Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 2007 ggr
Kit83
2019-06-12 17:43

Bup

Hej, jag undrar över hur lämpligt det är för två små barn 1 och 3år får mindre umgänge med mamma. Från två ggr/vecka fyra timmar åt gången till en gång/vecka fyra timmar? Finns det någon som har erfarenhet av [namn borttaget av mod], på bup elefanten Linköping?

Annons:
OnlineCores
2019-06-12 20:49
#1

Det beror på hur situationen ser ut. Det kan vara så att det är för riskfyllt för barnen att umgås med föräldern och då bör tiden strypas tills att det finns anledning att  öka tiden igen.

Sen är det generellt hälsosamt för barn att umgås med föräldrar, av båda kön, under hela uppväxten, men också i vuxen ålder. Den viktigaste förebilden för ett barn är, den förälder av samma kön. Därför är det viktigt att föräldrarna är stabila och kan ge den näring och omsorg de behöver. Om någon har stryp ex. besökstid eller liknande för en förälder, så är det väldigt troligt att det finns skäl för det. Att använda argument som att det är skadligt för barn att umgås mindre med en mamma kan vara sant. Det kan vara lika sant att det kan vara skadligare för barnet att umgås med mamman om, det till exempel är en mamma som har missbruk och inte är i nyktert tillstånd, eller en mamma som har grova empatistörningar, eller andra orsaker.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

vallhund
2019-06-13 13:01
#2

Går inte att svara på, för lite info.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
vallhund
2019-06-16 13:16
#4

Det är absolut inte OK att hänga ut människor/vårdgivare med namn.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

OnlineCores
2019-06-16 15:51
#5

Nej absolut inte! Jag är inte säker, men jag tror också att det är brott mot GDPR, för att man kan spåra personen med de uppgiter som angivits, namn och arbetsgivare. Borde ta bort tråden…

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Magrat
2019-06-16 17:28
#6

Trodde det var okej iom att TS har ett namn skrivet, men okej. Hon är dessutom en offentlig person som är både författare och förekommit på tv.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
Magrat
2019-06-16 17:31
#7

Kan väl skriva då att på BUP elefanten har jag upplevt att man sättter föräldrar i främre rummet, och barnen får stå ut med det.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

OnlineCores
2019-06-16 18:07
#8

Trådskaparen ska inte nämna namn på det sättet hon gör.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Lona
2019-06-16 22:58
#9

Tråden är rensad på namn. Det är ok att diskutera en mottagning men inte personer, även om det är i deras yrkesroll.

   //Sajtvärd med medarbetare


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Magrat
2019-06-16 23:08
#10

Okej, utan att nämna namn så fick jag träffa en psykolog som ofta framträder offentligt boch har skrivit många böcker inom ämnet.

Jag blev misshandlad av min pappa, men då det mest var örfilar och att slita mig i håret så fanns det inget bevis, och de valde att ta min fars sida helt och hållet.

Deras mål var att jag åter skulle flytta hem till min plågoande, och när jag vägrade så kallades jag ör en obstinat snorunge med trotssyndrom. Väldigt proffessionellt osv. Jag skulle aldrig rekommendera den där mottagningen. De följer föräldrars vilja, för förälderns rätt till sitt barn tycks väga tyngre än barnets rätt till en lugn atmosfär utan slag och skrik.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Lona
2019-06-16 23:24
#11

#10, Det där är så sorgligt att höra och tyvärr inte helt ovanligt. Nu är det visserligen många år sedan jag gick på Bup, det var heller inte den mottagningen, men de hade onekligen bildat sig en uppfattning om både mig och min familj redan innan de träffat oss. På sätt och vis stod de väl på min sida, men av helt fel anledningar vilket resulterade i en totalkraschad familj.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: