Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettbehandling
Läst 864 ggr
David
0

Självskattningsfomulär

Det här kanske är intressant. Det är den datoriserade versionen av MADRS-S. Ett verktyg som används professionellt idag inom vården.

Vid sex olika tillfällen ska du fylla uppskatta ditt mående och sinnesstämning för de tre senaste dagarna.

När man har gjort det, så räknar programmet själv ut resultatet och presenterar det i diagram och allt möjligt.

Spar gärna ner filen (Excel) på din dator, och fyll i vart efter.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
0

har sparat ner detta och ska försöka göra testet sen.

Tack David! IntressantGlad

David
0

Jag gillar sådant, eftersom jag ofta har svårt att sätta ord på mina känslor när jag är hos läkaren. Då är det lättare att ta med deras egna tester ifyllda Glad. Jag håller på en del med dagbokskort och allt möjligt för att försöka få ner hur jag mår på papper.

Det här testet ska man göra vid sex helt olika tillfällen, t ex en gång i veckan, eller ännu mer sällan. Och resultatet man fyller i är hur man mått de senaste tre dagarna.

Vi biopolära kan också pröva att fylla i fomuläret när man vet att humöret svängt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
0

Ja, detta verkar mkt intressantGlad Har fyllt i min första nu och fick 39 p. Ska bli spännande att se fortsättningen. Speciellt eftersom jag nu på eget bevåg börjar trappa ner på LyricanSkäms

KramizarGlad