Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 1052 ggr
David
0

Helt folktomt??

41 st inloggade nu. Och klockan är bara 02.31. Vad är det här???

Tror att Johan eller Charlie var ute nyss, för nyss startades servarna om. Som de gör en gång per natt…

Men på alla "mina" sajter är det helt öde. I det här läget vore det ju nästan kul att vara lite halvgalen och kunna prata med sig själv…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
0

Får väl klistra in texten till Sjumilakliv här, och sitta och sjunga en stund. Den är bra, oerhört bra. Den är väldigt mycket "jag".

Jag vill kasta loss,
och lära mig slåss.
Raka av allt hår,
och bäras ut på bår.
Ta tjuren vid hornen,
och hålla dom hårt.
Bita på sanningen,
Och kväva all gråt.

Börja sluta tro,
och låta vansinnet gro.
Jag vill sparka bakut,
och göra nåt sjukt.
Släcka fyren på berget som räddade liv,
och smita från smällen med sjumilakliv.

Jag kommer inte hem ikväll,
om jag känner mig själv.
Låt oss ta farväl,
av både hjärta och själ.
Jag kan ta ett långt hårt straff
för alla stunder vi haft.

Jag vill byta land,
och vara han som försvann.
Börja om på nytt,
och få såret mitt sytt.
När jag vänder och springer långt härifrån,
se mig som saknad, en förlorad son.

om jag känner mig själv.
Låt oss ta farväl,
av både hjärta och själ.
Jag kan ta ett långt hårt straff,

om jag känner mig själv.
Låt oss ta farväl,
av både hjärta och själ.

om jag känner mig själv.
Låt oss ta farväl,
av både hjärta och själ.

För alla stunder vi haft.

För alla stunder vi haft

// David

David
0

Den här texten gillar jag också, Pärlor åt svin.

På pojkarnas lista, står du högst i topp
Men blir bemött som du vore trash.
För killen som har snott dig på höga belopp,
Vill inte ha nån fru, bara cash.
Han e en sån man, som sol-o-vårar.
Tar allt du har .
Sedan, blir du, lämnad i tårar
Utan någonting kvar.

Du, du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för det trash du gillar,
Varför ska du kasta pärlor åt svin?
Du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för så fula killar,
Sluta upp att kasta pärlor åt svin.

Din före detta kille var av samma sort,
han var en riktig gris, som bedrog.
Dom elaka ryktena skratta han bort,
tills att du såg bevis, o fick nog.
Sen kom, han som gick på tabletter. Kaffe o cigg.
Han var, din blott, enstaka nätter.
För ett risigt ligg.

Ta mig, ta mig istället. Jag vill och kan.
Gå med, dig till kapellet.
Som en riktig man.

Meeen, jag är ju inget svin, har vittnen på det faktiskt, men int´ är det någon som kastar pärlor på mig. Gråter Va faktiskt en bekant till mig som sa idag att jag var oerhört snäll, nästan för snäll.

// David

flikkan77
0

Jag får inga pärlor jag heller… tycker det är konstigt. Förvånad Vaken är jag också. Men har i alla fall sovit 4 timmar och det är bättre än inga timmar alls.

"You just have to belive…"

Faxlin
0

Jag är vaken jag med. Men det är oerhört tyst inne på iFokus i natt.
Man hör liksom ekot överallt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

flikkan77
0

Håller helt med. Tyst och tomt är vad det är. Tråkigt! Och jag ska lämna er jag med. Ska gå ut en runda i mörkret med lillvovvan. Mysigt!!

[aspie]
0

Kom nyss in med mina vovvar. 0 grader ute bara. brrr!

flikkan77
0

Här är det 7 grader ute men jag glömde ficklampan så när jag kom utanför lampan vid gaveln så jag knappt vägen framför mig. Tycker om mörker men jag tycker om att se var jag går med. Flört Lillskruttan går däremot lika gärna i åkern som på grusvägen. Fast hon var ganska trött så det blev en väldigt sakta promenad. Mysigt det med!

[aspie]
0

Vad har du för ras på din  lillvovve? Och så varmt ni har detFörvånad

flikkan77
0

Lillskruttan är en Cane Corso 10 månader gammal och väger lite mer än 30 kilo. Glad Gammel tanten är en Saluki på 10 år och hon går helst inte ut om det är under 20 grader varmt så hon stannade inne i natt.  Varför gå ut när man kan ligga själv i mattes säng? Flört

Vad har du för hundar?

[aspie]
0

Hade inte din ras i min hundbok så jag fick googla.

Om jag fattat det rätt och det ser faktiskt ut så när jag tittade på en bild att den tillhör Mastifferna?!

Jag har några mindre varianter, he he he Tibetansk spaniel. Det finns faktiskt Tibetansk mastiff oxåFlört

flikkan77
0

#10 Nä, de är rätt ovanliga båda två men särskilt Canen. Den tillhör molosserna men mastifferna till hör också molosser om jag inte fattat det fel. Lite rörigt det där.Vill du läsa lite mer om dem så är rashemsidan www.racc.nu

Salukin är enklare. Arabisk vinthund som tillhör vinthundarna! Glad

Ja, Tibetansk Spaniel tillhör väl inte direkt de största raserna… Flört Jag gillar mer de lite större hundraserna. Tycker det är lättare att träna dem och jag har som ambition att tävla. Nu är det ju bara jag som tycker så, inget ont alls om småhundar de är jättetrevliga!

Karmatarerskanise
0

Oh, cane corso är så fina :)

kerstinjo
0

# 11

Jag fick också googla på Canen, men vilken fning.

Kan vi inte få se en bild på din vovve?

Kerstin 

[aspie]
0

Tack för länken. Jag älskar mastiffer, speceillt Spansk mastiff, Bullmastiff, Tibetansk mastiff, Pyreneisk mastiff.

Förresten så älskar jag alla hundar, stora som små (nästan) Den jag hade innan var en liten gosse på ca 80 kg, en blandningen mellan St:Bernad och grannis. När han stod på bakbenen var han mer än ett huvud längre än mig som är 170cm.

De små godingarna jag har nu är oerhört lättlärda och sociala och besitter alla fina egenskaper jag gillar hos en hund. En STOR hund i en liten kropp. De användes som vakthundar av munkar i Tibet. De sa faktiskt till när min granne i huset bredvid fick inbrott.

Har du sett de små statyerna de har på asiatiska resturanger De som nästan ser draklika ut med underbett och huggtänder? De kallas för lejon, men det är faktiskt den tibetanska spanieln som för övrigt kallas "Det lilla lejonet"

Zaluki är en oerhört vacker hund, de är heller inte så vanliga

flikkan77
0

#12 Det var en ren slump att jag ramlade på rasen men jag är helfrälst. I alla fall i min lillskrutta.

#13 Finns två bilder på henne i mitt album här på denna sidan. Vet inte riktigt hur jag får dem att hamna i en tråd, men där ska de finnas i alla fall.

#11 Jag är lite som du då. Älskar alla hundar, vill bara inte ha en liten hund själv. Inte just nu i alla fall. Korsningen du hade var ingen lite kille det inte! Roligt med så stora hundar med, jag skulle vilja ha en Borzoi. De är helt underbart vackra, i mina ögon. Flört

Tror att alla små hundar känner sig som stora hundar och vissa stora hundar tror att de är små! Kul att dina sa till när grannen fick inbrott. Min lillskrutta vaktar lite väl mycket ibland.

Tycker "Det lilla lejonet" är låter rätt gulligt. Nästa hundnamn kanske! Bör ha en kull på gång om jag har tur. Så de är närmare än en hundvalp. Jessie, som lillskruttan heter egentligen, är bara tio månader så just nu är jag inte så valpsugen. Saknar bara lukten lite!

Yuki
0

#6 0? Usch!

flikkan77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste lägga upp en kaninbild också och visa mitt lilla underverk. Hon fyllde tre veckor igår.

Yuki
0

#17 Naw! Vilken sötnos! Jättefin.

Jag har också en kanin.

flikkan77
0

Hon är till salu om någon vill ha henne!Oskyldig Supersöt lite tjej som gärna kommer fram och kollar vad man gör. Ni har 5 veckor på er att bestämma er. Flört

Vad har du för kanin Yuki? Mina är honor är nog dvärgvädur och hannen en korsning av lejonhuvad och dvärgvädur.

Yuki
0

Vad synd att jag inte får en till kanin. Fick tjata i flera år innan jag fick min kanin Yuki.

Yuki är en blandras mellan dvärgvädur/svensk päls. Han håller på att bli mörkare nu (han blir brun på sommaren bland annat).

Hur många har du?

flikkan77
0

Jag har tre vuxna kaniner och två ungar. De vuxna slängdes efter mig när jag flyttade till gård i sommras. Hannen var bara några månader men honorna var redan 1½ år och ganska otama. Först nu som de börjar komma fram och nosa på mig.

Yuki var ett roligt namn! Mina honor heter Polly och Skuttan (de var döpta innan jag fick dem) och hannen heter Lusegrisen. Flört