Annons:
Etikettneuropsykiatri
Läst 1982 ggr
Klangedin
4/7/19, 8:23 AM

Testmybrain.org

Bra sida för test representativa för psykiatrin. Dom här testen är under utprövning och man testar om dom har tillförlitlighet på internet. Det kommer nya test som dom vill prova och man får en fördelning på sitt resultat samtidigt som man får lite djupare kunskap om sina förmågor.

Kan inte säkerställa att du får samma feedback som av en psykolog eller om testen verkligen håller samma standard som i psykiatrin men hur som helst är det kul att se om man är bra på det ena eller det andra, t.ex. empati eller snabbhet.

Jag är en junkie.

Annons:
Skogsväsen
4/10/19, 10:57 AM
#1

Kul! :D

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Skogsväsen
4/10/19, 11:09 AM
#2

Jag gjorde ett test där man skulle känna igen känslor via. ansiktsuttryck och där fick jag 3-4p under average vilket jag tycker var bra.

Sedan gjorde jag ett test där man skulle känna igen känslor genom ögonen och då fick jag 5p över average - och jag trodde det skulle gå jättedåligt.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Klangedin
4/10/19, 4:26 PM
#3

OJ, har du gjort två? grett… På det ena testar du hur bra du känner igen glädje och ilska. Där var jag bra på glädje men sämre på ilska.

Det andra har mer alternativ och handlar nog om mer komplexa känslor vad jag minns.
Hur som helst har jag provat och göra om dom och hör och häpna, jag fick inte samma resultat men det blev inte bara bättre. I glädje gick jag från 9/10 till 8/10 medans ilska gick upp från 2/10 till 7/10.

Jag har också provat mind in the eyes test flera gånger och fått ojämna resultat men generellt ligger jag lite under snittet där.

Skogsväsen
4/13/19, 7:38 AM
#4

#3 Åh najs! Vilken skillnad på att känna igen ilskan??

Åh okej, ja den verkade tuff + personligen så kunde jag inte alla engelska ords betydelse.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Klangedin
4/13/19, 10:35 AM
#5

Aj då! Jag pratade med en som jobbade på psyk och vi diskuterade tillförlitligheten på sådana online test. Har använt Cambridgebrainsciences också och var med när dom starta så jag har fri konto. CBS test kan man öva upp sig och det ger ingen bild av hur man presterar egentligen efter ett tag.

Har du gjort något test hos psykolog?

Skogsväsen
4/14/19, 9:57 PM
#6

#5 Oki jag tror de kanske kan ge ett "hum" men inte mer än så. Speciellt då dem är på engelska då det inte är vårt modersspråk (i de flesta fallen)

Nej, jag gjorde bara testerna för skojs skull.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Annons:
Klangedin
4/15/19, 1:10 PM
#7

Jag är lite för inbiten då :).  Kan säga att jag lagt ner mycket tid på sånt här under lång tid men du har nog rätt i att det bara ger ett hum osv.

Roligt :)

Skogsväsen
4/21/19, 12:47 PM
#8

#7 ja det är roligt det håller jag med om. :D

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Upp till toppen
Annons: