OT. Öroninflamation
Har ju känt mig konstig i huvudet någon vecka. Idag hörde jag knappt på ena örat, så jag var tvungen att kämpa mig till telefonen och ringa vårdcentralen. Fick komma nästan direkt. Och det var öroninflamation. Penicilin och återbesök. Men det känns skönt att veta att det var något "fysiskt", och att det går att behandla.
Men jag känner mig fortfarande trög i huvudet. Men nu har jag ju en orsak att skylla på. 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hihi, då är du s k "öronbarn" 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Näää…. första gången i hela livet jag haft problem med öronen. Det är säkert någon som smygit in något virus genom fönstret.
// David
Ha ha David, Vilken inbrottstjuv! Någon som planterar "örflimmation" i ditt öra (som min dotter sa när hon va liten)
Jag har heller aldrig haft det, men däremot så får jag ofta sprängvärk i öronen ibland nu för tiden på grund av fibron
och det går inte att bota med pecillin tyvärr.
Hoppas du snabbt blir bättre vännen
Kram

Eftersom det mest sitter i det vänstra örat (knepigt) så känner jag mig helt sné idag. Beror nog på att jag knappt hör något alls med det örat. Jag får skaffa en stor skylt och ha på magen "Var vänlig prata endast i det högra örat" 
// David

HALLÅ DAVID! HÖR DU MIG NU? VILLE BARA SÄGA ATT JAG ÖNSKAR ATT DU SNABBT KRYAR PÅ DIG. OCH HÄR FÅR DU EN KRAM OXÅ
*KRAM*
Aspie! Fel öra… vänta, jag ska vända på huvudet. Sådär ja, nu hör jag bättre. 
Ska tillbaka på återbesök redan i morgon så de ska titta på trumhinnan extra noga, eftersom det ena örat är helt utan besvär.
// David

Ha ha ha ha, skit oxå, var det fel öra jag skrek i
Tror dom det är mer problem med ditt ena öra eller?
Nej då, det tror jag inte. De var väldigt övertygade om att det var öroninflamation. Men de ville ändå att jag kom tillbaka på en lite längre undersökning (hade en akuttid igår, och de är bara på 15 minuter).
// David
Hoppas du blir bra David. Själv är jag ett öronbarn upp tills jag blev 25 och fick min yngste son. Han var också öronbarn. Inget roligt.
Minns när jag var liten och hade ont. Min bror som är två år äldre, hade hört att varm mjölk skulle vara bra. Lovar jag skrek. Fick ju kokhet mjölk i örat. När jag kom till läkaren, så undrade han vad jag gjort. Förutom öroninflammation var jag bränd i örat. Tur min morbror var där och hjälpte mig. Än idag hör jag sämre med det örat.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#11 Phu! Det var ju skön att det inte var värre än det redan är
David, fick du medicin?
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag har ofta öroninflamation. Tyvärr får jag det ofta på helgen, vilket betyder att jag snällt får vänta till trumhinnan spricker. Fy bövelen vad det gör ont!
Sen kan jag blåsa ut luft genom örat hehe. Folk kan höra det också ;)
Hera! Varför måste du vänta tills trumhinnan spricker
Kan man inte göra nåt åt det innan?
#16 På helger är vårdcentralerna stängda, och akuten tar inte emot för ngt sånt litet. När jag var yngre kunde man gå till akuten för öronen, men inte nu. Det är inte kut nog. Så man får ligga hemma och gråta av smärta.
Mina öroninflamationer pågår bara en eller två dagar, sen spricker trumhinnan. O det är inte bra, för ju äldre man blir, ju svårare kommer det bli för örat att läka bra. Och man hör sämre med en massa ärr på trumhinnan.
#17 Nej men fy så hemskt
Inte akut? Det var det värsta jag hört (nästan)
Det måste ju vara som rena rama tortyren ju
Stackars dig Hera
Såg du att jag svarade dig ang 118100? Fick svaret att jag hade för lite pengar på mobilen. Jag glömde meddela dig det innan jag slocknade igår. Förlåt
Hera, Luftkonditionering?
. Tycker också det är förfärligt att man inte kan gå till akuten med sånt. För det är ju ett akut tillstånd, man mår dåligt, och får man det inte fixat snabbt så kommer man må ännu sämre.
// David

Jag spräckte trumhinnan en gång. När jag var liten, kom ihåg att det gjorde ont och att det kom vätska ur örat 
Senast jag hade öroninflammation var i samma veva som jag gjorde utredning för min huvudvärk. Då var jag riktigt sjuk, hade sänka på 64. Var nog sjuk i 2 eller 3 veckor och var hemma ifrån skolan då.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Ja, det är hemskt.
Jag såg det aspie :) Tack för försöket :)
Nu känns det som om högerörat kommer också. Huvudet känns som en… en iglo? Tur att jag har så mycket sågspån att det lindrar det mesta av ekot. 
// David