Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 1673 ggr
Lazié
6/4/19, 11:36 AM

Lycka

Får ni också känslan av att behöva storgråta en stund för att kunna vara lycklig? Jag känner så just nu, inte för att jag egentligen känner att jag mår särskilt dåligt. Jag känner faktiskt ingenting. Men ska ta studenten snart och vill verkligen kunna vara lycklig…

Annons:
Niklas
6/4/19, 11:41 AM
#1

Lär dig att se vad som är bra i livet och uppskatta det. Då brukar man bli lycklig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lona
6/4/19, 2:58 PM
#2

Att gråta släpper massa "uppdämda spänningar" (kommer inte på en bättre förklaring just nu). Vare sig man gör det av glädje, ilska eller sorg så tror jag att man sen kan vara mer redo för en ny känsla. Ibland kan jag dock tänka att "jag borde ju vara lycklig nu när allt är så bra" - men lyckokänslan kommer inte när den "borde" eller på beställning, snarare tvärtom. Ju mer man försöker få tag på den där stora lyckokänslan, desto lättare är det att man stänger ner alla känslor och blir…tom. Jag tror att lyckan kommer när man själv är i balans, när man förmår att vara här och nu och ta till sig det som är bra även om det kanske verkar vara en bagatell. Lite mindfulness, helt enkelt. Grattis till studenten! Inte alls konstigt att man inte känner något "speciellt", kanske just för att man förväntas göra det.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lazié
6/4/19, 3:33 PM
#3

#1 Det är inte så enkelt. Jag vet vad som är bra i mitt liv och jag uppskattar det väldigt mycket, men man kan inte känna lycka när man inte kan känna någonting alls. Det är helt tomt inombords. Typiska problem som hänger med mig sedan depression och ätstörning.

#2 Tack 🌺

Niklas
6/4/19, 4:59 PM
#4

#3: Nej, det är klart, om du är deprimerad behöver du ta hand om det först. Börja med att se till att sömn, mat och motion fungerar som det ska. Om det inte blir bättre ändå tycker jag du ska kontakta vårdcentralen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

OnlineCores
6/4/19, 10:31 PM
#5

Jag tror att det är väldigt nyttigt att gråta i jämna mellanrum och jag tror att det är lättare att vara jordnära och emotionell om man släpper ut sånt som kan tynga. Man behöver inte alltid gråta över något specifikt heller.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: