Överdosera alvedon
Vad händer med mig om jag skulle stoppa i mig 10 alvedoner på en & samma gång?
Ingenting. Tar du en jävla massa så får du däremot permanenta leverskador och kommer förmodligen inte överleva, dock får du räkna med månader i extrem smärta på sjukhus din sista tid. Mår du dåligt rekommenderar jag 1177, eller lokala psykakuten. 10 alvedon gör inte mycket. Men i värsta fall kan det ändå ge dig leverskador som inte är kul att leva med utan gör ont utav bara helvete men kommer INTE att ge dig det du söker efter.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Vid överdos av paracetamol så riskerar man att få allvarliga leverskador http://www.paracetamol.se/alvedon/overdos/
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ring giftinformationcentralen och fråga: 08331231. När jag tog 40 st var jag tvungen att åka till sjukhus för att få acitylcystein (motgift) i dropp. Det mår man sjukt illa av, var inte en kul upplevelse.
Om man överdoserar Alvedon så skadar man levern. Jag vill på det bestämdaste avråda från att göra så. Har du varit på BUP? Det är ett bättre val!
Substansen i alvedon kallas paracetamol. Den äter leverceller. 😮
Om paracetamol hade presenterats av läkemedelsindustrin idag så hade det förmodligen inte blivit godkänt. Ändå älskar läkare att skriva ut det till små barn.
Ett tips… Lukta inte ens på det. 😉
#3 Intressant, där lärde jag mig något nytt! Acetylsystein används ju annars som slemlösande, jag hade ingen aning om att det även användes mot överdosering av paracetamol. =)
#6 Jo det används vid paracetamolförgiftning men det är olika sorters acetylsystein såklart ^^
Skadorna är allvarliga, smärtsamma och tar lång tid att rensas ur kroppen. Bara du överdoserar den dagliga rekomendationen kan du bli dålig i magen, hård, gasig och känna obehag i levern, alltså på nedre högersidan om magen. "Bara" det kan ta 2-3 dagar att återställas.
Jag minns att jag åt 7 alvedon när jag var 11/10 år för jag ville dö men inget hände och blev besviken….
You can not judge me unless you know me.