Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
09. Depression/Ångest

Nummer jag inte känner igen..PANIK

2009-11-02 16:42 #0 av: vyria

usch kom precis hem och fick se att det var någon med ett nummer jag inte känner igen som ringt... på min MOBIL!

Har världens panik nu. har kollat eniro men nummret finns inte registrerat.

vill veta vem fn det är samtidigt som jag kommer klara av att svara om de skulle ringa igen.

nu sitter jag här med världens ångest över ett okänt nummer, känns hur löjligt som helst egentligen men jag kan inte hjälpa det....

Anmäl
2009-11-02 17:13 #1 av: EmmaG

Förstår till viss del.
Är inte helt ovanligt att telefonförsäljare ringer till mobilen min.
Okänt nummer leder alltid blixtsnabbt till panikkänslor och slänger mig på röd lur. Oftast går nummren att kolla upp på eniro så jag vet att det är telesäljare, men är de till på köpet privat/dolt nummer! Vojne vojne..

Anmäl
2009-11-02 17:21 #2 av: fridaas

Man kan även söka på vemringde.se på det telefonnumret som ringde om man nu tror att det är en telefonförsäljare..

Anmäl
2009-11-02 17:49 #3 av: vyria

det var ett 070 nummer så jag tror inte det var någon försäljare

Anmäl
2009-11-02 20:14 #4 av: Bergspuman

Äh det var säkert nån som ringde fel... vanligt att folk ringer fel till mobilnr!

Anmäl
2009-11-02 20:21 #5 av: vyria

dom hade ringt 3 ggr

Anmäl
2009-11-02 20:26 #6 av: flikkan77

Usch vad jobbigt!

I sådana lägen känner jag nästan för att spola ner mobilen i toaletten för att kunna komma undan. Hatar verkligen när okända nummer ringer mig. Får också panik och ångest. Vad ska man göra liksom?

Anmäl
2009-11-02 20:29 #7 av: vyria

#6 precis, brukar gå ganska bra om jag kan gå ut på nätet och se vem det är men när det inte finns någon registrerad på nummret då kommer ångesten direkt.

telefon fobin blir bara värre och värre känns det som... usch.

Anmäl
2009-11-02 20:33 #8 av: Bergspuman

Men varför skärra upp sig så? Ganska många människor har skyddade nummer. Även när man ringer från en direktanknytning kan numret stå som skyddat. Det kan alltså vara ngt slags myndighet som försöker ringa, eller nån offentlig förvaltning, vården, etc. Är det nåt viktigt så ringer de igen, och då får du reda på vem det är. Om ingen ringer igen, så var det väl inget viktigt och då kan du skita i det liksom...

Anmäl
2009-11-02 20:33 #9 av: flikkan77

#7 Min telefonfobi har definitivt blivit värre sen mobilen kom. Nu kan man ju sms:a istället för att ringa... Har 4-5 personer som jag kan svara när det ringer och min sjuksköterska kan jag prata med om Maken svarar.

Sen är det stopp.

Anmäl
2009-11-02 20:42 #10 av: Cochon

Är ganska van vid okända nummer då jag säljer marsvin, men om man inte hittar nummret på internet så känns det i alla fall lite mysko. Själv har jag en riktig telefon fobi.., men jag brukar samla ihop mig och tänka att de kan ju knappast skicka ett slag genom telefonen som slår mig sen eller något liknande, och efter som min nyfikenhet ofta är väldigt stor brukar jag ringa tillbaka och säga att de har ringt till min mobil, engång svarade en äldre gubbe, usch, tror säkert att han var full osse, la på ganska snabbt ^^
Hoppas det löser sig...

Anmäl
2009-11-02 20:46 #11 av: flikkan77

Det jobbiga tycker jag är att jag liksom stänger av mig själv när jag blir riktigt stressad av att prata i telefon. Sen minnas jag inte nått av samtalet. Vet inte vem jag pratat med eller vad som sagts, klarar inte heller av att ta anteckningar samtidigt som jag pratar heller i det läget.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.