Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 1195 ggr
Mligg
3/9/19, 10:55 AM

Felaktigt diagnosticerad

Alla felaktigt diagnosticerade skulle jag vilja komma i kontakt med. Skicka PM

Annons:
Magrat
5/18/19, 4:54 PM
#1

Jag skriver inte gärna pm, men ja, jag var feldiagnosticerad i tonåren.

Led egentligen av PTSD, men mina föräldrar skämdes väl lite och ljög en del på testfrågorna. Utredningen var hafsigt gjord ochde hade bestämt sig från början att det var en Asperger diagnos jagskulle. ha.

Skolan som ju också var involverade sa att jag absolut inte led av det, utan att det högst troligt var något annat. Men ingen lyssnade. Man betalade ectra pengar till behandlingshemmet jag bodde på för att min Asperger var såpass atypisk (Konstigt, jag hade det ju aldrig) så de täljde ju guld på att jag hade den diagnosen.

När jag sedan fyllde 16 och redan bodde i en egen lägenhet så tog en behandlingsassisten mig till läkaren där vi gick igenom punkt för pricka alla kriterier. Jag uppfyllde kanske två av alla. Dels att jag varit mobbad och att jag är intelligent. Aldrig haft specialintresse, och att det sociala umgänget var svårt var ju mest för att jag var livrädd att bli utsatt för något och rädd för att släppa människor för nära. Så han skrev ju av diagnosen direkt, och det var inte förrän i vuxen ålder jag fick mina rätta diagnoser.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Upp till toppen
Annons: