Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 4576 ggr
David
0

Medicinbyte - Lamotrigin

Onsdag 13/8

Tog första tabletten. Upptrappningsfas 1. Kände mig rätt trött och okoncentrerad under eftermiddagen.

Torsdag 14/8

Andra tabletten. Sov några timmar på eftermiddagen. Fortfarande lite okoncentrerad, men känner mig även lugnare på något vis. Har inte riktigt den här överenergin som jag brukar ha.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
0

Fredag 15/8

Tredje tabletten. Än så länge lugnt. Lite orolig i magen bara. Men det kan vara något annat. Känner mig fortfarande lite mer stabilare än i början. Fortsätter det så här så är jag tacksam Glad

// David

kerstinjo
0

Jag håller tummarna för att det kommer att fungera med din nya medecin. Glad

Kerstin 

Citronmeliss
0

Jag blev också orolig i magen i början men det gav med sig så håll ut..Flört

Kram, Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Veyla
0

Låter positivt David:)

Citronmeliss
0

Hur går det, David?Glad

Känner du av någon förändring?

Är allt till belåtenhet ellerbesväras du av bieffekter?

Magen, huvudvärk, knepiga tankar eller sitter du kanske och sjunger framför datorn som jag? Flört

Kram, Citronmeliss!

[aspie]
0

ha ha ha, melissen.. kan se det framför mig hur du sjunger för full hals genom nätterna framför datorn *ASG*

Citronmeliss
0

Ja, jag vetSkäms

Tänk nu om David också gör det, istället för att vara med oss här på Psykologi Förvånad

Ja, jisses..kanske vi kan bilda en kör här då? (förlåt trådkapningen David, men tanken var kul..haha)

Kram! C

[aspie]
0

SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

David
0

hehe… psykologi-kören! Glad. Fast jag måste varna, jag sjunger hellre än bra…

Bieffekterna har inte varit så farliga, vad jag vet i allafall. Jag fortsätter också äta Fluoxetin, och den ger mig lite blandad kompott av biverkningar, så jag har svårt att säga vad som är vad.

Men visst känner jag förbättring nu. Fortfarande lite slö (därför jag inte skrivit så mycket), men ändå lite piggare.

// David

David
0

Melissen, hur var det för dig när du började med den, kände du i början att du mådde lite sämre och orkeslös på något sätt? Ungefär samma som med SSRI-mediciner?

// David

Citronmeliss
0

Ja det gjorde jag, liknande SSRI.. samtidigt kände jag ändå en viss "vakenhet" till sinnet som jag ej känt tidigare.. Glad

Den känslan kom relativt fort, säkert under första eller möjligtvis andra veckan!

Jag började vakna tidigare! Drömde väldigt mycket jämfört med innan.. Men, det mest påtagliga var att jag kom på mig själv med att börja nynna, började gnola framför datorn i min ensamhet…

Nu sjunger jag nästan jämtFlört
(undra om det är ett tecken på tillfrisknande.. eller inte?Oskyldig)

Det kändes alltså som om jag fick bättre tillgång till mina, innan något slumrande sinnen, om du förstår?

90% tillgång till dem i stället för som mest 50% tidigare..Skäms

Nu gjorde jag iof en extremt långsam upptrappning för att vänja kroppen (hjärnan)…. Jag har alltid svåra insättningsproblem vid nya preparat. (om jag inte går så här långsamt till väga)

De tre första dygnen tar jag därför bara en fjärdedels tablett. Höjer sedan till en halv i en vecka. Lägger till ytterligare en fjärdedel nästkommande vecka. Där efter blir det en hel, under minst två veckor..

Så fortsätter jag sedan att höja … en fjärdedel, en halv, ytterligare en fjärdedel..osv

Detta tills jag kommit upp i önskad slutdos. Skulle den sedan behöva justeras, upp eller ner, gör jag på samma vis igen.

Allt för att göra det så smidigt och lite påfrestande som möjligt!

Jag är övertygad om att detta lindrar mina bieffekter vid starten jämfört om man kör på "häftigare"..

Läkare har väldigt olika åsikter, men jag har haft turen att komma i kontakt med de som är av samma åsikt vad gäller just denna biten.

Just vad gäller lamotrigenet har jag också fått höra att det är bättre för kroppen med en långsam start för att undvika ev hudproblem.

Kram!

Karmatarerskanise
0

Jag har börjat sjunga en massa, kom jag på nu när jag tänker efter. Måste vara ett tecken på att man mår bättre. Killen tycker jag e konstig som börjar sjunga så fort jag kommit upp från sägen. Då har jag snoosat klockan var 10:e minut i 90 min hahaha :P

David
0

Jag har en "normal" upptrappning om man tittar i Fass. 1 tablett per dag första två veckorna. Sedan 2 tabletter i en vecka (och då träffar jag min läkare för nästa steg).

Känner mig också mer vaken i sinnena, även om kroppen känns trött och seg just nu. Lite stabilare känner jag mig också. Reagerar inte lika kraftigt på "småsaker" som jag brukar.

Inga utslag än (hoppas jag klarar mig) men det kliar på fötterna och benen. Men det kan ha någon annan orsak, som alla mygg häromkring kanske. *hoppas*

// David

Citronmeliss
0

Ja, David jag vet att det är den "normala" upptrappningen.

Men, jag vet också att det kan fungera så mycket bättre med en lägre takt. (för oss som är extra känsliga)

Det samma gäller SSRI preparaten, det kan vara stor skillnad på hur ev bieffekter känns av eller ej ifall man går extra långsamt till väga i stället för att följa de rekommenderade.

Jag har haft tre olika läkare som konstigt nog (får man väl säga) föreslagit mig det, trots att det är emot gällande rekommendationer.

Jag är mycket tacksam för deras flexibilitet i att se olika personers skillnader i tolerans.

Men som sagt, det är inte enligt gällande rekommendation så mina läkare har gett mig en ordination på recept samt muntlig ordination på hur jag enligt vår överrenskommelse ska göra i stället!

Kram!

David
0

Min läkare var rätt frågvis hur jag haft med biverkningar av andra mediciner i början, så han kanske lurade på någon sån lösning åt mig också. Men nu fick jag den här standardlösningen. Och det verkar ju gå bra. Märker rätt stor skillnad mot förra tisdagen. Inte riktigt så jag sjunger dagarna i ända än, men det kommer nog om det får fortsätta såhär Glad

// David

Karmatarerskanise
1

Så bra David :)

Citronmeliss
0

Det låter jättebra, David, skönt om allt funkar som det ska!Glad 

Och även om du inte sjunger ännu, ska du se att det kommer i sinom tid, det med. Tror det är en positiv bieffektFlört

Kram!

David
0

Fredag 22/8

Fyra dagar kvar tills jag ska öka dosen. Känner faktiskt effekt. Vaknar av mig själv och känner mig lite mer utvilad än tidigare. Känner mig lugnare i humöret.

Fortsätter det såhär så kommer jag gifta mig med den här medicinen! Glad

// David

Senixus
0

Ja du David… sådana inlägg gör att man blir glad. Underbart att den verkar fungera. Håller tummarna för dig i framtiden oxxå :-)

Om du gifter dig med medecinen… är man bjuden på bröllop? ;-)

David
0

När du får din diagnos tror jag att den här medicinen kan vara något för dig också. Den är stabiliserande, och används ofta till personer som är bipolära av olika slag.

Självklart är du bjuden på bröllop! Kanske kan ordna så att bröllopet sker här inne? Glad

// David

Senixus
0

Om jag får en fungerande medecin ska jag oxxå gifta mig med den… kanske kan ha dubbelbröllop då ;-)

Ska bli såå skönt on/när man kan se en ljusning på allt :-) Bara lääängtar nu ;-)

Har läst en del om en medecin som heter Lamictal (har för mig det e stavningen iaf). Det har varit mer den jag varit inne på att testa. Men får jag Lamotrigin så ska jag minnas dina ord & ge den en chans :-D

*Kram*

David
0

Det är samma medicin, eller det är samma aktiva ämne i den, bara olika tillverkare Glad

// David

Senixus
0

Aha… okej. Ja då har jag inte variot helt ute o cyklat då i mitt tänkande iaf Glad Bra att veta att det är samma medecin. Ja jag får väl se vad farbror doktor säger när jag väl får tala med honom.

Det är sååå skönt att saker börjar röra på sig iaf… äntligen Skrattande

Citronmeliss
0

Idag är det den 28..så det är några dagar sedan du uppdaterade oss sist! Funkar medicinen bättte och bättre eller hur går det nu, David?Glad

David
0

Har ju ökat dosen i måndags till två tabletter. Var jättetrött och helt slut i måndags, igår gick det hyfsat, idag (onsdag) var jag utslagen nästan hela dagen. Sov en stund, gick upp en stund, sov en stund osv. Men det känns bra. Om jag jämför med hur det var innan jag började så känns det lite mer stabilt nu. Inte lika djupa svängar. Den 4:de september ska jag träffa läkaren för lite utvärdering och planering inför framtiden. Glad

Hur stark dos äter du melissen?

// David

Citronmeliss
0

Visst är det skönt att börja känna lite stabilitet?Glad

Tack och lov släpper ju tröttheten ganska snabbt igen..hoppas den snart går över för dig.

Jag äter bara 100 och hoppas på att inte behöva höja mer än så länge. Min läkare vill också gärna försöka med så låg dos som möjligt, om det går.. Fast nu har jag tyvärr varit mer labil det sista så det kanske ändå blir aktuellt att höja snart.

Hösten brukar ofta ställa till det för mig. Mycket depp varvat med snabba växlingar och blandtillstånd..Obestämd

Hoppas på att kunna tackla det lite bättre denna höst med rätt mängd medicin!Flört

Kram!

David
0

Absolut! Jag åt fram till tidigare i våras Seroquel i rätt hög dos, den hjälpte ju, men gav lite bieffekter. När jag slutade med den så började humöret pendla väldigt.

Jag är en sån här som alltid har höga doser av mediciner, vet inte varför, det är som om kroppen behöver "lite extra" Obestämd

För mig är hösten av lugn årstid. Jag tror att jag mår som allra bäst under höstarna. Våren och sommaren är tuffa för mig. Så för mig går det verkligen åt rätt håll nu.

Jag hoppas också att det bra för dig nu i höst. Med både rätt mängd medicin och ett glatt gäng här som gärna stöttar. *kramas*

// David

Citronmeliss
0

Hösten låter som en härlig tid för dig då, David!

Har ni någon tanke på hur hög dos du kan "landa" på?

Vet ju att vissa äter 400.. så det skiljer mycker från person till person!

Tack David, det känns självklart bra med stöttningen från vårat glada gäng och med medicinen!

Hoppas att det samma gäller digSkrattande

Kram!

David
0

Vi tar bäbissteg just nu, först 1 x 25, nu 2 x 25. Sen får vi se vad han säger nästa vecka. Räknar nog med ett par höjningar till, men jag tar gärna så låg dos som möjligt, bara det ger bra effekt. Jag fortsätter ju att äta Fluoxetin samtidigt, så tanken är väl att den ska tas bort med tiden.

Om jag säger så här, jag har stora förhoppningar på en bra höst. Ny läkare, ny medicin, hösten i sig, och så detta glada och trevliga gäng. Kan inte bli så mycket bättre. (skulle väl vara om någon erbjöd sig att städa hemma hos mig, men sådana förhoppningar vågar jag inte ha Glad)

// David

Citronmeliss
0

Haha.. Du får väl bjuda hem hela vårat glada gäng så hjälps vi åt? Flört

Vi får ha knytkalas och psykologiprat till efterrätt!

Vi kan ju även måla om din brevlåda när vi ändå är igång?Tungan ute

David
0

Det kanske vore något. Glad. Jag måste nog klä in brevlådan i en regnponcho också, MED huva, eftersom vår brevbärare tycker det är för jobbigt att fälla ner locket Skrattande

Vet att Gunilla är duktig på tårta, och jag är frivillig provsmakare på bakverk.ifokus, så jag kan säkert få lite smakprover därifrån *mums*

// David

Citronmeliss
0

Åhh..mums..vad det lät frestandeSkäms

Jag äter ju LCHF kost så jag får väl göra mina egna godsaker då.. men det går ju utmärkt det med, så luktar jag på eran tårta Oskyldig

Vi fixar en presenning rätt och slätt. Brevbäraren får väl krypa under den och lämna posten..Glad

Senixus
0

LCHF … är det Laktosfri eller vad? Oavsett så kan man nog fixa både LCHF och vanlig ju. Då kan ju alla få smaka vad det är du äter meliss Skrattande

Citronmeliss
0

Jadå, det går så bra att smaka det jag äter vet du väl Senixus!

Det är inte laktosfritt utan kolhydratfritt.

Jag kan ju göra en hel skål vispad grädde med goda bär som alternativ till tårta och det är alltid gottFlört

Kram på dig vännen!

Senixus
0

Ja det låter ju riktigt smaskigt att sitta å smaska på en skål med vispad grädde & massa smaskiga bär *mums* Skrattande Jag smaskar görna med dig när du har sånnt gotta Tungan ute 

Kramar tebax :big hug:

Citronmeliss
0

Jepp..då gör vi såFlört

(kanske vi kan lägga i vår medicin i samma skålFörvånad) *viska*

Kram!Glad

Senixus
0

ahhh meliss… du är bra härlig du :hug:

Citronmeliss
0

PDT_Love_04 Tänk så härliga tillsammans då, med vår skål *fnissar*

Yuki
0

#38 Vilken söt smiley. Glad

Senixus
0

Jupp meliss… det har du nog väääldigt rätt i :naughty:

*bara* våran skål … retas med andra :retas:

th_grouphug

Citronmeliss
0

Visst är den..Glad 

Yuki, du kan väl äta "gott gott" med oss du med..Flört

(förlåt David att jag kapat din tråd till OTSkäms)

Kram!

Yuki
0

Glad

Man blir faktiskt glad av alla söta smileysar.

Senixus
0

meliss… det kanske blir Lamotrigin jag lägger i skålen när jag får min meds… så då kanske det ändå stämmer på ämnet fortfarande *hmm* Flört 

Ja Yuki… nog finns det många söta smilysar som man kan använda allt th_rosesmile

Kramar om hela underbara charmligan th_grouphug

Yuki
0

Hur lägger man in dem egentligen?

Citronmeliss
0

På ångest ifokus finns det en grupp som heter smilysar.

Gå in där kopiera önskad "gubbe" och klistra sedan in i ditt inlägg…Flört

Yuki
0

Tack. Vad snällt.

AnneN
0

Ursäkta OT men måste bara få säga att mina lässvårigheter fick mig att verkligen hajja till på denna tråds rubrik ordet "Lamotrigin" lyckas jag alltid få till Lamborgini vilket är en lyxbil Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Citronmeliss
0

Haha.. det var allt lite kul Anne..

Då vet du vad David och jag harFlört

Senixus
0

Hoppas även jag får Lamborgini i framtiden *hehe* Flört

Jo… psykologen har hört av sig. Läkaren ska skicka en tid… när återstår att se *hmm* Men nu är det iaf på G Glad 

Jag skulle ta med en utskrift på min ModeTracker då.. så de verkar ta mitt jojjande på allvar iaf Förvånad  Glad

David
0

En skål med bara grädde och bär? Det låter ju inte så tokigt det… Fast jag är inte så förtjust i grädde, så jag får väl göra en egen skål med chokladpudding och bär Flört

Idag vetesjutton om det är medicinen som spökar eller något annat. Har halvsovit hela dagen och känner mig helt utmattad nu. Har drömt hela tiden, helsjuka drömmar som jag inte direkt när jag vaknat har kunna skilja på om de var sanna eller inte. Har fått gått upp och tittat efter.

Ja, tänk om man kunde hämta ut en Lamborgini på apoteket tillsammans med medicinen. Vad glad jag skulle bli då.

// David

Citronmeliss
0

Annars kan jag riva massa mörk choklad i grädden, det kanske går bra?Flört

Jepp, men annars får vi väl ha med våra lamborginis i de galna drömmarna för jag har dem också ska du veta, kom direkt för mig med första tabletten….Förvånad

Tröttheten har också kommit ibland men gått över snabbt igen.. Eller, är det kanske bara en dröm att jag sitter och sjunger framför datorn nu mera?Skäms

David
0

Mörk choklad i grädden. Nu börjar det likna något Glad

Drömmarna i natt var… ja, ena drömmen var så verklig att jag inte visste vad jag skulle tro. Jag var utomhus naken och städade. (var till och med tvungen när jag vakna att gå ut och titta om jag varit ute). Sedan drömde jag om en pall tablettaskar. Och lite mer…

Det kanske är därför vi mår bra av den, för vi är så trötta att vi sover och drömmer lyckliga drömmar? Glad

// David

Ladyinred
0

jag e inne på min tredje sort av lamotrigin och ahr bara haft strul, blir fruktansvärt illamående och spyr ofta upp dom igen. Och hör jag inte det så går jag och klöks om dagarna :(

David
0

Vad är det för variant du äter??Och vilken styrka?

// David

Ladyinred
0

Jag har ätit aktavis och merk. Nu e jag inne på ratiopharm. äter 300 mg om dan. 100på morronen och 200 på kvällen. Ev ska vi öka igen, ska på medecinuppföljning på torsdag. tyvär lär jag få skäll då jag inte har nån sjukdomsinsikt och avbryter dom ibland. nu har jag startat igen för ett tag sen, spann tydligen iväg. Mamma och en kompis sa det i alla fall..

Citronmeliss
0

Jepp lyckliga ibland förvirrade drömmar.. Skäms
Lustigt, jag drömde också att jag var naken i flera olika sammanhang i början när jag åt dem???

Kan du kanske fråga din läkare nästa gång om det är en vanlig bieffekt …*ler fånigt*

Men, några pallar med tablettaskar minns jag inte..Obestämd

Fast annars tror jag snart att varenda förträngt minne kommit fram! Det är som bio föreställningar ibland, fast gratis och så deltar jag själv dessutomFörvånad

Spännande att se vad denna natten har för film, kanske handlar om läkerol?Flört

Kram!

Ladyinred
1

På tal om skumma drömmar så drömmer jag ofta om skor. Det går alltid ut på samma sak, jag förlorar en eller båda skorna. Detta är verkligen hela världen och jag blir alltid lika panikslagen och försöker på olika vis lösa problemet. Ibland snor jag någon annans på en fest eller liknande i hallen, eller så tapper jag bort nån i skohavet som bara blir större och större. Nån gång lyckas man ta sig till en skoaffär men skäms så på vägen dit för att jag bara har en toffel på mig. Detta verkar kanske banalt, men jag e alltid kallsvettig när jag vaknar. Nån som e duktig eller kanske bara en glad amatör som har lust att analysera? :)

AnneN
0

#58 inne på personligutveckling.ifokus finns en kvinna som är duktig på att tolka drömmar, så vill du ha din dröm tolkad så skriv ett inlägg om den där =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ladyinred
0

ah, va bra. tack för tipset :)

Citronmeliss
0

Fel på medicinen?Tungan ute

Man kanske är rädd för att göra bort sig eller att var iaktagen. Själv är jag som sagt naken ibland. Det är inte heller kul på olika platser.. Man känner sig milt sagt avvikande och uppseendeväckande. Känner behovet av att smyga utan att det går..Förvånad

Bevare mig..

David
0

Skum medicin som får oss att drömma att vi är nakna i diverse sammanhang Glad. Få se vad som händer i natt. Är riktigt spännande. I morgon måste jag vara pigg, måste handla lite och så, så jag får inte ha för spännande drömmar i natt Flört

// David

David
0

Drömmar, drömmar, drömmar… Jag fortsätter vara naken. Inatt var jag på mitt gamla jobb. Och sedan höll jag på att möblera om hemma. Resten minns jag inte, men jag var rätt slut när jag vaknade.

// David

Citronmeliss
0

Fullt påklädd hoppas jag…Flört

David
0

Nej då… komplett näck på båda ställena. Den här medicinen måste göra så att man gärna vill kasta kläderna? Obestämd

// David

Citronmeliss
0

Ja, jag misstänker att vi blir nudister efter ett tagFörvånad

Numera sitter jag tämligen lättklädd framför datorn när jag sjunger..Skäms

Naken iFokus .. kan du driva även den sajten då, David?
Eller ska vi anlita en någor mer erfaren nudist kanske?

Själv får jag nog ta mig en funderare innan jag vågar dela med  mig..tycker drömmarna har en tendens att bli mer och mer vågade..Tyst

Senixus
0

Oj… vill man värkligen ta Lamotrigin om man får det utskrivet sen *hmm* Inte bra att klä av sig nu ju… börjar ju gå mot vintern *hehe*

Och drömma att man är på jobbet… näck :no: vill inte Rynkar på näsan 

Men man kanske börjar acceptera sin kropp mer oxxå med den där medsen *hoppas* För i så fall överlever man ju som nudist *hehe*

Om jag blir Nudist… får jag vara med i erat Nudist.iFokus då? Flört

David
0

Kan ju säga att jag cencurerat mina drömmar en del. Allt tål inte att offentliggöras Flört

Melissen, du och jag kan väl vara sajtvärdar tillsammans på den sajten? Och vårt ledmotiv måste ju vara… "Jag klär, jag klär av mej naken… Här är jag här står jag naken för dej"

Senixus, jag tror inte du behöver vara orolig, hittills har inte mina drömmar fokuserat så mycket på det negativa med kroppen… Och självklart är du inbjuden i klubben. Du kan få bli Medarbetare om du vill Glad

// David

Senixus
0

HeHe… tack David. Ja om jag får samma medecin & samma knasiga drömmar så får ni lära upp mig till att vara Medarbetare Flört 

Ska dricka kaffe nu. Ha det gott vännerna

*Kram*

David
0

I natt/idag var jag påklädd Glad. Fast drömmarna var där, nu känns det som om jag håller på att bearbeta saker? Eller rättare sagt, det jag läst i min gamla journal kom upp som drömmar.

// David

David
0

Drömmarna har faktiskt blivit bättre, och inte alls lika intensiva som tidigare.

I morgon ska jag träffa både min läkare, och min nya "samordnare". (här i regionen har alla en "egen" Vård- och BehandlingsSamordnare - VoBS). Ska bli intressant dels att se vad planerna är, om jag ska öka dosen, och framförallt vad min läkare tyckte om uppsatsen om mig själv. Lite nervös är jag faktiskt. Och orolig att jag inte ska komma upp i tid också. Obestämd

// David

Ladyinred
0

Jag ska oxå på medecinuppföljning. Om ett per timmar faktiskt. Får se vad som händer. Sätter de in en fjärde sort av lamotrigin eller kommer jag byta helt? :S Då blir det antagligen till att börja med blodprov oxå, usch. Har jätte svårt med nålar. Men jag brukar få lugnande innan, trött och hysterisk :P Skulle vilja ha nåt som e lika effektivt som en stekpanna i huvudet. Eller finns det piller som tar bort rädsla? Tror inte det gör det :(

[aspie]
0

David!

Jag drömmer oxå ofta knäppa drömmar. Ofta generande skämmiga drömmar men oxå ofta riktiga mardrömmar. Dessutom är det som för dig att jag inte vet om det har hänt eller om jag drömt, vilket skapat döjobbig ångest. Vågade knapp gå ut med hundarna och visa migSkäms

David
0

Ladyinred, hur gick det för dig? Är det något hjälpmedel i tabletterna du inte klarar av? Eller är det själva "medicinen" som spökar? För det är samma aktiva ämne i alla tabletterna, bara olika tillverkare och lite olika hjälpämnen.

Jag gillar inte heller nålar. Usch och fy! Men börjar sakta men säkert lära mig. När jag var liten fick jag alltid salva innan som skulle bedöva. Nu vägrar jag ta blodprov på andra ställen än på centrallabbet, där sticker dom hela dagarna och är duktigare, tycker jag. I somras fick jag lite vätskebrist och blev inlagd två dagar. Hade absolut ingenting annat att göra än att i detalj studera min droppnål, och efter det känns det faktiskt lite bättre. Flört

Aspie! Välkommen i klubben. Om man drömt hela natten att man varit naken lite här och där, så känns det inte allt för skoj att gå ut på morgonen. Dina drömmar, är det förvrängda versioner av saker du varit med om, eller helt taget ur det blå? Jag drömmer ofta om saker som hänt, fast i en något annorlunda tappning.

// David

[aspie]
0

David!

En del drömmar är förvrägda saker jag varit med om och en del vet jag inte vad de kommer ifrån. Kanske från saker jag förträngt? Ibland vaknar jag av att min psykopatbror står alldeles för nära och stirrar mig stint i ögonen med sin galna blick. Jag känner paniken och den psykiska terrorn komma och väntar på slaget.Gråter

Jag vaknar och känner mig vettskrämd och måste gå upp, sen funderar jag på om allt har hänt eller inte. Allt är så verkligtRynkar på näsan

Ijin
0

Måste fråga varför du tar medicin:p Gärna en länk anvisning…

David
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett litet konstverk. Ungefär så här är mitt mående. Den svarta linjen symboliserar ett riktigt bra mående. Den gröna linjen när jag började med medicinen.

Så nog tycker jag att den hjälper.

// David

David
0

#76. För att må bättre?

// David

Ladyinred
0

DavidE Jag var inne på medecinuppföljning i torsdags och vi kom fram till att jag ska sluta med lamotrigin. Vi vet inte vad felet var för i övrigt fungerade dom på mig. men jag står inte ut med att kräkas och hulka i tid och otid.

Istället så ska vi prova litium, så dan efter fick jag åka in igen och ta prover på labb. Jag föredrar att ta där oxå. men i fortsättningen så ska jag ta prover en gång i veckan och då e det inte rimligt att åka 6 mil enkel resa för det. ska försöka ta på hemmaplan först i alla fall. sen får jag sobril som fungerar rätt bra som jag tar innan och det lugnar nerverna något. nu väntar jag bara på att läkaren ska ringa så vi kan sätta igång. hon skulle göra det när sköldkörtelprovet kom…

David
1

#79. Hoppas att Litium fungerar bättre på dig än vad Lamotriginet gjorde. Det är inte kul att gå omkring och må illa hela tiden. Du får hålla oss uppdaterade hur det går.

Det har faktiskt släppt lite på mig, mår inte alls lika illa som i början.

// David

[aspie]
0

Menar du mig eller?

Ijin
0

#78 jo, det förstog jag.. men mer vad som problemet är xD Du behöver inte svara, är bara nyfiken=)

Senixus
0

Ijin … När kroppen är i obalans. När ämnena i kroppen inte fungerar som de ska, ja då är det lätt att ta hjälp av medecin för att se om kroppen hittar en bra balans igen. Säger sig ganska logiskt (i alla fall för mig). Kommer med största sanolikhet börja med liknande (eller kanske till och med samma) medecin så snart jag får träffa överläkaren på psykiatrin igen. Så jag tror även jag kan ses kvalificerad att ge dig ett svar Flört

[aspie]
0

#82 Undrar varför du är så speciellt nyfiken på just Davids problem, när det är så många andra med samma problem och kanske ännu värre.Obestämd

David
0

Inatt du… hade lite svårt att somna så jag tog en Stilnoct tillsammans med Lamotriginet. Kan ju säga att drömmarna blev rätt kraftigt barnförbudna. Skäms Förstår inte vad det är med mina mediciner som gör att jag och omgivningen alltid är spritt nakna i mina drömmar.

// David

David
0

Illamåendet verkar hålla i sig. Eller det kommer i omgångar. Sista dagarna har jag mått riktigt illa strax efter att jag tagit tabletterna.

Men fördelarna är fortfarande större än nackdelarna.

// David

Ladyinred
0

ah, du har samma problem som jag hade. det var riktigt jobbigt de gånger som man vaknade på natten och fick rusa ut på toalätten.

David
0

Än så länge, peppar peppar, har det inte gått så långt att jag verkligen kräks, men illamåendet finns där. Framförallt timmen efter jag tagit tabletterna.

// David

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.