Välkommen (?) PTSD
Träffade som sagt min läkare i torsdags. Han hade med sig en sköterska i början också, eftersom det är bra om jag har två kontakter. Men de hade bestämt att jag skulle ha kvar min läkare som huvudkontaktperson 
Han hade läst igenom min "lilla" berättelse om mig själv, och hade egentligen bara en fråga: Vad har du för diagnos egentligen?. Precis det jag frågat mig själv hela tiden. Jag hade tydligen presterat för mycket under den tid jag orkade för att passa in i många diagnoser, tydligen mer än vad även "friska" skulle klara av i längden. Och han var jätteglad att jag aldrig gjort något våldsamt eller ens lyft handen mot någon.
Hur som helst, berättade bara rent spontant hur jag känner med sömnen och oron innan olika besök (rädd för att inte vakna i tid osv). Och då helt plötsligt, det är ju PTSD du beskriver… Så nu ska han läsa in de senaste forskningarna och vi ska träffas i november för att planera behandlingen.
Känns faktiskt jättebra. Jag har alltså PTSD med extra känslomässig sårbarhet, och eventuellt en smula bipolära drag.
Höjde dosen på Lamotrigin till 75 mg. Vi ska höja sen igen i november.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Vad är PTSD?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Posttraumatiskt Stressyndrom. Kika gärna här.
// David

Aha =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Länken fungerar inte
Nu hoppas jag den funderar 
// David
Ja, nu fungerar det :)

Så han ansåg din förklaring på sömnen och oron innan besök som eventuella tecken på PTSD? Har ju samma problem vad gäller sömn och Vakna i tid grejjen
Iförsig så stämmer rätt mycket (nästan allt) på listan om PTSD som du la ut förut en gång "fundersam" Men men Nu ska jag först vänta tills jag får kontakt med läkaren (någon gång) Har väntat sen Tisdags på svar från psykologen men det svaret lyser med frånvaron "jobbigt".
Ja jag har ju själv "lekt med tanken" att jag eventuellt kan ha PTSD, det är väl därför som jag ser allt som eventuellt kan ha med det att göra
Skönt att allt rullar på för dig. Hoppas du ska få en färdig diagnos snart & få den hjälp som är rätt för dig