Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2022 ggr
Förvirrad95
2019-02-23 16:16

RÖSTER

Någon mer som ständigt går med röster och musik i huvudet. Typ som en radio som aldrig stängs av? Jag hör hela tiden röster eller musik samt olika melodier som avbryter varandra. Vad kan de bero på?

Annons:
Lona
2019-02-24 14:34
#1

Vad säger rösterna? Är de arga? Glada? Vill de att du ska göra (eller inte göra) olika saker eller svamlar de bara på? Det är väl inte helt normalt att höra röster, nej, om du är besvärad av dem så föreslår jag att du söker hjälp. Vänd dig i första hand till din vårdcentral i så fall.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Farwuq
2019-02-25 07:16
#2

#0 Om rösterna ställer till med problem för dig och hotar etc. så ska du söka hjälp.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JRSN
2019-02-26 14:00
#3

Ibland när jag sitter helt meditativt framför datorn eller liknande så kan jag höra röster eller kommentarer. Det rösterna säger kan vara allt mellan himmel och jord. Sällan eller aldrig är det något aggressivt, bara helt neutrala ord eller meningar. Tror detta är helt normalt, hjärnan kommer in i ett Alfa-tillstånd eller liknande. Sen plockar man upp frekvenser ungefär som en radio. Min flickvän har tidigare haft 'musik' i huvudet. Hon sade att det var väldigt bra pop/rock-musik men inget som hon hade hört tidigare. Men om man får fientliga budskap i huvudet så är det förstås något helt annat, då är det läge att gå till läkaren bums.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

OnlineCores
2019-03-01 21:08
#4

#0 Jag funderar på om du hela tiden aktiverar dig, utan att ha lugn och ro? T.ex. om du sitter och lyssnar på musik ofta, och om du inte gör det, så sitter du med mobilen, och om du inte gör det, så gör du något annat som hela tiden får hjärnan att arbeta? Är det något du känner igen?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

[Tuulikki]
2019-03-28 16:09
#5

Jag, hör hela tiden varje dag. Ibland mer, men nu för tiden är det "lägre volym" i huvudet på mig. Beror på stress och sömnbrist i mitt fall.

Klangedin
2019-04-06 13:31
#6

Jag har liknande och jag läste en lugnande grej. Det var att 1-25 har såna här typer av upplevelser. Jag läste det i en schizofreni tråd och dom sa att så länge man inte blir påverkad negativt av dom så är det ingen fara.
Schizofreni som karakteriseras av hallucination och vanföreställningar kräver en väldigt hög grad av funktionsnedsättning för att kvalificeras som sjukdom och det är där man drar gränsen, funktionsnedsättande.
För min del så får jag det så när jag bearbetar något, det jobbiga är att jag inte vet vad det är.

En kompis sa att hjärnan vilar genom att spela upp musik

Hoppas det var till hjälp!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Klangedin
2019-04-10 16:28
#8

Läkare först, internet sen.

Jag betraktar rösterna som en del av mig som försöker kommunicera, ett slags samvete som indikerar på vad jag gör. Ofta när jag gör något nytt kommer dom här eller när jag inte orkar hänga med.

Upp till toppen
Annons: