Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen 01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt

24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
34. Utanför ämnet

Dags att göra slut

2019-01-11 14:13 #0 av: Urfokus94

Jag är en väldigt ensam person, och vart i en långdistansrelation nu i 3 o ett halvt år cirka. Han har blivit det mesta av mitt liv, vi väntar även barn tillsammans.(inte planerat men på väg)

Jag känner inte han vill detta lika mycket som jag, jag känner jag drar i alla trådar jag kämpar tills jag sliter håret av huvudet för att få det att funka, för att få till träffar.  gråter vid tanken av ensamheten.. har också vart andra bidragande faktorer som jag har svårt att komma över som otrohet.

hur gör jag slut? är att göra slut ibland det bästa? ska man stanna fastän den andra personen inte bryr sig varken eller längre.

Anmäl
2019-01-11 15:25 #1 av: Galenidjur

Om man känner att relationen tar mer än den ger så är det absolut bäst att göra slut. Förutsatt att man känner att det inte finns några lösningar och inget kommer bli bättre. Då finns det liksom inget mer att göra.

Huruvida man ska stanna med nån som inte bryr sig...Jag hade inte gjort det. För poängen med en relation är ju att man är där för varandra och stöttar varandra genom allt.

Jag förstår dock att det är väldigt väldigt svårt. Ensamhet är en hemsk känsla och jag vet av personlig erfarenhet att det ibland är lättare att hålla fast vid en skadlig relation än att bli helt ensam. och att ni väntar barn gör ju inte situationen lättare. ..Finns det någon närstående som du kan prata med om detta?

StjärnorMedarbetare på jattekanin.ifokusStjärnor
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Anmäl
2019-01-19 09:57 #2 av: P.O

Gör slut och du har hela livet på dig att träffa någon som känns rätt och true love nån gång i framtiden!

Anmäl
2019-01-19 13:45 #3 av: Urfokus94

tack. Gjorde slut idag :(

gav han en sista chans men han visade sina rätta sidor igen, började fråga om pengar och kalla mig dålig om jag inte hjälper (när han själv inte hjälper) och dessutom så när han var otrogen gav han henne alla möjliga gåvor då gick det bra. Fått nog nu tyvärr. Kommer vara väldigt ensam. Känns ändå som bästa beslutet.

Anmäl
2019-01-23 08:16 #4 av: Farwuq

Tummen upp

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2019-01-26 16:24 #5 av: Skogsväsen

#3 Känns som att du tog ett klokt och moget beslut. :) Blomma

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Anmäl
2019-01-29 20:20 #6 av: Jbgs

Hej ! Du gjorde helt rätt ! Du förtjänar bättre ! Kram på dig

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.