"Skyddad identitet"?
Det är så att jag bor i norrköping. Igår hade jag en riktigt mörk kväll, mitt i allt söker jag efter min"styvpappa" på hitta.se. Han som utsatte mig för sexuella övergrepp oh misshandel m.m. under hela min uppväxt.
Jag vet att han finns i närheten, i samma stad oh jag är LIVRÄDD, varje dag.
Jag ser då att han bor bara ca 10-25 min gångavstånd ifrån mig. Han har även en bild på sig själv.
Någotting i mig väktes, samtidigt som hela jag dog.
Jag blev svimmfärig, spydde, föll ihop inne i badrummet, för jag är så rädd och det jag upptäckte snabbt att jag skrämms så fruktansvärt mycket över allt som hänt, äklad, hatar mig själv, förtränger.
Jag har blundat så mkt för alla minnen, försträng, pratat om annat med psykologen, efetr som det faktiskt varit aktuellt så jag varit inlagd m.m.
Men nu rä jag rädd, livrädd. Jag har aldrig varit trygg, det har inte funnits i mitt liv. Inte äns nu. när jag bor helt själv.. Jag kan möta honom vilken dag som hels, han kan ta reda på vart jag bor. För inte så länge sen fik jag massa konstiga lappar i brevlådan, nummer och konstiga texter, var det han? Kommer han stå och vänta på mig bakom något hörn? Jag vet ju att han vill mig illa, jag skulle inte leva länge till var det sista han sa till mig….
Jag vill inte ha mitt namn på min dörr, jag vill inte stå med på några söksidor på internet…
Kan man få hjälp med det?
Skaffa hemligt nr så står du inte med i söksidor eller telefonkatalogen. Du kan välja att byta för och efternamn ifall du vill, förnamnet är gratis att byta och efternamnet är gratis ifall det namnet finns hos dina föräldrar eller redan i ditt fullständiga namn. Skyddad identitet kan vara svårt att få om inte pågående förföljelse sker men ovanstående åtgärder kan du göra själv relativt fort. Det gjorde jag.

Gud alltså.. Ryser när jag läser detta, men det kommer gå bra. Har du anmält det han gjort mot dig?
Ja, han har suttit inne ett tag. Men frisläppt. Pga av att mycket av det är saker som hänt sedan jag var 6 år. Svårt att hitta bevis. Även om jag har bilder på skador kan det inte bevisa vad det är av. När anmälan blev gjort, då jag var….16 tror jag. var det ca 4 månader sedan han förgrep sig på mig, jag mådde väldigt väldigt dåligt och orkade absolut inte med något, gjorde ingen undersökning i det läget. Så inget i mig visade bevis på att det var HAN. Jag var väldigt trasig sen visade sig det, gammla ärr m.m. Men hur kan det bevisas att det är av just han :(
Det är sjukt, att det måste finnas färska bevis. När hela äns liv gått sönder och man aldrig fått levapga av en person. Eller jag förstår ju… men han finns här ute. Han är farlig. jag är livrädd…
Tack. Jag har bytt efternamn sedan han bodde hos oss, men jag var tvungen att ta mammas och det är lite ovanligt så han komme rlungt veta men kände bara att jag var tvungen att byta. Bytt hårfärg oxå.
Det kanske räcker att veta att det inte går att hitta mig på internet, min adress m.m.
Han sa att när jag var som lyckligast skulle det få ett tragiskt slut, jag skulle dö, jag skulle behöva räkna mina andetag.. Jag vågar inte vara riktigt, men jag försöker att vara där det är folk om jag är ute…
Hej muffy,
får du samtalshjälp med detta synnerligen svåra ämne?
nej, just det här pratar vi inte allas mkt om, men det är nog mest för jag trängerbort allt i samtal..(
Jag hade skyddade personuppgifter ett år, och givetvis kände jag mig lite tryggare (flyttade samtidigt relativt långt), men jösses vilket besvär det var, skulle jag köpa något på kredit, tecka ett abonnemang osv. så "fanns" jag ju inte i systemet.
Så man får väga för- mot nackdelar.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Muffy!
Glöm inte bort att aldrig använda ditt riktiga namn i E-postadresser eller skriva ut det på liknande sajter som den här.
Själv är jag ensam om mitt namn i hela Sverige så jag är lätt att hitta ifall att……..Men numera har jag alltid ett alias när jag måste använda ett namn. Alltså inte hemlig identitet.
Du måste börja prata om dina problem. Livet kanske blir lättare sen, men jag vet att det är svårt att börja. Du har så mycket lidande innom dej att det måste ut. Det är inte bra att du varje dag är rädd.
Kan du inte flytta till en annan ort???
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Jag går hos min psykolog på bup sedan 2 år tillbaxa ungefär. Det ska egentligen utgå från min uppväxt, övergrepp m.m. Men jag har svårt för att prata, förnekar och gör allt mindre… :/
Då borde du ju kunna få hjälp och vägledning även där hur du ska göra. OCh Ok, sök inte mer på kräket själv. det räcker med det du vet nu. Har han fått besöksförbud? Har han sökt upp dig? Det är ju inte olagligt att finnas till, men du har rätt att få vara ifred från honom, i synnerhet om han suttit inne för övergrepp mot dig…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Han hade besöksförbud där jag bodde förut, han fick inte vistas äns i området. Polisen sa att vi skulle ringa direkt.
Han har sökt upp mig. Men det var ett tag sen nu.
Jag såg honom på stan då jag fick black out resten av dagen.
men jag ör ju inte ensam om det hära, jag måste försöka se att det finns bra människor runt mig, jag ser lätt heltplötsligt alla runt mig som hot, får ofta en känsla av att allla är !med honom"..
jag kommer åka iväg till min mormor i helgen, det blir skönt.
ja han kan ju inte hjälpa om ni stöter på varandra på stan, baa han inte följer dig…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hej Muffy.
Känner enormt med dig…..hade själv en riktigt jobbig uppväxt, dock utan sexuellt "utnyttjande"…vill hellre kalla det sexuell misshandel, vanvård av barn och ett pedofilt inslag.
Tänk på att detta hände dig under tiden du växte upp, såna personer tappar intresset för den "vuxna kroppen" och kommer med stor sannolikhet att leta efter ett barn att utnyttja.
Vad jag vill råda dig till, är att ta bort skammen, DU har inte gjort något fel, lämna skräpet där det hör hemma och det är inte hemma hos dig.
Jag önskar så att du kunde omvandla rädslan till ren, skär ilska!
Du kan ansöka om besöksförbud, skaffa ett nytt mobilnummer, kanske kontantkort och ge bara numret till folk du vill ha i din närhet och som du litar på.
Kontakta polisen om de här mysko sakerna i din brevlåda, berätta vem du tror att det är, på så vis får de upp ögonen igen mot den här mannen och det kan då snabbt få till ett besöksförbud till dig.
Har du någon vän du kan ringa dygnet runt? Någon du verkligen litar på? berätta gärna för någon om allt som hänt dig, någon du känner kan stå stark vid din sida. Annars har du präster, medmänniskor och andra att ringa upp, kolla på google, så du snabbt har nummer till hands.
Be polisen om adressen till ett kvinnohem, de är hemliga och ett ställe du snabbt kan ta dig till om du är i fara.
men framför allt, BLI ARG på vad han gjort, han är sjuk, han behöver vård, bär inte detta i din ryggsäck, det ska ligga i hans ryggsäck, vara hans börda och inte din.
Jag lämnade all skit hos min far för 10 år sen, konfronterade honom i 15 timmar, men hade då hela min familj med mig som skydd. Det var otroligt befriande och nu är han minst 10 meter ner i marken för mig, trots att han lever.
Lycka till, vi finns här! Varm kram!