Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketter: dagens-frågaallmänt
Läst 290 ggr
Lona
3

Vad har du gjort för DIG idag?

Ja, vad har du gjort för just dig själv idag? Stort som smått, från att ha borstat tänderna till att ha varit på en efterlängtad semester?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
2

Hade en jobbig natt med allergi klåda, så jag kunde inte somna förrän 5 timmar senare än vad jag skulle sovit. Så jag sov sent istället för att gå ut.
Var ändå trött när jag till slut orkade upp.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pyttelite
2

Inte jobbat övertid!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

[Sommarros]
2

Stannat flera timmar i skolan för att bli klar med en svår uppgift. Deadline imorgon men ville bli klar så att jag slipper oroa mig mer över den.

Längre än en arbetsdag har gått, men nu är jag i alla fall klar med den.
:)

Draken
1

Var ute med hunden en promenad i morse. Efter det åkte jag iväg och köpte lite nya galgar och en matta till hallen.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Tarotstollan
1

Jag har "firat" med en Restoriabakelse, att det är 2 år sedan jag fick domen att jag fått diabetes!😉

Lona
1

Heja er! 🌻
Jag har låtit bli att vara alltför hjälpsam men det kostade banne mig på att inte genast räcka upp handen när det behövdes extra hjälp i stallet. Det fanns dessbättre någon annan som kunde fixa det! (Och det var inte den andra personen i stallet som också alltid tar på sig extrajobb om det behövs.)

Caeli
1

Tagit en runda i trädgården och letat vårtecken och tittat på fina snödroppar och vintergäck.

Pyttelite
1

#7: Härligt med vårliga tecken.

Tarotstollan
0

Skulle gått till vårdcentralen idag och jag var på väg och hade gått ca 1/3 del av vägen när sköterskan ringde och sa att jag tyvärr inte kunde komma idag.
Gjorde mig inget för jag hade så fruktansvärda ischias smärtor i benet så jag hade svårt att gå.
Så jag vände och gick hem igen men jag fick en promenad i alla fall!

Draken
0

Vi har påbörjat vårstädning. Det låter kanske tokigt att jag räknar med att det är något jag har gjort för mig,. men det är faktiskt det. Det finns inget bättre än att slå sig ner i soffan eller vid datorn på kvällen och alt är fräscht och rent 😁

Mycket "skrot" som man har haft liggande under vintern har åkt ut i förrådet eller på tippen 😁🙈

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Lona
1

Nästan hela helgen har jag suttit och slappat i solen. Tänker att jag tankar energi (eller så är jag bara lat 😁).

[Undertaker]
1

Tog det lugnt under helgen. Nu har jag en lång lista med saker jag måste få gjort men jag behövde verkligen vila och bara lära mig leva lite igen. Är en fin balansgång just nu mellan att fortfarande få allt gjort och klara vardagen och att allt kollapsar. Ska även idag försöka finna lite tid, kanske en halvtimma, för att vila lite och göra något bara för att det är kul och inte för att det är ett måste.

Tarotstollan
0

Jag har sovit nästan 11 timmar! 🛌Ont i ryggen och benen och naturligtvis trött som nästan alltid!

Lona
0

#12: Den där balansgången är verkligen svår!❤️

#13: Samma här, jag sov tills Charlie tyckte att det var dags för hans middag - då hade jag sovit över hans lunch med flera timmar.
Hoppas ryggen och benen mår bättre nu!❤️

Tarotstollan
0

#14. Ja, det känns ok nu men lär komma tillbaka i morgon, då jag skall ut och gå igen.

Draken
1

Har tagit det riktigt lugnt i helgen. Det har varit underbart väder med strålande sol från en klarblå himmel. Vore det inte för all snö, så kunde man tro att våren var här för fullt 😁🙈

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Lona
1

Suttit ute i solen och snön och bara försökt ta in en fin dag. ❤

[Undertaker]
0

Dricker en kopp kaffe.

Tarotstollan
0

Sovit, tycker jag gör inte mycket annat.

Lona
2

Skakar lite liv i den här tråden igen (jag har varit lite "off" under våren som ni kanske har märkt).
Inte just idag men den här veckan har jag försökt att hitta några minuter emellanåt där jag tillåter mig att känna att "allt är bra", just i ögonblicket. Problemet är ju att ens hitta de där minuterna, att inte skjuta undan dem för dåligtmående, stress och allt man "borde".

Men att sitta i en grön hästhage, höra fågelkvitter, känna solen skina i ansiktet och ha en glad liten hund som för första gången på över ett år får skutta runt lös - det är faktiskt ganska bra.🥰

Tarotstollan
2

Jag har ätit 3 stycken kakor, fast jag inte borde. De var väldigt goda.

Lona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Efter flera dagar (veckor) av att ha mått rätt dåligt så sitter jag nu och lyckas njuta av eftermiddagssolen i hagen hemmavid. Charlies favoritställe och att låta mig glädjas åt att han fortfarande är hos mig är stort, istället för att tänka på tiden som ligger framför oss.❤️

Pyttelite
0

Hoppas att du mår bättre idag - några år senare.

Tarotstollan
1

För någon månad sedan köpte jag en kartong med kakor som såg så goda ut, det var de inte!
I dag åt jag äntligen upp de sista och jag kommer inte att köpa dem igen.
Så det känns mer än ok att de äntligen är borta.

johan
3

#24: låter mer som du gjorde något mot dig, än för dig. :)

Mvh // Johan

Tarotstollan
1

#24. Kan ses så! 😄
Jag gillar inte att kasta sådant som jag kan äta, även om det inte är särskilt gott.
Skulle kunnat skänkt bort dem men vet ingen som velat ha dem.

• Redigerat 2026-09-22 21:59 av Tarotstollan
Pyttelite
1

#26: Du blev ju iallafall av med dom - lägg sorten på minnet och glöm dom inte … 😊

Tarotstollan
0

#27. Ingen risk, det var ett paket med utländska kakor och det är inte ofta jag testar sådana.