Konstant ilska
Jag har haft depression sen jag gick i sjätte klass, de är väl typ 10 år nu med självmordstankar och allt va de nu innebär, även om jag gått med de så länge så har jag aldrig skadat mig själv bara gömt de från omvärlden eftersom jag är så töntig som är depressiv och negativ och läkare som skrattat åt mig och sånt, inget av de gjorde saken bättre.
Till grejen nu då, jag har alltid haft en sån otrolig ilska mot samhället, jag hatar samhället så mycket att jag önskar att blixten slog ner i mig och döda mig på fläcken, nu har ju jag min hund så de vill jag klart inte ska hända så länge han finns med mig, nu säger jag heller inte att han håller mig vid liv eftersom jag levt i 10 år med depression utan honom.
Varför så arg på samhället? För att dom struntar totalt i vad jag vill, mina mål, mina drömmar är obetydliga, de enda som räknas är deras regler och vad samhället kräver av mig.
Vad vill jag då? Jag vill jobba med djur, med hundar, hunddagis, djurbutik osv.
Varför fixar du inte de då? För att arbetsförmedlingen tycker de är helt orimliga jobb men att stå i McDonalds och stinka pomfritt hela dagarna ja de är kanon jobb tycker dom (inget illa menat mot McDonalds) men sådana jobb vägrar jag göra och heller inget krav när man vill jobba med djur.
Har du utbildning för de? Nej
Skaffa de då? Nej de går inte då tappar jag hela min inkomst på 2800 per månad som jag ska leva på och min hund, AF stödjer inte utbildning om djur, min sambo betalar allt annat som hyra, mat osv, jag sköter hemmet istället.
Varför så arg på samhället när de är AF som är skit? De enda dom vill är att man ska ut i arbete, ha jobb osv, men jag får inget jobb för att jag ser ut som en töntig 14 åring tydligen fast jag är 22, ska samhället vara så ytliga vill jag inte ha nåt med dom att göra, de är väl ändå AF som ska hjälpa mig nå mina drömmar och drömyrken, de blev jag lovad i min förra hem ort, men i min nya struntar dom totalt i vad jag vill men jag får inte strunta i dom för då har jag ingen inkomst längre, ja verkligen totalt rättvist.
Jag förstår att du är besviken, men i ärlighetens namn är det inte AFs jobb att hjälpa dig förverkliga dina drömmar, deras jobb är bara att hjälpa dig till arbete, vilket arbete som helst.
Du har alltid möjlighet att sluta vara arbetslös och bli student på heltid istället, då kan du ta studielån och försörja dig den vägen, såvida du inte redan använt upp hela studielånet men det verkar inte så vad jag kan förstå. Visst, det innebär att du sätter dig i skuld, men det kanske är det priset du får betala för att få jobba med det du verkligen vill.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
#1 Det är sant att AF inte är skyldiga att hjälpa mig att få jobb, de är mitt eget ansvar, men studielån får jag inte ta för de stödjer inte de utbildningar inom djur som jag vill gå, de kostar mellan 20 000 till 30 000 att gå, annars hade jag inte tvekat på studielån.
Då har jag ju faktiskt valet att ta ett skit jobb som AF vill sätta mig på och spara upp till utbildningen, men då får jag ångest för att jag går till ett arbete jag inte alls vill hålla på med även om de kan leda till de i framtiden, varför går jag inte på terapi eller liknande då? För att jag anser att dom inte hjälper mig tyvärr, har pratat med många sådana, de enda dom försöker göra är att ändra mitt sätt att tänka på till ett mer positivt tankesätt vilket jag kan se att de faktiskt skulle kunna göra saker bättre, få mig att må bättre också men ändå hamnar jag tillbaka på ruta ett då ingen vill anställa mig för att jag ser så ung ut.
Då får du väl sitta och tjura då? Ja de får jag faktiskt jag ser inte vad jag kan göra åt saken om ingen faktiskt vill anställa mig på grund av mitt unga utseende, de är svårt att ignorera när alla säger samma sak, att jag ser för ung ut, inget jag kan hjälpa, känns som att jag borde anställas på lager där omvärlden inte kan se mig.
Menar du att du inte kan få vanligt CSN-lån för den utbildning du vill gå?
/Sjöis
Är det inte den här utbildningen du pratar om? För den berättigare till studiemedel/lån.
http://www.studeravidare.se/utbildningar/djurskotarutbildning
/Sjöis
Här är en till som berättigar till studiestöd, fast denna är på gymnasienivå.
/Sjöis
Här har du en hel massa djurutbildningar att kolla på.
/Sjöis
Tack för länkarna.
Jag hade velat bli besökshund förare.
Vad innebär det? Är det assistashund inom sjukvården eller äldrevården? Du kanske skulle kunna kompromissa och börja med att välja en djurutbildning som du kan få studiestöd för?
/Sjöis