Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
03. Allmän psykologi

Mardrömmar efter psykologbesök

2010-10-13 00:28 #0 av: Odinn

Jag drömmer aldrig mardrömmar och har inte gjort det senaste året. Igår var jag hos min psykolog för första gången och vi pratade om en grej som jag varit med om - som handlar om döden. Och inatt drömde jag en mardröm. Om döden då. Jag vaknade kallsvettig, med hög puls och var jätterädd. Låg vaken i någon timme och var jättenervös, den kändes så verklig. Jag somnade om tillslut och drömde yttligare en mardröm. Dock vaknade jag lugnare nästa gång.

Usch, hade glömt hur hemska mardrömmar kan vara..

Anmäl
2010-10-13 04:56 #1 av: Allamej

Hjärnan bearbetar när vi sover... Dina mardrömmar var en direkt bearbetning av dagens samtal...

Du kan aldrig ana hur ofta jag har telefonsamtal och mailkonversationer i mina drömmar...

Eller mina mardrömmar... där jag aldrig kan ta mig hem hur mycket jag än kämpar...

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.