Annons:
Etikettersjälvtesterundersökningar
Läst 1755 ggr
Larissa
10/22/14, 8:31 PM

Är konstig

Hej! Jag har tänkt väldigt mycket på min "personlighet" efter att vänner har kommenterat att jag gör detta mycket o har insett att det måste definitivt vara nåt fel på mig för det kan inte vara normalt. Jag har jätteenkelt att haka upp mig på saker. Kan se en skylt till en affär på stan som jag stör mig på sååå mycket. Hela jag blir helt fylld med irritation över hur jobbig skylten är. Hatar att röra handtag och om jag råkar nudda ett handtag i typ 1/3 sekund känns min hand helt äcklig sen, kan stå och glo på min hand och känna mig sååå äcklad och vill bara tvätta den. Så känns det som att handen känns annorlunda än den andra handen och att det typ kryllar på den av bakterier.. Sen litar jag aldrig på vissa. Om jag är hos läkaren och gör massa tester och prover som visar att jag har astma, så kan jag tänka jättemycket ba "nej det måste vara något fel på testerna/de har blandat ihop det/läst fel, jag har säkert inte ens astma.." Sen vågar jag knappt använda medicinen för jag tror att jag inte har astma. Är på samma gång extremt hypokondrisk. Tror hela tiden helt seriöst att jag har sjukdomar osv och är jätterädd att bli sjuk, men ofta när jag väl har någon sjukdom enligt en läkare tror jag att det är nåt fel och att jag inte har det egentligen.. Kan även få för mig starka impulser att göra nåt. Tex röra vid en stol, annars känns det jättekonstigt och fel om jag inte rör vid den. Och sist har jag jättestort kontrollbehov. HATAR när jag lagar mat med någon och den gör annorlunda än vad jag vill. Tex skär gurkan på ett annorlunda sätt, då schasar jag jämt bort den och gör det själv så det blir ordentligt gjort. Lägger mig ofta i hur folk gör något för att jag tycker de gör "fel". Känner att jag är så annorlunda mot alla jag känner och vet inte vad det är för fel på mig men nåt är det ju iaf? Ville bara skriva av mig lite o höra om ni har några åsikter/idéer ang dehär?

Annons:
Tjeja
10/22/14, 8:35 PM
#1

….det låter ju lite OECD över din beskrivning.. 

oavsett gå till läkare eller psykolog o be om en remiss för utredning

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Larissa
10/22/14, 9:38 PM
#2

Ja det är det enda som jag har läst om som passar in.. Juste sen glömde jag en extremt stor grej, nästan det "viktigaste"! Har sån extrem beslutsångest, kan verkligen stå HUR länge som helst och välja mellan godiset lakritsbilar eller vanliga. Kan stå ensam i seriöst en kvart och försöka bestämma mig för vilket jag ska ta. Samma när jag ska fika med någon eller köpa chips eller vad som helst! Superjobbigt för jag kan stå HUR länge som helst och ha sån sjuk ångest över vad jag ska välja för något..ett val som för andra hade tagit 10-20 sekunder kan ta typ 10 minuter för mig.. Är superjobbigt när tex mina vänner står och tjatar om att jag ska bestämma mig osv. Jätteofta väljer jag nåt men går tillbaka och byter flera gånger innan jag väl köper det. Aja antar att jag får boka en tid till en psykolog då och be om en utredning typ.

Tjeja
10/22/14, 10:47 PM
#3

Ja gör det! Så du får hjälp för det låter ju som det är jobbigt och tar mycket onödig energi för dig hela tiden!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MalinVirvelvind
10/23/14, 8:24 AM
#4

Håller med om att det låter som tvångssyndrom. Se till att få en utredning på det hela. Det finns hjälp att få för det du beskriver. Jag har haft liknande problem som har lindrats med hjälp av terapi. Lycka till 🙂

Upp till toppen
Annons: