Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2276 ggr
Tatsja
0

Deppighet - medicin

Har i flera år fått en medicin som heter Remeron. Men den funkar väldigt dålig. Äter den starkaste 45 mg. Nu sa jag åt läkaren att jag struntar i den.

Jag är deppig ändå. Syns inte då jag lärt mig att ha en fasad utåt. Till saken hör att jag har skador efter en trafikolycka -95 och fibromyalgi. Whiplash, trasade nerver/muskler i axlar, armar, händer, ben. Protes vä knä som inte fungerar ok. Höft hö trasig, väntar op. Listan kan göras lång.

Utåt ses jag som en glad person, men inombords gråter jag. Eftersom jag har morfinplåster så vill dr inte skriva ut nytt medel för min deppighet. vi måste se hur allt funkar först.  Lite om mig.

Glömde säga att jag är ny här

Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

David
0

Välkommen hit Tatsjan! Glad Och tack för din presentation.

Jag har också ätit Remeron en period, men det var ingen höjdare för mig. Jag har också byggt upp en fasad utåt, så alla tror att jag är glad och lycklig. Men bakom fasaden är det något helt annat.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

zmulan
0

Hej hej o välkommen!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Tatsja
0

Vi är fler än vi tror som gömmer oss bakom en glad fasad. men samtidigt om vi gick omkring och deppade hela tiden, så blev andra nog väldigt ledsna på oss och drog sig undan mer och mer. Sen orkar man inte tala om hur man mår hela tiden. Jag svarar alltid - som vanligt- sen får de tolka det som de vill.

Tack för välkommandet

Väl mött, Tatsja

[aspie]
0

Välkommen Tatsja!

Här är en till med en fasad utåt. Är du alltid så där glad, brukar folk fråga. Fattar inte hur man funkar egentligen, för inom sig är man så himla trött och mår så jätte dåligt, ibland vill man inte leva överhuvudtagetObestämd.  Det är värst med sjukdomar som inte syns tyvärr. I veckan när de frågade hur jag mådde på jobbet så sa jag för första ggn sanningen. "Det är skit med mig" sa jag. Svaret? "Ja, vi kan ju ta det en annan gång" Så blev man av med det jobbiga att behöva förklara för de som inte förstårFlört

AnneN
0

Välkommen hit =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Senixus
0

Hej Tatsja. Välkommen hit.

Ja här är vi ett gäng mask-bärare. Utåt glada… men inombords… ja du hajjar.

Hoppas du ska trivas med detta undarbara gäng Flört

Tatsja
0

Tror jag det Flört Skönt att träffa likasinnade eller de som vill veta hur det är att leva med fasaden. Bra att kunna få ventilera sig lite. Blev faktiskt väldigt glad och överväldigad i fredags. Förlaget skulle trycka min bok om mitt liv. Men samtidigt nervöst och genast kom tankarna. -Tänk om folk inte tycker den är bra, inget att läsa m.m. På skrivlust verkar de tro på mig om min bok. Det är de som tryckt på och att jag även ska göra bok av mina tankar och dikter. Har ju lagt ut lite där och även på andra ställen.

Min ventil när jag mår som sämst är att skriva.

Tur jag har så mycket att leva för - ett litet barnbarn på 2 år bl.a- annars hade nog tankarna gått till verklighet. Speciellt när värken i kroppen är som värst. Smärtklinik ger jag inte mycket för. De gav mig svaret -för många skador, för mycket värk. *suck* Det är bara att kämpa vidare.

Än en gång -tack för alla välkomnande ord.

till er alla

Väl mött, Tatsja

David
0

Vad skoj att du ska ge ut en bok! Den blir säkert populär. Har ett förlag väl bestämt sig för att trycka den så har ju boken klarat de allra kritiska människorna Glad

// David

Tatsja
0

Fast det är ett avslut som jag gör för att orka gå vidare. Den handlar om att växa upp under femtiotalet i ett alkoholisthem och få ta hand om familj, fast jag bara är tre år. Få leva med kritik, slag och hugg. Så när jag skrev den, rann tårarna på mig. Jobbig att skriva men nödvändig. Började år 2000 och den var klar nu. Men nu när provboken kom, så tänkte jag att det skrev jag inget om och inte det heller. Men jag har fått besked att den kommer ut i nästa vecka. Förvånad det gick fort

Väl mött, Tatsja

AnneN
0

#9 Vad heter boken och vart kommer den att finnas att köpa?

_**/Mvh Anne

Tatsja
0

Betättelsen om Anna

Skriven av *Tatsja Dahl*

Books on demand

Väl mött, Tatsja

Tatsja
0

Diktboken är inte riktigt klar än. Mycket att göra genom att jag måste se till var sidan ska börja och sluta. Letar passande clips och så. Tänk att få ut DEN till jul

Väl mött, Tatsja

AnneN
0

#11 tack då ska jag hålla utkik efter den =)

_**/Mvh Anne

Tatsja
0

Vad gullig du är.     sänder     

Väl mött, Tatsja

Tatsja
0

Detta tycker jag stämmer med fasad utåt.

ILLUSION

Att vara den man är, fast man inte är

Det är en illusion, men ändå så äkta

Du finns där, fast som något annan

ögat spelar en ett spatt.

Den du är, fast inte

Den du var, men inte nu

Du är Du, men någon annan

ingen som vet, bara Du

Tvekan inför vem, inför vad

men den man är, den finns kvar

Men vem är du, om du inte är du

Då är Du, jag, och jag, det är Du

Den man är, är jag, fast det är DU

Jag är jag, fast inte alls

Du är du men inte nu

Du, det är jag och alltid jag.

Tatsja

Väl mött, Tatsja

David
0

#15. Den var fin!

// David

Tatsja
0

Tack så mycket  Glad

Fast det gäller att läsa den rätt och använde de små grå cellerna.

Finns fler på skrivlust.

Väl mött, Tatsja