Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketttänkvärt
Läst 1394 ggr
heliotropes
0

Tänkvärt

Här är några egenskrivna tänkvärda meningar ifrån mej.Glad

Man ska inte älta svåra misstag och fel som man har gjort själv,eller som andra gjort.

MEN: man ska inte bara köra på i livet utan att blicka bakåt ibland,för att undvika att samma misstag och fel görs igen.

Eva // medarbetare på Perser

David
0

Mycket klokt och tänkvärt. För så är det ju, man kan aldrig ändra på det som hänt, men man kan lära sig av det.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

heliotropes
0

Jag känner  människor som gör om samma misstag om och om igen,de blir ånger och ångest. Jag tror att endel inte kan eller vill riktigt lära sig av sina misstag. Där känner man sig handfallen,hur ska man kunna hjälpa en sån människa?

David
0

Jag är en sådan. Vet så väl om mina misstag, men ändå gör jag om dem. Om, och om och om igen. Och ångesten kommer som ett brev på posten.

Vet inte om det går att hjälpa? Det är nog bara självinsikt som kan "rädda". Jag vet ju om att jag gör det, så jag kanske är ett steg på rätt väg?

// David

heliotropes
0

Ja nog är medvetenheten ett steg i rätt riktningGlad

David
0

Men, jag har varit medveten om mina fel och brister väääldigt länge, är fullt medveten om de även när jag är hos läkaren också, men sen, likförbannat gör jag samma saker igen och igen. Trots att jag vet…

// David

[aspie]
0

Är som du David.

Men har åtminstone lärt mig lite nu efter 50 år Flört