina binjurar med bla. synacthen och en dygnskortisol-kurva som visar jävligt spretiga värden och om morgnarna alldeles alldeles för lågt. (ej fått behandling pga av synachtentesten var bra iallafall).

Har gjort hjärnröntgen som varit bra. Förhöjda vita blodkroppar ständigt, samt då även crp. Inte mycket förhöjt. leukocyterna ligger mellan 11-15 jämt och sänkan ligger på cirkus 30. 

Kallsvettas otroligt mycket, ingen mens. är 26 år och  jag ryser vid alltså minsta rörelse. Det känns som om jag ständigt har feber men jag har ingen feber. Går i dvala. Jag förstår ingenting längre. Kan inte jobba. inte vara ute. inte nånting. 

Så jag behöver hjälp. Jag klarar inte av att ha det såhär längre.

Jag kan liksom inte säga att jag är deprimerad för jag är inte det. 
Jag är inte deprimerad. Läkarna vill ändå ha det till det.

Den här världen. Det är otäckt. Jag försvinner bland notiser och papper bara.
Hjälp mig om någon känner igen sig. Och KAN alla dessa symptom vara symptom PÅ en rejäl krasch i väggen? Verkar onekligen väldigt konstigt. Förlåt om texten är luddig.  Hela jag är.

Annons:
[rumelle]
2018-10-07 19:33
#1

Jag tycker ju att det låter som att det kan vara utbrändhet/utmattningssyndrom.

kalindas
2018-10-07 20:00
#2

Håller med #1
Känner igen mig i mycket som jag var för några år sedan. Har de förresten kollat blodvärde, D-vitaminbrist och B12? Hur ligger ditt sockervärde? Har de kollat långtidssocker? Du kan vara insulinresistens utan att ha diabetes, dina levervärden kan varna om det. Misstänker att du har fettlever. Undvik fruktos!

Mitt tips, vilket jag vet inte är det lättaste när man mår dåligt, är att ta tag i ditt ätande. Undvik ALLT med socker och fruktos i (läs på innehållsförteckningarna) och helst även sötningsmedel i, låt bli alla light produkter, ät fullfeta produkter istället.  Låt bli bröd, gluten,  pasta, spannmål och ris, helst även potatis.
Ät alla sorters grönsaker, sallader, goda feta såser och gott kött.

Nu tänker du, varför babblar hon om mat! Jag mår ju dåligt!

Men det är så, att oavsett vad orsaken är, och jag misstänker som sagt utbrändhet, så är maten viktig för läkandet av kroppen. Ju "renare" mat desto bättre för kroppen.
Jag blev själv en både piggare och friskare person när jag ändrade mitt sätt att äta. Som en bonus gick jag även ner i vikt.
Oavsett så hoppas jag på att du kommer må bättre och få bättre ork!

Om du är nyfiken på mitt matprat, så gå in på kolhydrater i fokus.

/Elisa

rituals
2018-10-07 20:02
#3

#1. Du tycker det? På vilket sätt just? 

För mig är det mer att jag inte förstår hur jag kan vara utbränd osv när jag inte känner mig så. Jag känner mig inte ens deprimerad. Jag längtar bara efter att kunna göra allt jag kunnat, om jag kan det, det vet jag inte för det har varit såhär i nästan två år nu utan förbättring. Känns inte som om det kan sitta i så länge, och speciellt inte bli värre med tiden och ännu värre i skov?

vallhund
2018-10-07 20:04
#4

🌺 har tyvärr inget bättre att komma med. Låter som fatigue, hjärntrötthet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

kalindas
2018-10-07 20:07
#5

#3
Man kan vara utbränd utan att vara deprimerad. Det behöver inte alltid vara "knoppen" som säger stopp. Utan kan lika gärna vara kroppen som vägra samarbeta för det inte orkar. 
Du har haft en del svårigheter skrev du och de kan sätta sig på olika sätt på olika människor.

Men visst kan man måla fan på väggen och misstänka ME. Men det får vi väl hoppas att det inte är! 😕
https://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/MECFS/

/Elisa

Uppkatten
2018-10-07 20:09
#6

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
rituals
2018-10-07 21:51
#7

#5 Men lågt blodtryck, hjärtrusningar, för långsam frekvens, skakningarna, höga infektionsvärden etc etc.. kan det vara liksom ”in i väggen”? Det är så fruktansvärt alltihop för samtidigt är mina ögon helt otroligt torra och grusiga. Jag samlar vätska också emellanåt. Ang. Maten ska ja prova ❤️❤️🌹

rituals
2018-10-08 17:07
#8

Har fått svar på ett blodprov idag. Föe högt paratyrinhormon. Sjuk bisköldkörtel. Farligt å påstå att nån gått in u väggen.

rituals
2018-10-08 17:07
#9
kalindas
2018-10-08 18:18
#10

#8
Skönt att du fick svar! Hoppas att det löser sig för dig nu!
Men fundera ändå på maten, LCHF fungerar ofta väldigt bra om man har problem med hormoner. Självklart ska du ju även äta ev medicin eller operation.
Hoppas att du får den hjälpen du behöver!

/Elisa

Maria
2018-10-12 14:49
#11

Skönt att du fått svar.

Har du fått någon tid för operation? Jag har för mig att man brukar "operera bort" problemet så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: