Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketterboktipsfilmtipsrecensioner
Läst 1783 ggr
zmulan
2008-09-19 00:47
0

Boktips!

Har just läst ut boken "Snälla pappa, nej" av Stuart Howarth.

Det är en självbiografi om en liten pojke som utsätts för tortyr, våld, alkohol, droger och sexuellt utnyttjade, om hans liv, hans kamp för rättvisa. Om hans otroliga styrka att ta sig igenom livet och få sin "revansh" på samhället.

En tragisk historia som ändå inger hopp och styrka, ger en kraft att våga.

Jag vill dock varna. Den är fruktansvärd och mycket beskrivande. Den kan trigga igång ens tankar och egna minnen och påverka även negativt. Så om du vill läsa den, tänk efter före och om du känner att det är för svårt vänta tills du mår bättre, plåga inte dig själv!

Men den är värd att läsa för alla. Just styrkan i den!

Värme /Zmulan

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Tatsja
2008-09-19 01:35
0

Rekommenderar min bok Berättelsen om AnnaFlört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

zmulan
2008-09-19 01:48
0

Ja jag ska införskaffa den när jag får pengar har jag bestämt!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

AnneN
2008-09-19 12:36
0

Jag har läst Tatsjas bok och jag kan verkligen rekomendera den! Men varning för sträckläsning för den går bara inte att sluta läsa då man väl börjat =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[aspie]
2008-09-19 12:56
0

" Om man inte håller jämna steg med sina kamrater, är det kanske för att han hör en annan trumslagare. Låt honom följa den musik han hör, oavsett takt och ursprung"

(Henry David Thoreau, 1854)

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=918909140X

Boken är tillägnad "alla er som känner att ni inte hör hemma någonstans. Kom ihåg att det är cool att vara annrlunda!" säger Luke

Rekomenderar varmt denna mycket läsvärda bok, skriven av en 13 årig kille med härlig humor. Han har Aspergers syndrom och skriver här om hur det är att leva med detta. Boken rekomenderas också av Tony Attwood.

Tatsja
2008-09-24 12:06
0

#3 Har fått förslag att skriva mer, en djupdykning som de sa, från när jag gifte mig och till idag. Har nu börjat lite. Men det blir även en bok som ska heta *tankar och funderingar ur verkliga livet*. Dikter och småberättelser hur jag känner det.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

AnneN
2008-09-24 12:14
0

#5 då väntar jag med spänning på de böckerna med =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Yuki
2008-09-24 18:05
0

Jag tänker läsa Tatsjas bok någon gång, men inte Stuart Howarths.

Sovgott
2008-09-24 22:52
0

Jag rekommenderar Jenny av Jonas Gardell. Läste den idag.

paronskrutten
2008-09-24 23:07
0

Även En komikers uppväxt av Jonas Gardell är bra. Det är en bok i trilogin, där bl.a. Jenny är med

Helena

Sovgott
2008-09-25 11:53
0

Och ett ufo gör entré som väl är bok nummer 2 i trilogin. Rekommenderar dem allihop! Glad

paronskrutten
2008-09-25 18:45
0

Ah, just det, det var så den hette :) Jag har lyssnat på En komikers uppväxt i mp3:n, dock ingen annan av böckerna (ej heller läst dem).

Helena