Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
09. Depression/Ångest

Att veta man inte är ensam

2013-08-05 20:49 #0 av: Thomthom

Jag hittade hit och registrerade mig idag. Min problematik är troligen depression men än säkrare lider jag av panikångestattacker i varierande styrka. Dessa är energikrävande, men vad jag upplever som än värre är otryggheten, oron som i stort sett alltid finns där i mig.

En sak som lindrat ikväll är alla ni som skrivit och kommenterat inlägg här. För mig har det skänkt lättnad, till och med trygghet.

Det mina vänner, har hjälpt. Jag är övertygad om att fler än jag kan känna ett lugn i att ta del av andras liknande känslor. Ett forum som detta fyller en viktig, mycket viktig funktion. Alla fall för mig..

Vänligen

Thom

Anmäl
2013-08-05 21:46 #1 av: Monsva

Ja, det är skönt att veta att man inte är ensam.Vilar huvudet i handen

Anmäl
2013-08-05 22:30 #2 av: Thomthom

Det är verkligen det, "nyttigare" än Stesolid ... Ler

Tack för kommentaren.

Anmäl
2013-08-06 00:44 #3 av: Anna4077

Känner igen känslan. Kände samma lättnad när jag kom i kontakt med andra personer med problem. Dessutom var personerna inga "psykfall" som man sett på tv utan människor precis som alla andra men som förstår hur jag menar utan att jag själv ska förklara något jag inte kan förklara för någon som inte kan förstå.

Skönt att det har hjälpt dig :)

Anmäl
2013-08-06 11:21 #4 av: abelyn

Välkommen och jag känner igen det du skriver!
Take careSkrattar

Anmäl
2013-08-06 18:42 #5 av: Thomthom

Tack ska ni ha :)

Jag hoppas innerligt att känslan delas av många fler.

Mycket vänligt av er att kommentera och ge er syn. Så fint med bekräftelse på att andra kan känna igen sig.

Anmäl
2013-08-08 12:11 #6 av: tearsandrain

känslan delas av många tror jag. har man det svårt vill man inte vara ensam i det, man behöver nog någon att dela med sig till!

Anmäl
2013-08-08 23:59 #7 av: lurituri

Håller med dig, för mig fyller detta forum en viktig funktion. Istället för att känna mig udda, kan jag här hitta likasinnade, människor med samma tänk att dela mina funderingar om det här jordelivet med. Det känns riktigt bra.

Lurituri

Anmäl
2013-08-09 14:59 #8 av: IaMiaMaria

Dessa olika forum är guld värda, man kan hitta vänner med samma problem, intressen och funderingar.

Jag har även funnit några vänner inom psykiatrin som är "som mig", vilket för att man känner sig mindre ensam då man har någon att prata med som verkligen förstår Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.