Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketteroff-topicom-sajten
Läst 71 ggr
Lona
3

Anonymfunktionen

Här på Psykologi.ifokus finns funktionen att posta anonymt. Det gör du genom att klicka i den lilla rutan "Skriv anonymt" bland alternativen nedanför svarsrutan.
Det kan dock vara bra att tänka på några saker:

Om du först postar ett inlägg som vanlig medlem och sen går in och ändrar till anonym så kommer det stå "Redigerat av NN", (dvs ditt nick).
Det gör att man snarare uppmärksammas på vem det är som har skrivit det "anonyma" inlägget.

Om du postat ett svar anonymt så kan du inte gå in och redigera inlägget sedan - du är verkligen anonym så systemet känner inte igen dig.

Om du startar en tråd eller postar ett svar med anonymfunktionen så tänk på att du måste klicka i "Skriv anonymt" varje gång du postar även om det är i samma tråd!

Det kan också vara flera anonyma medlemmar i samma tråd, så var tydlig med vilket inlägg du svarar på och var gärna lite extra tydlig med att "Det är jag som är TS" eller liknande.

Till sist, använd inte anonymfunktionen för att tramsa eller trolla! Det innebär att den tas bort.

/Lona, sajtvärd

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

91Marran
2

Så bra att funktionen finns! Då vågar fler göra inlägg här inne. :)

Mvh
Mig

LiteAvVarje
0

Anonymfunktionen verkar dessvärre inte finnas i alla avdelningar! Det var en avdelning som jag var tvungen att stå för vem jag var eftersom det saknades en ruta att kryssa i om man vill vara anonym. I en annan avdelning ville jag inte skriva eftersom det inte gick att vara anonym.

Om det varit meningen att jag skulle styras, då hade jag kommit med fjärrkontroll! 😋

Lona
1

#1: Ja, precis! Det kan ju vara ganska känsliga ämnen här inne.

Lona
5

#2: Det är upp till varje Sajtvärd om de vill ha den funktionen eller inte. Vi har valt att ha den här på Psykologi och hittills har folk skött sig och inte missbrukat den.👍

• Redigerat 2023-02-17 10:02 av Lona