Framsteg!
Jag har varit deprimerad sedan några månader tillbaka och håller nu på att återhämta mig. De senaste veckorna så har jag haft ett otroligt svängande humör. Vissa dagar blir jag verkligen förbannad på allt och alla - OCH jag visar det.
Idag så blev jag exempelvis skitförbannad på skogskyrkogården för att de alltid ska hålla på och fixa en massa saker och slänga fram såna där fula skyltar. Eller som när jag skulle spela badminton och blev förbannad på alla (enligt mig) ologiska regler.
Faktum är att det är ganska skönt med dessa små utbrott, ett litet framsteg i mig själv. Då jag hela mitt liv har riktat mina "negativa känslor" inåt, jag har liksom inte riktigt vetat hur jag ska få ut allt.
Dela gärna era framsteg här, små som stora!
Känner igen mig lite i dig just nu. Har också mått dåligt en period och varit deprimerad, har precis som du alltid vänt negativa känslor inåt, varit destruktiv och inte varit speciellt mån om mig själv.
Men till saken, jag tänder också till lätt nu, blir så arg på skitsaker, på andra människor, förr brydde jag mig inte utan ryckte bara på axlarna men nu plötsligt blir jag förbannad på skitsaker. Det är jobbigt för det gör inte att jag mår bättre med ilskan jag har inom mig.
Roligt att läsa någonting om framsteg! :D
Mina framsteg är att jag känner mig piggare, dvs. inte behöver sova middag länge, gråter mindre, ser lite mer fram emot saker, orkar umgås i grupp en stund, göra småsaker.