11 september
Ta gärna en stund idag och sänd en tanke till alla som omkom i USA 2001 och deras anhöriga.
Jag minns att jag satt och tittade på nyheterna när de live-sände när torn 2 blev utsatt.
Det var också den 11 september 2003 som Anna Lindh dödsförklarades.

// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Ja. Det minns jag.
Samtidigt mördades lilla Sabina i Arvika. Har det gått troll i 11 september?
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

11 september 2001 flög planen in i tvillingtornen, då jobbade jag på en djurklinik och det vart totalt kaos då vi hörde det på radion. Samtidigt så satt min dåvarande sambo och chattade med en kille från USA som satt i sin lägenhet och såg hela händelsen från sitt fönster!
Jag har lite funderingar över dessa datum och larmnumret som i USA är 911, jag har för mig att det hänt fler saker genom åren just det datumet, är det en slump eller?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det är otäckt! Känner sig rätt liten..
Tänker på alla!
Men det finns folk som fyller år idag. *Oskyldig min*
Tänkte först att det var du, men sen kom jag ju på att det var din idol 
// David
Ja.
Själv blev jag 15 i slutet av maj.
Usch ja, vilken hemsk dag det var. Men att det var så länge sedan som år 2001, stämmer det? Känns som om det bara var ett par, tre år sen
Ja, så länge sen var det.
Det är inte klokt så fort tiden går när man blir äldre
Jag är väl inte äldre. 
Ha ha ha,nej men jag Yuki
Jag finns också.
Vilket jag måste påminna alla om ungefär hundra gånger om dagen.
Vad menar du Yuki?
Tycker du att du blir behandlad som om du inte finns av oss här inne, och av mig?
Jag menade inte så. Jag menade IRL.
Jag kom precis att tänka på en sak angående 11 september… jag undrar om det har hänt någonting ovanligt idag som har med det där i USA att göra? Jag har för mig att det har det under andra år och då under 11 september.

Usch… trodde det var 10.de idag
Och jag som just börjat köra diskmaskinen för första gången (ny kran & blandare). Hoppas det inte blir nå problem med det nu
Ja jag minns det året occå
Satt o såg det på tv. När morsan kom hem från jobbet & jag berätta det trodde hon mig inte alls först. Men snart blev det omöjligt att se det som någe sjukt skämt. Det var så fruktansvärt… alla som miste livet den dagen och alla som miste någon de älskade och brydde sig om
2 år senare så dog min hund den 17.de (min födelsedag) och min katt 1 vecka senare. Sen att Anna Lind och en liten flicka dör samma datum som WTC (annat år) gör ju inte saken bättre precis.
Hoppas innerligt att de som blev kvar efter allt hemska har funnit ett sätt att gå vidare med sina liv trotts det som hänt.
ja, jag har oxå för mig det
Det verkar som om det är något speciellt med den 11 september.
Inte nån bra månad för mig heller. För ett år sedan den 25. september, så dog min allra käraste väninna…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Känner två stycken som fyller år den 11 september, de har svårt att fira sin dag. En firar dagen efter och den andra dagen före.
September är annars en fin månad. Fast jag blir ju påmind om att jag blir ett år äldre.
Väl mött, Tatsja
#22 Lite malplacerat här kanske. Men visst är september fint. Fick mig att tänka på den fina låten som lasse Lönndal sjöng.
"Minns i november, den ljuva september"
Den kanske de slutat spela helt nu sen alla dessa hemsheter skett
Den låten är fin. Hörde den en gång när jag var liten och på min födelsedag. Trodde hela tiden att han sjöng för mig när jag var liten.
Lasse Lönndahl var min idol. Skulle gifta mig med honom när jag blev stor.
Nu blev det aldrig så.
Väl mött, Tatsja
Ha ha ha Tatsja!
Du skulle åkt iväg och friat till Lasse Lönndal
Ja
Men nu är jag för gammal. Fast han är fortfarande en av mina idoler.
Väl mött, Tatsja
Är det inte så att det är han som är för gammal nu
Jo, han är ju i alla fall 26 år äldre, men då var han fin.
Väl mött, Tatsja

Detta har hänt den 11:e september genom årenslopp
"Händelser [redigera]
- 1297 - Engelsmännens nordarmé - som sänts ut för att kuva William Wallaces uppror i norr - besegras vid Stirling Bridge av skottarna.
- 1709 - Slaget vid Malplaquet under spanska tronföljdskriget slutar med allierad seger.
- 1857 - Ett nybyggartåg blir massakrerat av mormoner utanför Salt Lake City.
- 1914 - Den tyska offensiven hejdas vid Marne.
- 1922 - Brittiskt mandat proklameras i Palestina.
- 1944 - Brittiska bombflyg förstör cirka 75 procent av bebyggelsen i den tyska staden Darmstadt. Cirka 11 500 människor omkommer.
- 1961 - Världsnaturfonden grundas i Schweiz.
- 1967 - Provierörelsen upplöses.
- 1970 - Ford Pinto lanseras.
- 1971 - Stiftelsen Världsnaturfonden WWF i Sverige grundas
- 1972 - San Franciscos tunnelbana invigs.
- 1973 - En militärjunta, ledd av Augusto Pinochet, störtar Chiles president Salvador Allende, se Militärkuppen i Chile 1973
- 1978 - Den svenske formel 1-föraren Ronnie Peterson avlider i sviterna av en olycka i Italiens Grand Prix på Monza dagen innan.
- 1987 - Reggaeartisten Peter Tosh skjuts till döds i sitt hem i Kingston.
- 1988 - Svenska punkbandet Imperiet gör sin sista spelning på Ritz i Stockholm.
- 2001 - En terroristattack utförs mot World Trade Center i New York City och Pentagon i Washington D.C., USA.
- 2003 - Sveriges utrikesminister Anna Lindh avlider av de skador hon har tillfogats i ett knivöverfall dagen innan.
- 2004
- En helikopter störtar i Egeiska havet av okänd anledning, och sexton höga representanter för grekisk-ortodoxa kyrkan i Alexandria dör, däribland patriark Petrus VII av Alexandria.
- Den 1000:e amerikanska soldaten stupar i Irak. "
_**/Mvh Anne
Känns som den 11 september inte direkt är någon bra dag…
// David

Ett par positiva saker har i alla fall hänt det datumet
_**/Mvh Anne
Usch då, den 11 september är kanske värre än fredag den 13:e?
Det verkar nästan så. Fast nu är det ju den 12:de, så vi överlevde. Fast det såklart, det var ju igår du fick din rosfeber-diagnos. Så det är nog en riktig otursdag.
Hur har det gått? Känns det bättre eller sämre?
// David
David!
Det gör ondare idag men det verkar som lite av svullnaden gått ner. Eller så inbillar jag mig, för jag provade mina skinnstövlar idag och jag kunde inte ens dra upp dragkedjan till hälften på något av benen
Det sticker och kliar och värker i hela kroppen, undrar om det beror på det eller mig GAD?
Tänkte inte på det, men då kan jag räkna in min rosfeber till den 11 september
Jag är inte avundsjuk på dig! Hoppas att svullnaden går ner mer och mer, då kanske smärtan börjar avta också.
Njä, tror nog att värken och klådan är "riktig". När jag äter Kåvepenin så tycker jag det kliar lite överallt.
// David
Jo, kanske, men det kliade och gjorde ont innan Kåvepeninen. Men det är ju så med fibron oxå tyvärr.
Hoppas oxå det snart går över. Förresten! Att ha klåda och stickningar och värk överallt är oxå ett symtom man kan få om man har GAD. Läste det för inte så länge sedan.
Nåja, jag känner mig åtminståne glad och ganska pigg, så det är ingen idé att hänga läpp här inte
Rosfeber, vill du förklara vad det är aspie? :)
KJag hade bältros en gång, det är inte samma sak va?
Oj Hera, jag hade bältros när jag var ca 15- 16 år. Min dotter fick det när hon var 17 år. Som du säkert redan vet gör det jäkligt ont
Rosfeber vet jag inte så mkt om, mer än det jag fått fram när jag googlade. Gav några länkar till detta i tråden "ordet är fritt" (trpr jag den hette) skit samma! Här kan du få lite att läsa om du inte redan sett.
Måste varna dig bara och säga att detta är ett skräckexempel jag länkat till och är långt ifrån mina problem.
http://www.vgregion.se/upload/SU/omrade_oss/hud/Infekterade%20s%C3%A5r%202007.pdf
#38 UJJ, *krääks* Över bilderna då ;)
Men då förstår jag.
Vad är det för sår du har?
Hera!
Tack och lov så kom jag till läkare tidigt och fick Kåvepenin.
Jag har inga sår alls (ännu i varje fall
) Jag har endast ont och är svullen på fot, vrist och ben, samt att det kliar och spänner.
Enligt en del tar det lång tid att läka, men jag vet inte själv.
Tror nog att det kommer att bli bra snart, men måste erkänna att jag blev riktigt byxis i början
#40 Förstår det. Jag hade ett hemskt sår på hälen som varade och blev djupt. Fick kåvepenin ja med
Vad var det då
Det var ett skavstår haha, från väldigt trånga skor som skar in i hälen :P (var inte så nykter när jag gick med dem, därför kände jag inte lika mkt som om jag hade varit nykter.)
Mina ben var något mellan 44 och 46. Ont.
Väl mött, Tatsja
#44 Nu hänger jag inte med riktigt hur du menar
Vaddå, dina ben var något mellan 44 och 46?
#43. Typiska kvinnoproblem
. Jag har ett par rejäla vandringsskor som jag köpte norröver, de har 10 års garanti och är jättesköna. Aldrig några skavsår här heller. 
// David
Men tråkigt att du känner så IRL