MÅSTE skriva av mig innan jag exploderar!
Men vet inte vad jag ska skriva! Är såååå jäkla trött på sambon som är ett ex. men eftersom vi har ett hus som ska säljas och inte råd med dubbelboende så måste vi fortsätta bo under samma tak. Vet inte om han har Borderline, men NÅT fel är det! Han tror själv att det kan vara det, när han är lugn och tänker, annars är det naturligtvis inte fel på honom! 
Han gör mig galen!!!!!!!!! Gnäller på allt och alla, det är aldrig fel på honom, bara alla andra! ALLT gnälls det på! Inte vill han jobba heller, så vi har aldrig några pengar. Jag har endast sjukersättning, han får bidrag från soc. men nu orkar jag inte tjata om nånting längre, det är ju över mellan oss, bara bostadsituationen som måste ändras.
Mår så jävla dåligt så nu har jag fått som "kramp" i halsen igen, känns som om jag blir strypt och har svårt att svälja, speciellt när jag äter eller dricker. Ibland blir trycket så hårt så att tårarna tränger fram…
Det bara maler i huvuet: "När får vi huset sålt? Kan det inte komma nån och köpa huset! När får jag EGEN lägenhet?" osv.
Fan fan fan! Förlåt, man kanske inte får svära här, men jag måste bara ut med det!
Har ingen här i byn att prata med och ringer jag till nån så hör ju han allt och det gör bara saken värre.
Så - nu känns det liiite bättre… Tack till er som orkade läsa…
Vet inte ens vilken grupp jag ska lägga detta, hoppas det är OK med "Personliga berättelser"…

Usch låter inte som en dröm direkt..=( Hur länge har ni haft huset till salu? Du har inte möjlighet att flytta hem till nån vän eller föräldrar så länge?
Väldigt jobbigt sådana här situationer…tär på en. :/
Hoppas situationen löser sej fortast möjligt =)

Hoppas att boendesituationen löser sig så snabbt som möjligt för er
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack!
Vilken jobbig situation, men hoppas att det löser sig för er snart.
Ett säkert sätt att se att någon mår dåligt är predis det du beskriver om honom, att projicera till anda människor. Kort sagt att ju fler fel man hittar på andra, ju fler "idioter" man har runt omkring sig dessto sämre mår man själv.
Mysan59
Låter som om du skulle kunna ha utvecklad GAD efter din beskrivning.
Mår så jävla dåligt så nu har jag fått som "kramp" i halsen igen, känns som om jag blir strypt och har svårt att svälja, speciellt när jag äter eller dricker. Ibland blir trycket så hårt så att tårarna tränger fram…
*Kramar om dig*
#5 Vad är GAD? 

GAD är generellt ångest syndrom. Läs länken, där står dina symtom.
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1344
Jag har själv den diagnosen
OK, det är väl därför jag mår illa utan anledning också. Vaknade inatt och mådde illa och alldeles nyss när jag satt på toa…
Tack för länken, den är mycket intressant.
Det var så lite så

Mysan, helt rätt grupp att lägga det i 
Låter som en jättejobbig situation. Hur länge har ni haft det så här, och hur lång tid tror du att det tar innan ni kan sälja huset och skaffa varsitt boende?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#11 Det är inte så lätt att sälja huset, det ligger i en liten tråkig by mitt i skogen, visst vill många bo så nu för tiden, men tyvärr har vi ingen egen väg in till huset och det finns grannar och många vill inte bo så när dom bor på landet.
Det är också en del att göra med huset, jag vill sänka priset men nix! det går han inte med på. Han ska ha så mycket pengar som möjligt, även om vi får vänta.
Så fort huset blir sålt tänker jag försöka få tag i en egen lägenhet i en av våra småstäder här runt omkring. (Bor några mil utanför Örebro)
Du har ingen du kan bo hos ett tag? Så du kommer iväg "hemifrån" för en stund?
Skogarna utanför Örebro, du kanske kan hitta en Stockholmare som är sugen på lite lugn och ro? Nä, det en jobbig situation för dig. Usch. Och sedan att du blir att må dåligt av det gör ju det ännu värre.
// David
Stackars Mysan. Lider med dig. Svårt i dagsläget också att bli av med hus, men han måste gå med på att sänka, annars kanske ni sitter där och blir till slut av med huset på ett sätt som ni inte vill. Synd du inte kan kräva att han löser ut dig. Har ni mäklare som hjälper er? Annars kan du ju gå in på banken (inte på orten) men i örebro och fråga om hjälp. Förklara situationen så kanske de kan komma med någon lösning. Hoppas att löser sig för dig.
Sänder kramar från mig i Köping
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#13 och #14 Tack, vad gulliga ni är! Ja jag ska försöka ta tag i det här lite mera, men med adhd, värk och trötthet (fibro?) samt ångest och arbetsträning som ska trappas upp nu, så orkar jag ingenting heller! Blääää
Jaja, massa gnäll på mig just nu, men visst är det jobbigt att leva så här!
Kram och tack till er alla!
Försök att göra det en dag när du mår liiiiiiiiiiiiite bättre.

Väl mött, Tatsja

Hej Mysan…
Vad jag förstår så har du det jobbigare en vanligt med tanke på adhd & fibro m.m
Om det inte vore för dessa saker så kanske du skulle haft orken att kräva av gubben att han får köpa ut dig ur huset. Han kan faktist ta lån på den del som är din så du slipper bo kvar och må så dåligt. Men samtidigt förstår jag att det kan kännas oerhört svårt att *bråka* om det med honom nu när du redan mår så eländigt
Skriver det dock utifall att du en dag skulle känna att du har orken till det, i sådant läge kan det ju vara bra att ha lite ideer på vad du skulle kunna göra… om lite extra ork skulle infinna sig för dig (vilket jag önskar och hoppas för din skull).
Har inga andra förslag, men kanske kan detta vara en väg ut om allt blir för jobbigt i framtiden iaf.
*Kramar om*
Hej Senixus
Han kan inte köpa ut mig, han har inget jobb (vill inte) och skulder hos fogden. Annars hade vi nog gjort så.
Tack igen till alla, ni är såå gulliga! 
Många kramar till er 

Synd med skulderna
Ja han måste vara jobbiga att behöva leva med när läget är som det är. Håller ju med dig att det vore bättre att sänka priset & kunna sälja så snart som möjligt. Om/när du blir stark nog så säg att han har två val. Antingen *trolla med knäna* & få fram pengar att köpa ut eller Att sälja till lägre pris. Du får kanske testa att säga att det är de enda val du går med på & att han måste välja ett av dem. Fast som jag skrev… om/när du är stark nog alltså… inte nu.
*Kramar om*
Ja det är ett elände och det är jäkligt svårt att diskutera med honom!
Det är inte som att diskutera med en "vanlig" människa, misstänker starkt att han har Borderline eller nåt… Phu! 
Men det kan ju sluta med att fogden tar huset och då får du inget. Så ner på banken och prata med dem UTAN honom
Väl mött, Tatsja
#21. Tänkte också på det, står huset på er båda? Kan sluta så illa att fogden tar huset om skulderna är för höga och inte betalas. Du kanske skulle behöva hjälp av banken och/eller konsumentrådgivaren i kommunen för att klara av den "praktiska" biten. Konsumentrådgivaren kan säkert också hitta någon bra lösning för det andra också.
// David
Nej då, huset står bara på mig, men jag kan inte bara kasta ut honom, om nu nån tänkte föreslå det, det är flera i min omgivning som har gjort det, men det är ingen bra idé. I alla fall, så kan fogden inte ta huset, som tur är.
Nä jag får nog bita ihop ett tag till, synd bara att vintern står för dörren och jag inte vet hur jag ska ta mig till jobbet, har ju bara moppe, inget körkort och här i byn går det bara en buss om dan…

Mysan … du behöver ju inte kasta ut honom. Men… du kan ju sätta det pris dusjälv kännerär passande. Ett pris som möjlig-gör en försäljning.
Just nu får jag kännslan av att han vill ha det höga priset satt endast för att omöjlig-göra en flytt & om så är fallet så är han ju inte direkt medgörlig och schysst & i det läget skulle jag direkt sänka priset till ett jag ansåg mer passande. Som någon (hittar ej vem) här ovan skrev… gå till banken utan honom och diskutera priset. Eftersom han inte står med så har han inget att komma med heller, han kan inte hindra dig till detta.
Hoppas oavsett ditt beslut att det ska lösa sig snart
Kram
Vad jag inte förstår, är varför du ska dela dina pengar med honom. Låt honom försörja sig själv. Och ja, jag håller med dem i din omgiving, att beter han sig som han gör och lever som en parasit på dig, så ut….. Ingen pardon.
Är huset dessutom ditt, så föstår jag inte alls problemet med att du inte kan sälja till vilket pris du vill.
Så du är alltså i beroendeställning till ditt x, för han har bil? Är det så jag ska tolka det?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nä inte för att han har bil… Men det är inte bara att kasta ut honom. Kan/vill inte förklara allt här, men det går nog inte att försöka göra det.
Usch vet inte hur jag ska förklara utan att det blir en hel "roman" men det är lite komplicerat…

Mysan … även om ni haft lån o.s.v tillsammans (villket jag kan misstänka att ni haft). Så har du endå rätten på din sida… ditt namn på pappret ju. Och om han bara krånglar för krånglandets egen skull så är han inte värd att få ut mer en den hälft som blir ifall du sänker priset. Dock kan jag börja se nu att det nog finns mer bakom (enligt dig en hel roman) så jag ska inte säga med säkerhet att *gör si eller så*. Vill du ha råd iaf men inte orkar dra allt, ta det du tycker värkar nödvändigt & inget mer då
Hoppas iaf att allt ordnar sig i slutändan… oavsett hur 
Kram
Tack igen för alla goda råd! Egentligen behövde jag bara skriva av mig… 
Ni är föör gulliga! 

Skönt att huset står på dig, då slipper du ett orosmoln i allafall. Jag förstår att det inte är så lätt att bara kasta ut någon, som man vet troligtvis inte kommer fixa eget boende direkt osv. Har en bekant som är i liknande situation som dig, fast inte lika "farligt", men hon har också ett x som här hos fogden. De prövade att bo i sär ett halvår, men han struntade helt i att betala hyran, och blev vräkt, och vad gör hon då, jo låter honom flytta "hem" tillfälligt, och ja, nu bor han där, fast hon egentligen inte vill. Men att ställa någon man levt med på gatan är inte det lättaste, tyvärr.
// David