Var bor du?
Kunde vara kul att se var alla bor :)
Var bor du?
Jag bor i skåne, Helsingborg.
Borås sedan 5 år tillbaka. Sedan mars i år mitt i stan, fast ändå på en lugn del av stan. Tar 3 minuter gående in till mitten av centrum.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

I Stenungsund, 5 mil norr om Göteborg=)
#2 i Stenungsund fick jag min första panikångestattack
Bor i Spånga sedan två år tillbaka ungefär. Spånga ligger tolv minuter utanför Stockholm, men många säger att det är i Stockholm.

Jag bor i Luleå
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Litet geografi ? prov : När du åker från David mot Värnamo, och har ca 4 mil kvar, då är du i mina trakter.
Mer än så avslöjar jag inte. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Finns några tänkbara orter, lite beroende på hur jag kör.
. Men de två största börjar väl med G? 
// David
Kerstin! Är det 10 mil mellan dig och David? Iså fall, kan/vill du säga om du bor söder eller norr om David?
Jag bor söder om söder^^ Stockholm, 20 min med t-bana in till stan (och hem igen).
Helena
Jag bor i en liiiten by mitt i skogen ca 6 mil utanför Örebro (Nora kommun) sedan snart 4 år tillbaka. Innan dess Stockholm. Vill nu flytta till Lindesberg…
Ah, just det, jag och mamma funderar på att flytta upp mot gävletrakten, till hus :) Men det är inte säkert än. Vi har reserverat en tomt, och lagt intresseanmälan på ett hus, men vi får se hur det blir, vi är båda sugna på att flytta :)
Helena
#13 Hoppas det går vägen då :)
#14 Jo, det gör jag med, för att vara lite ego kan jag säga lite fördelar och nackdelar ;P
Fördelar: Tomt, hus, mer möjligheter öht, och så har jag alltid velat bo i hus längre upp i landet, hatar stockholm, trivs verkligen inte här.
Nackdelar: Mamma måste ha jobb, vi måste köpa bil, vi vet inte om hennes kille vill flytta upp med oss (han har dock en bil, då skulle det problemet lösa sig). Min skolgång är ytterligare ett problem nu. Samt att jag har vänner här.
Helena
#15 För vännerna finns det ju tåg :) Och skola borde väl inte vara prob?
#8 Det bränns, i trakten av det största G:et 
#16 Ja.. men man kan ju inte träffas lika ofta ändå. Skola är främst ett problem för att jag vill helst gå klart grundskolan här först.. och sen så vet jag inte hur gymnasiet skulle bli (om grundskolan funkar för mig.. har som vissa vet lite problem).
Helena
#19. I know, i know. Allafall gissar att jag vet 
Paronskrutten. Gävle är fint. Finns åtminstone två här som kan intyga om det. 
// David
#18 Nej det är sant. Jag är iaf en sån som gärna skulle flytta och starta ett nytt liv, och ara den person som jag vill vara :)
Kerstin! jag avslöjar inget, kan inte ens fatta var du bor

Utanför Hässleholm. Tar inte så lång tid att köra och hälsa på Hera 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#23 Knäppis!?
??? är inte du oxå det då?
Jag har nog varit en rätt rastlös själ. Eller kanske velat "fly" problemen. Så på den "korta" tid som jag bott hemifrån, dvs. från jag var 18, så har jag haft 6 eller 7 olika adresser, i 4 kommuner
. Allt ifrån Kiruna kommun ner hit till Borås. Med några mellanstopp.
// David
David! Sen 1977(18 år) har jag flyttat ca 35-40 ggr i mitt snart 50 åriga liv, Ganska ofta blir det
Du slår mig alltså. Fast jag vill flytta snart igen. Vet bara inte vart riktigt. Men ge mig några år så kommer jag nog ikapp. 
Jag har numer jättelätt att flytta, fastighetsägaren här har fastigheter nästan i hela Sverige, och vi som bor här har förtur 
// David
Flytta hit vet ja! Jätte skönt om du nu är så lik mig
Ja, det såklart, jag gillar ju skogen. Och du verkar ju bo lite utanför storstan.
. Vem vet vart nästa flyttlass går… Fast då måste jag nog ha dubbellås på dörren, så jag inte springer ut naken på nätterna och skrämmer livet ur dig. 
// David

jaha här är en rastlös själ..eller åtminstone var jag det förr..Nu bor jag i Karlstad sen 13 år tillbaka men är född och uppvuxen i Trollhättan,har bott både i Alingsås och bollebygd,Lilla edet och flyttat runt lite ja..

Jag längtar tills man kan skaffa hus, gärna en liten gård ute på landet=)
Min ena syster bor på det perfekta stället, inte för långt ifrån allt, men ändå en bra bit från stora vägen=)
#31. Du har hållt dig i nästan samma län/trakter i allafall 
// David
#32. Men va sjutton, kom hit så gifter vi oss och skaffar huset på landet. Precis så vill jag också ha det. Vi kanske kan bo i närheten av Aspie, så blir alla glada och nöjda? 
// David
David och aspie, jag är också sån som vill flytta/fly hela tiden. Jag har alltid känt en vilja att flytta "än hit och än dit" men det har inte alltid gått att göra det…
Men ett antal ggr har det blivit genom åren, men inte så långt, som nu sist, från Stockholm till "mitt i skogen" utanför Örebro…
Japp och om ni flyttar hit så kan tant aspie hålla koll på er så ni inte springer ut näck och gör bort er
Mysan. Jag trodde att om jag flyttade så stannade mina problem kvar. Men de flyttade efter… och efter… Så till slut bestämde jag mig för att stanna kvar och fajtas med problemen, och sen flytta utan några problem i släpkärran. Har nog fortfarande kvar den tanken.
// David

#34 haha, ja om det vore så enkelt

Samma här. Fast man tänker ju inte direkt tanken medvetet, i början, sen inser man ju att nåt är fel när man bara vill flytta och flytta…
NU vill jag flytta igen! Men nu har jag ju verklig anledning. Slut mellan sambon och mig, samt att jag är trött på skogen!
Vill in till stan, men INTE Stockholm igen, utan lilla Lindesberg räcker bra. Iaf än så länge… 
Strömstad….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Okej då, vi kan vänta några månader med giftemålet? 
// David

#33 Ja jag har ju det sen har jag ju haft min dotter att tänka på då.men sen blev det ist. ett större steg till Värmland hihi
Salladshataren jag vet :P

Haha, kanske det
Jag har aldrig flyttat !
#44. Vi kanske ska ta det när din pojkvän inte kan läsa? *ler*. Tror vi skulle komma bra överrens. Och mina katter kommer nog gilla dina katter också. 
#45. Så du trivs så inne i Smålands inland.
// David

#6 kan det vara ett G och sluta på ved
där du bor?

#12 min mormor var barnfödd Lindesberg i Bergslagen. Hennes bror med fru och deras barn tror jag driver gården fortfarande.
Jag bor nu i Köping. Har 2 mil till Arboga och 4 mil till Västerås. 12 mil Stockholm.
Har också flyttat mycket.
Huvudsta, Solna
Råsunda , Solna
Gums Gård, Källby
Drömstan, Lidköping
deLaGardie, Lidköping
Jungfrdansen, Solna
Johan Edvars, Solna
Alby, Sumbyberg
Rinkeby
Akalla
Rissne
Kallhäll
Bålsta
Fasan, Bro
Råby, Bro
Sölje Gård, Glava
Inne i Glava
Glava Glasbruk
Köping
Får se hur jag rotar mig här
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Tatsja, titta i mitt fotoalbum så får du en ledtråd vart jag är född, det är i närheten av dig. 
// David
Menar du Ekerö
Väl mött, Tatsja
Nej nej… titta på namnskyltarna jag samlat på mig ifrån jobben. 
// David
Menar du Gislaved kanske Rocktjejen? 
David. Kan det vara Rinkeby
Väl mött, Tatsja

#46 kanske det ja;P
Haha, mina katter är världens surkärringar, iaf de två äldre:P

#54 Ja det var ju det Hera fast jag föröskte o vara lite finurlig tänkte om personen i fråga inte ville säga vart hon/han bodde
Tatsja, lika bra att jag berättar… Är inte Stockholmare. Är född i Västerås, och har jobbat i Strömsholm. Sen började jag flytta.
#56. Jag ska nog charma dem. Lite massage varje dag så blir de nog glada. Och mina tre småttingar är proffs på "surkärringar". 
// David

#58 våran äldsta katt, Diza, blev väldigt konstig efter det att hon fick kattungar.. Nu kan man knappt klappa henne innan hon morrar.. Vet inte riktigt vad man ska göra med henne

#60 hon blir 3 nu i oktober.. Så hon är inte gammal..
#57 Men då kunde du ju sagt att det var fel ;)

skrattar..ja men det var ju inte så svårt o lista ut ändå..=)
#61. Är hon kastrerad? Är några av dina småttingar hennes?
// David

Hon bar på 6 ungar. Men det är 2 år sedan nu. Hon har pendlat en del i vikt, då hon väldigt sällan är hemma
Sen är det nog bara min mamma som hon inte morrar åt. Så hon är väl kanske en "enmanskatt"^^

Jepp, hon är kastrerad.. Tiara är hennes..

Muskot och Basilika är alltså inte hennes ungar=)
Det kan vara att hon är en enmanskatt, tyr sig till en person och är den trogfast. Sen kan hon vara lite sur på att Tiara är hemma också. Ibland är mammor och döttrar inte bästa vänner, även inom kattvärlden 
Var hon lika innan Muskot och Basilika kom?
// David

Jo, men så är det nog. Och mamma är väldigt fäst vid Diza också.
Jo, hon har varit så större delen av tiden hon har varit hos oss.. Men värre blev det när hon fick ungar..
Då är det säkert så. Lek mycket med henne om du vill, det brukar hjälpa.
Matilda är en typisk enmanskatt, när mamma varit här och sovit över så har Matilda setat på behörigt avstånd och stirrat på henne hela tiden. 
// David
#66 Nja! då tror jag förr på att hon ser dej som en av hennes ungar,du har nog luktat mycket kattunge,
Kattmammor morrar gärna åt sina äldre barn. I det vilda så jagar de flesta Mammor iväg sina barn när de är stora nog,det är lite olika beroende på hur stark gruppkänslan ligger i generna hos katten/erna.
#72. Så kan det absolut vara. För CraZzyInLove, du var ju väldigt nära kattungarna. Så du har kanske fått två mammor, din riktiga, och Diza 
// David

Många av er har flyttat mycket, själv flyttade jag för några år sedan 7 gånger på 1 år! Detta berodde på att jag då var hemlös efter att ha blivit utkastad av min dåvarande pojkvän/sambo som hittat en annan tjej som skulle flytta in direkt och fick flytta runt hos kompisar och familjemedlemmar tills jag äntligen lyckades få en egen lägenhet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#72 & #73 haha ja, kanske det:P Men jo, jag var även väldigt mycket med de kattungar vi fick och nu med de små vi har hemma..
Lite gulligt ändå om det är så:P
just nu bor jag i virserum. Ingen vet vart det ligger. Men pratar man om hultsfredsfestivalen brukar många veta vad man pratar om.
Jag är oxå en som flyttat mycket. När jag var 13 år så hade jag bott på fler ställen än jag var gammal. Sen saktade det ner något, men jag har inte bott längre än 4 år på samma ställe. Inte så många olika orter men många lägenheter. Har bott i stockholm (Västerhaninge, huddinge), göteborg (bergsjön), nybro (överallt!), emmaboda, virserum (två lägenheter).

Lerum (ligger utanför Gbg)
Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)
#47 Kommunen heter så, men jag bor på en gård långt ute i skogen, inga grannar närmare än 1 km.
Jag bor i Norrköping :)