Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 3422 ggr
Mligg
2019-04-26 03:59

Borderline

När fick ni er diagnos och vad för uppväxtmiljö hade ni?

Annons:
Magrat
2019-04-26 05:52
#1

Jag blev diagnostiserad med EIPS typ två veckor efter att jag fyllt 18 vilket egentligen är på tok för tidigt.

Jag hade en väldigt strulig uppväxt med mobbning, föräldrar som inte borde skaffat barn så tidigt, bo hos mormor, bo på behandlingshem, egen lägenhet vid 15 osv. Ja, det var rörigt.

Nu är jag iofs även diagnostiserad med PTSD, DID-UNS och Recidivierande depression också.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Mligg
2019-04-26 13:53
#2

Oj! Låter som du haft det tufft med så många boendeformer. Har du grava självskadebeteenden? Ja låter onekligen märkligt att ställa en sån diagnos nu utgångspunkten till diagnosen verkar vara din bakgrund som att det har varit fel på dig fast det i själva verket varit din omgivning som inte haft förmågan att kunna ta hand om dig.

Magrat
2019-04-26 18:28
#3

Alltså, jag har självskadeproblematik av ganska allvarlig karaktär, min huvuddiagnos är numera PTSD och inte EIPS, för ja, det var ju vuxenvärlden som svek mig som liten.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Mligg
2019-05-02 17:54
#4

Hur behandlar du din PTSD?

Magrat
2019-05-02 19:43
#5

Medicinering och terapi.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Mligg
2019-05-02 22:38
#6

PTSD ska man helst inte medicinera. Är det hypnos terap?

Annons:
Magrat
2019-05-03 11:04
#7

Nej, det är medicinering (pga jag har inte bara en diagnos) och en stabiliserande samtalskontakt tills dess att jag blir såpass stabil att jag kan få genomgå traumabearbetning.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Tuulikki]
2019-05-14 10:59
#8

Jag hade en jättebra uppväxt. Fick diagnosen 2014 och då var jag 18 år, skulle fylla 19.

Upp till toppen
Annons: