Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettallmän-psykologi
Läst 1570 ggr
[Panama]
1

Hur bryta tystnaden??

hej  ! Jag är/ har blivit en väldigt tystlåten person som har svårt att ha egna åsikter . Pga detta har jag inte så många sociala kontakter eller vänner & det fungerar sådär med arbetskamrater när jag väl har jobb.

Har ni något tips på hur man bryter blygheten och tysnaden? Hur börjar man?

Jag känner ofta att jag sitter tyst för att jag har inget att säga !Detta är superjobbigt och jag känner mig helt socialt inkompetent!!

Jag är van vid att vara tyst och att inte säga något & därför har jag aldrig fått träna på att ha egna åsikter.  Jag är också van vid att inte få någon respons på det jag säger. ( Var utfryst och mobbad under grundskolan så det är därifrån min rädsla har kommit ). 

Jag är helt förvirrad och vet inte alls vad jag själv tycker och tänker om saker .  Ofta tycker jag ingenting om det som sägs i en disskusion. Ofta vet jag inte ens vad de pratar om då jag själv inte har gjort de saker eller haft de upplevelser som de pratar om då jag varit ensam mycket.

. Det är så tråkigt att vara helt tom i huvudet och jag missar så himla mycket  ! ! 

Jag känner mig malplacerad när jag sitter i en grupp . De andra babblar på och fungerar så bra tillsammans och jag bara sitter där och stirrar och vill därifrån och känner mig korkad . 

Frågar nån mig något så vet jag inte vad jag ska svara så det blir ett kort svar typ ja eller nej och sen är jag helt tyst och tom i huvudet och jag får panik och vill därifrån.

Någon som varit extremt tyst med som  brytit tystnaden och blivit utåtriktad?

[Panama]
0

Jag är runt 25-30 år