Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1528 ggr
Inglebert
2020-04-26 14:44

Skuldkänslor och ångest för vad jag gjort

Jag måste få skriva av mig lite, jag bara skakar av ångest. Jag har en sån skuld över någonting jag gjort. Och jag vet inte vatför jag gjorde det, men det var otroligt barnsligt och äckligt gjort! Jag har alltså en gammal väninna, vi är inte längre vänner. Hon var en riktig energitjuv, men mycket skitsnack och ryktesspridning under våra år som vänner och detta har jag nog inte helt kommit över. Vi var fortfarande vänner på facebook när jag plötsligt en dag tyckte att jag skulle kommentera hennes innlägg på appen jodel. (En app för små barn jag veeet, skäms så mycket) drt blev 5 hela innlägg i appen i löpey av några veckor om hur hon skriver som hob gör på sin facebook. Jag ångrade detta och fick skuldkänslor så jag tog kontakt och var uppriktig och sa det vat jag och jag bad om ursäkt. Hon skulle då anmäla mig för förtal men ångrade sig sedan så vi har gjort upp utan polis, hon ville några några tusen. Det som är grejen är det att "come clean" till henne om detta att det var jag som var barsnlig och gjort detta fick inte mig att må bättre. Jag har fortfarande en otrolig skam i kroppen och skäms över mitt beteende. Vaf kan jag göra mer för att få bort mina ångestkänslor?

Annons:
JRSN
2020-04-26 15:07
#1

#0 Inget! Du har ju bett om ursäkt vilket är starkt gjort. Varför skulle hon ha 'några tusen'? Om man gör upp i godo så ska inte några pengar behöva betalas. Då kunde du ju lika gärna låta det gå via polisen så hade det kanske bara blivit en varning och blygsamma eller inga böter alls. Kanske behöver du stärka upp din självkänsla, dock. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Inglebert
2020-04-26 15:11
#2

Hon skulle alltså ha några tusen för att inte gå till polisen för då skulle det bli ännu dyrare för mig sa hon. Hon sa också några otroligt hemska saker till mig bl.a att hon hoppas vi aldrig får barn(vi har försökt i 6 månader) men det är väl iofs förtjänt med tanke på vad jag skrivit. Vi var överens om att detta stannar mellan oss nu då det är uppgjort men är fortfarande rädd att hon kanske bröjar sprida rykten som märv. min arbetsgivare får höra om. Detta ger mig också ångest.

Maria
2020-04-26 15:13
#3

Du har bett om ursäkt och mer kan du inte göra mer än att möjligen anmäla henne för utpressning😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Inglebert
2020-04-26 15:14
#4

Nej jag vill inte vara den personen. Vill bara spola tillbaka tiden å få detta ogjort. Nu är jag bara ledsen.

Lussan20
2020-04-26 15:25
#5

Så kan man känna och önska ogjort. Då har man lärt sig att det inte var värt ångern, det kallas samvete. Du har berättat bett om ursäkt, då kontrar hon med utpressning och andra elakheter. Du har gjort ditt, ge personen absolut inga pengar…Mvh/WL🌺

Inglebert
2020-04-26 15:30
#6

Jag har betalat henne för att hon sa att om hon anmäler mig så blir det dyrare för mig då jag och min man har 2 inkomster. Så betalningen är gjord.

Annons:
Maria
2020-04-26 16:17
#7

#6 Men käre nån.

En anmälan från hennes håll om förtal hade knappast kommit på främsta plats för polisen utan snarare hade ärendet lagts ner om det bara är så som du beskriver härinne.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Inglebert
2020-04-26 16:20
#8

Ja det är sån som jag skriver. Det jag skrev på jodel handlade om vadhon skriver på facebook, att hon är tjatig i sina updateringar, det är samma sak hela tideb, la upp lite för många bilder på sina barn. Såna saker.

Cireea
2020-04-26 17:04
#9

Det blir ju knappast förtal om man anonymt skriver "Gud vad jag blir irriterad på en Facebookvän" .. 😐 För det är ju det Jodel är, anonymt. 

Du blev utpressad och  lurad på pengar skulle jag vilja säga.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
2020-04-26 17:24
#10

Ja det har ju slutat med att du har blivit väldigt illa behandlad också. Försök att släpp detta och gå vidare. Hon har uppenbarligen inte blivit mer sårad än att hon tagit tillfället i akt att pressa pengar av dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Inglebert
2020-04-26 17:28
#11

Kan inte släppa detta nu, vad ska jag göra om hon sprider ut detta. Att jag håller på med föetal och näthat på fritiden. Kommer ju aldrig att få mitt rykte tillbaka om det sker. Men det är väl säkert förtjänt.

Maria
2020-04-26 17:41
#12

#11 Du har ju numera ett ess i plånboken i och med utpressningen 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: