Annons:
Etikettbehandling
Läst 1420 ggr
Evolution169
10/22/19, 1:12 AM

Att sluta med Elvanse efter långvarikt bruk ?

Hej. Finns det någon här som använt Elvanse minst 1 år, gärna längre och sen slutat?  Hur var det för er isf? Och utvecklade ni en tolerans under tiden ni använde det?

Vill inte låta arrogant men jag vet exakt vad läkarna säger, jag vet vad som står i all fakta. Är ute efter riktiga människor som själva kan beskriva om det varit svårt eller om ni haft problem som ni är övertygade om var pga medicinen.

Blir nu min 3'e medicin som är tänkt att vara där för "alltid" och jag är lite skeptiskt iom att jag stått på Stesolid i över 10 år och sen sätta in ytterligare ett medel som kanske mer eller mindre inte går att sluta med sen.

Tacksam om nån har nån erfarenhet att dela med sig av.

Annons:
Lona
10/22/19, 6:29 PM
#1

Inte svar på din fråga men jag tycker inte alls att det är arrogant. Läkare vet definitivt inte allt och det finns mycket som aldrig hamnar i faktabroschyrer och dylikt. Däremot kan man reagera olika på helt olika läkemedel (vilket du förmodligen är medveten om). Även om både Stesolid och Elvanse klassas som narkotika så behöver det ju inte bli samma påverkan när det gäller till exempel toleransutveckling och ev problem vid utsättning. Det är väl för övrigt bara sunt att vara lite kritisk mot att sätta in den typen av läkemedel. Den kan göra oerhört stor skillnad men är ju inget man bör sätta in lättvindigt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: