Annons:
Etiketterom-sajtenom-ifokus
Läst 4468 ggr
Lona
6/26/19, 9:39 PM

Ny sajtvärd!

Psykologi iFokus har fått en ny Sajtvärd, Farwuq har lämnat över till mig.
De flesta lite mer frekventa ifokus-medlemmar har nog sett mig här och var även om jag mest brukar vara på häst- och hundrelaterade sajter samt de som har inriktning på psykisk ohälsa.😊
Psykologi är ett intressant ämne men även stort och kanske inte alltid så gripbart. Här inne är alla möjliga frågor och funderingar med anknytning till psykologi och även till psykiatri välkomna och jag hoppas att ni ska känna er hemma här!
Inriktningen styrs av er - kom gärna med tips och förslag om saker ni vill veta mer om eller ta upp för diskussion.

Farwuq, vallhund och Emo är kvar som Medarbetare.🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Soligajag1
8/13/19, 3:14 PM
#1

Så trevligt !!! Önskar dig Lycka till med sajten  Psykologi ! Ett mycket intressant ämne ! 

Kommer med frågar en dag . 🙂

HH 🙂

Lona
8/13/19, 4:22 PM
#2

Tack! 🙂 Ja, psykologi är ett intressant ämne och väldigt brett. Kika in här när du vill och självklart är frågor välkomna! 🌹


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Magi-cat
9/9/19, 7:52 AM
#3

Lycka till! 🙂🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lona
9/16/19, 1:46 PM
#4

#3, Tack! Jag hoppas kunna utveckla sidan så småningom men just nu blir det inte så mycket aktivitet från min sida. Självklart är inlägg och frågor alltid varmt välkomna! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Soligajag1
9/16/19, 6:24 PM
#5

#2  Har en fråga till er härinne ,  beroende vilket yrke ni har , tex. som Restaurang-o Café  biträde som jag är , brukar ni studera era med människor , kunder , gäster mm.  och undra vad som pågår inne i deras huvuden ? eller betrakta människor och gissa vilket yrke dem har ? 

Det är jag fascinerad av . Älskar att titta på folk när jag åker till Stockholm och sitter vid ett Café och njuter av en Cappuccino 🙂 Hur är ni ??

HH 🙂

Lona
9/17/19, 8:01 AM
#6

#5, Njae, jag tittar nog rätt lite på folk överhuvudtaget, har svårt med ögonkontakt och sådär. Däremot kan jag diskutera sånt med min bästa kompis när det gäller folk vi har träffat lite flyktigt, till exempel en domare vi mötte på en hundtävling nyligen. "Herregud, han är säkert militär som han uppför sig!" (Japp, reservofficer i marinen, han är något slags kapten på ubåtar. 😁)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Soligajag1
9/17/19, 9:15 AM
#7

#5 Okej ,  Du ser , Utav att se en person uppföra sig på olika sätt kan man "gissa" vilket yrke människan har , 😃 

Jag bara älskar att iaktta folk . 👍

HH 🙂

Lona
9/17/19, 9:54 AM
#8

#7, Nu när du säger det så är jag nog en grej jag kollar på utan att tänka på det; hur intelligenta människor verkar vara.😞
Inte om de har något funktionshinder eller så, givetvis, heller inte om de har en hög utbildning eller ett arbete med hög status men om de har huvudet på skaft och koll på sin omvärld eller snarare är inskränkta och småsinta. Det gäller väl iofs folk som jag har någon form av utbyte med, även om det är av kortare slag.
Även deras humör kan jag reagera på, jag har svårt för sura personer som tjurar utan direkt anledning. Snäsiga expediter och allmänt nedlåtande personer går fetbort, i synnerhet om de jobbar i något serviceyrke.
Det är klart att man till viss del blir bemött utefter hur man själv bemöter andra, men jag brukar vara tämligen snäll och trevlig.😇😃

Det kanske inte var direkt så du menade, det fick mig mer att reflektera över vad man egentligen lägger märke till när man möter folk. Däremot så bryr jag mig inte för fem öre över hur folk ser ut, vad de har för klädstil och så vidare. Möjligen att jag hajar till om någon har en extrem smak och förr var jag ganska rädd och osäker inför såna personer men det är bättre nu.👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: