Läkare?
Kan man bara gå till vårdcentralen till en vanlig läkare och säga att ens medicin är slut och att man behöver ha mer, eller måste man prata med någon som jobbar med sånt?
Jag mår bara sämre, jag kommer inte orka så mycket mer 
Och sen har jag inte fått någon ny tid till psykolog, så det lär ju dröja innan jag ens kommer till någon läkare på öppen psyk..
Du kan beställa ny medicin genom landstingets hemsida. Enkelt är det oxå

Tyvärr förstår jag ingenting på den sidan :/

Nä, jag fick receptet från en läkare på ungdomsmottagningen.. Så det är väl egentligen dit jag ska vända mig va?
Om det är medicin du har haft/har stående, så brukar vilken läkare som helst kunna hjälpa till med förnyade recept. Det beror lite också på vad det är, jag vet att narkotikaklassade mediciner vill de helst att den läkare som är din ansvarige läkare sköter.
Det brukar gå att ringa till mottagningen och be en sköterska att be din läkare att förnya recepten. Så brukar jag göra.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jag har ätit den.. den tog slut för någon månad sedan. Och har alltså inte fått något nytt recept.
Det är bara fluoxetin, så då borde alltså en vanlig läkare på vårdcentralen kunna ge mig ett nytt recept?
Jag vågar inte ringa.. Så jag får gå dit, så då är det ju bra att veta om man går till rätt ställe..
Där jag bor så gillar de inte att man "bara går dit" Utan vill att man fyller i ett papper som de brukar ha. Men då måste man veta exakt vad medicinen heter och vilken styrka man har och vilken läkare som skrivit ut medicinen. Tänkte att de kanske kunde vara bra att veta om det
Ibland går de med vårdcentralen men oftast inte då dom inte har tillgång till dina uppgifter från ungdomsmottagningen och kan se att du fått de utskrivet tidigare.
Finns de ingen som kan ringa åt dig? Annars brukar ungdomsmottagningar ha dropp in.

Det dumma är att jag vill inte gå till den läkaren igen.. Han har gjort så många fel, med både mig och en kompis till mig, så jag vill inte veta av honom.
Och så är jag för osäker på om det kommer att funka att gå till en annan läkare på vårdcentralen.
Jag får väl helt enkelt hoppas på att jag snart får en tid till en läkare på öppen psyk.
Jag orkar inte må så här, iaf inte när man vet att det finns tabletter som fungerar.. Som gör att man klarar av dagen..
Gå ner till vårdcentralen och förklara ditt problem. Ibland kan de vara riktigt mänskliga. En god vän till mig gick ner och förklarade att hon inte kunde ringa på grund av vissa orsaker.. Hon fick då en tid till läkare. så prova i alla fall.
Lycka till. Sänder kramar som stöd.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Pröva att ta med dig tomförpackningarna, så att personalen ser vilken medicin det är, och vilken styrka du har. En sköterska kan säkert hjälpa dig att förmedla din önskan till en läkare som förnyar dina recept.
// David
Hur gick det med medicinen? Fick du förnyade recept?
// David

Jag har inte tagit tag i det.. Jag har inte orkat.. Så jag ska försöka gå genom psykologen istället..