Jobbig dag bara...
Hej
Hade ett tidigt missfall förra månaden och genomgår ett missfall till nu, så 2 missfall 2 månader i rad.
Det börjar ta på.
Sen dog en nära vän i början av året också och min mamma har varit rätt så sjuk i flera veckor utan att de vet varför.
Har tänkt positivt och sett framåt men idag känns det tungt.
Blöder rätt mycket och får mer och mer ont och så på allt har min 1,5åring blivit magsjuk så jag kan inte fara iväg till någon och prata eller ta hit någon och vill inte ta det över telefon. Dessutom vill jag inte att det ska komma ut att vi försöker få barn och det går dåligt för jag vill inte bli pressad. Vet inte vem jag törs säga det till. Min storasyster vet om förra missfallet. Berättade för min lillasyster häromdagen om förra missfallet och att jag var gravid men trodde mig ha ett till missfall men ångrar mig nu och vill heller av någon anledning inte berätta för min storasyster nu om andra missfallet. En nära vän fick just veta om båda missfallen via sms, haha, tragiskt men jag vill inte sitta och gråta över telefon, isf vill jag ha någon här som kan hålla om mig.
Allt händer av en anledning, det vet jag, men just idag känns det riktigt tungt.
Behövde bara skriva av mig lite.
Ha en bra dag! // Pernilla
Pernillaa, hoppas du har det bättre och det känns lättare att andas igen. Jag förstår missfallen och sjukdomar tär oerhört och att en del dagar känns mycket jobbigare.
Tack för du delar med dig och ta hand om dig!
Min 7åring har blivit inlagd för lunginflammation på pappas vecka och kan inte fara och hälsa på honom heller p.g.a. att jag är rädd att smitta honom med den här konstiga magsjukan också.
Idag stod det i VK om min vän som gått bort och det blev verkligt. Så idag känns det nästan ännu tyngre. Men sorg är ju något naturligt.
Låter det komma, alla känslor, all saknad, alla tårar. Jag bara finns i allt som händer nu. Känner mig ändå förvånansvärt positiv.
Det går nog bra.
Tack ska du ha.
Ha en bra dag! // Pernilla
Så tråkigt. Tycker synd om dig. Men om du inte vill att det ska komma ut kanske det inte är så klokt att skriva om det på nätet…
Medarbetare på djurskydd.ifokus