Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettbehandling
Läst 1275 ggr
David
0

suck - Värdelöst!

Jaha, gissa vem som somnade i morse? Ett par timmar innan jag skulle iväg. Kunde inte somna på hela natten för att jag var rädd för att missa tiden, och sedan när det börjar närma sig, DÅ somnar jag Rynkar på näsan.

Nu är det bara till att försöka ringa och förklara, och be snällt om en ny tid.

Det är ofta så här, jag kan inte somna när jag har något viktigt att göra dagen efter. Men framåt morgontimmarna somnar jag ändå. Spelar ingen roll hur trött jag är när jag gå och lägger mig, det går inte att somna.

Man känner sig rätt värdelös efter en sån här grej. (hade det varit första gången hade det väl varit en sak, men inte när det händer gång på gång…)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Senixus
0

Då är vi 2 David. Jag är tyvär precis likadan.

Det har nu gått så långt att jag ser till innan att jag har någon som kör mig till psyk/soc och liknande viktiga saker Just för att komma iväg. Ligger jag o sover så är det vackert bara att dra på mig kläderna snabbt & gå ut. Sedan får jag ursäkta mig på platts och förklara varför i h-vetet jag är såååå trött & ser ut som jag nyss klivit upp.

Det är enda sättet för mig att klara av liksom Skäms 

Jag mår allt för dåligt av missade tider så jag har 2 val typ. Missa tid & må extremt dåligt eller Ta mig dit som en zombie och skämmas när jag förklarar varför. Och som jag ser det så kan jag ju lika gärna gå dit då & må dåligt istället för att missa tiden och endå må dåligt liksom doh

Hoppas det ska lösa sig för dig i framtiden med denna förbaskade förväntansångest (som jag kallar den).

:big hug:

paronskrutten
0

Samma här, men inte lika extremt som er.. jag har svårt att sova och är alltså supertrött när det jag ska göra närmar sig.. gaah

Helena

Karmatarerskanise
0

*vinka* här är en till med det problemet. Det förstör en massa.

Tatsja
0

Lider med er. Tack och lov är jag inte så. Kvällspigg och morgonpigg. Sover högst 4 tim. Har gjort det de senaste 40 åren. Brukar räcka med 2 tim ibland. Kroppen är väl van att jobba 48 tim, sova 4 tim, jobba 48 och så vidare. Människan är olika tack och lov. Men jag lider verkligen med er.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hawknestgrove
0

Ja, har jag något viktigt på gång, så brukar jag ha svårt att somna. Men tack och lov, så fixar jag det där med väckarklocka, så även o jag ä jättetrött, så går jag upp när den ringer.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

heliotropes
0

usch ja!! Det där känner jag allt för väl igenSkäms om det nu kan vara till någon tröst….Samhället har och tar ingen hänsyn till kvälls och nattdygnsmänniskor, för vi finns ju. Jag är lik min Mor som även hon var kvälls o nattmänniska,så lite genetiskt är det nog.

Morgonmänniskor som har fnyst över att man inte är uppe med tuppen skulle försöka lägga om sin dygnsrytm en längre tid…det skulle vara kul och se om de kommer att må bra……

Eva // medarbetare på Perser

David
0

Skönt att höra att man inte är ensam. Tänkte också på det, varför ska hela samhället vara anpassat till morgonmänniskor? Tänk om vi kunde köra halva året för oss kvällsmänniskor, och halva året för morgonmänniskorna, då skulle kanske alla vara med förstådda? Ska nog lägga fram ett sånt förslag till regeringen.

Få se när jag får en ny tid. Tur att åtminstone min läkare vet om hur det kan vara för mig ibland.

Förväntansångest, det var ett bra namn, för det är precis det som det är…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tatsja
0

Har ni hittat på ett nytt ord nu? *fniss*

Väl mött, Tatsja

heliotropes
0

#7 Det är så typiskt att allt måste vara så svart eller vitt, bara för att majoreteten tycker så,inte ens de som jobbar nätter få se sej själva som "normala",då grannar som vet om att de har en nattjobbare brevid sig kan dra igång gräsklipparen runt 9.00….tänk om "vi" nattmänniskor skulle visa lika lite hänsyn…då blev gräset klippt kring 23.00….Obestämd Hänsyn ska ju tas till alla,oavsett om det är natt eller dag.

Hoppas du får din nya tid snart…och lagd på en em.Flört

Tatsja
0

Håller med ¤9, Hur många gånger blev inte sömnen störd genom att grannar började med gräsklipparn under ens fönster…..*hihi* Vi hällde vatten på hoonom. 'sen gällde det att kunna springar.

Väl mött, Tatsja

heliotropes
0

#10 Skrattandehehe!