Annons:
Etiketttvångsvård
Läst 38 ggr
Pyttelite
8/15/22, 7:27 PM

Fler minderåriga tvångsvårdas

Antalet minderåriga som tvångsvårdas inom psykiatrin har ökat med 75 procent sedan ett drygt årtionde tillbaka, visar siffror som Sveriges Radio tagit fram. Då 15-åriga Sigrid lades in för livshotande anorexi. – Jag blev väldigt orolig för jag visste inte vad de skulle innebära, säger hon till radion.

Läs mer här;

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fler-och-fler-barn-far-psykiatrisk-tvangsvard


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Antalet minderåriga som tvångsvårdas inom psykiatrin har ökat med 75 procent sedan ett drygt årtionde tillbaka, visar siffror som Sveriges Radio tagit fram. Då 15-åriga Sigrid lades in för livshotande anorexi. – Jag blev väldigt orolig för jag visste inte vad de skulle innebära, säger hon till radion.
Annons:
Draken
8/17/22, 10:43 AM
#1

Det är väl helt beroende på situationen. Min ena son blev tvångsinlagd och fick LPT i December ifjol, och i Januari i år fick han LVM och blev ivägskickat till behandlingshem för droger och unga kriminella, där är han fortfarande, fast nu har de börjat släppa efter lite på restriktionerna eftersom han har varit drogfri i 3 månader. Och det var det bästa som kunde hända.

Jag önskar att han hade blivit tvångsomhändertagen tidigare.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: