SÅ UTTRÅKAD
Jag är nästan ständigt uttråkad.
Hur hittar man något man trivs att göra?
allt jag kan komma på att göra verkar inte kul nog….
Varför har jag blivit såhär? Jag ser inte fram emot något. När jag väl tar mig för att göra något som ska verka lite "kul" så känns det inte kul.
Det känns snarare som att jag kunde ha struntat i att göra det, hade mått likadant ändå.
Jag tror jag har en riktigt långvarig depression.
Jobbar du så kanske det är dags att försöka söka ett annat jobb.
/Maria
#0: Nu vet jag inte hur det är för dig men jag minns att den tid jag mådde dåligt (depression samt grov ångest) och även spenderade en hel del tid med att hålla på med mobilen (kolla korta klipp, slösurfa och liknande) när jag inte visste vad jag skulle göra så blev allt tråkigare. Jag har alltid haft väldigt utpräglade intressen men under denna period var allt trist (och min skärmtid 15 timmar om dagen…). Jag gör nu ett antagande men när man har tråkigt blir det lätt att man håller på med mobilen eller liknande vilket, i alla fall för mig, gör så att jag får lättare tråkigt.
Fann denna för någon vecka sedan, ganska så intressant och förklarade det jag upplevde för några år sedan:
https://m.youtube.com/watch?v=Hu4Yvq-g7_Y
Nu är det du skriver väldigt vagt och jag vet ju inte vad du gör när du har tråkigt eller liknande.
Min sysselsättning är att jag studerar.
Det stämmer att jag lätt fastnar på internet när jag är rastlös och så..
Jag kollar lite om man kan börja med någon träning som vuxen, till exempel gymnastik eller innebandy eller så. Men ingen verkar ha grupper för nybörjare i vuxen ålder… :(
Konstigt, det verkar bara finnas nybörjargrupper för barn.
#4: Vill du träna i grupp? Pingis kanske det finns en förening för? (Sporten är betydligt jobbigare än man tror när man väl spelar på riktigt.)
Minns att min far hade ett lag för vuxna som spelade för skojskull men det är väldigt många år sedan… Kanske går att hitta något via universitetet/högskolan? Finns ju föreningar och grupper via dem.
Annars finns det ju även sporter man kan utöva själv men också med andra så som styrketräning, yoga, klättring och liknande.
#5: Tack för dina tips!
Jag ska kolla om universitetet har någon träningsgrupp… :)
Kanske får bli att jag köper hantlar och tränar hemma om jag inte hittar något.