Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 1356 ggr
Hawknestgrove
0

Varning för bedrägeri!

Sprid detta!

Fick telefonsamtal från en bekant nyss, som blivit utsatt för ett otroligt dumt bedrägeri, rent ut sagt. MAn behöver inte vara gammal för att gå på nitar, det går alldeles utmärkt även om man är under 50 år också. Håll ögonen öppna!
Det stod en annons i Strömstads tidning för ett tag sedan om bussresa till Ullared. Hon ringde och blev ombedd att uppge sitt kontonummer och sitt kortnummer med pinkod! Fattar inte, att hon kunde vara så dum, men tydligen går det. Många blev blåsta, ska ni tro! Hon kan titta sig i månen efter 3500 kr, många fler efter ännu mer. Så om ni ser annons om just sånt här, var på er vakt och kontakta polisen! Det kan komma igen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Karmatarerskanise
0

Hur kan man ge sin pinkod? ujuj

Zaphix
0

Fast det där var ju ganska puckat gjort. Att ens lämna ut kontonummer är ju totalt meningslöst om de inte ska föra över pengar till dig. Och pinkod?

Hoppas inte fler gör likadant.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Rocktjejen
0

Jag läste det här i värmlands tidningen också..det hade hänt här med..nej jag ger aldrig ut mitt kortnummer ens på internet och sen så är jag väldigt skeptisk utav mig..

Hawknestgrove
0

Ja visst är det pucko gjort,betänk att  flera var ännu mer puckade och blev av med hela löningen! Strömstad tidning blev av med annonsintäkten, för han utgav sig för att vara från något känt företag, så de gick också på en nit!

David
0

Samtidigt läste jag en varning i morse där en äldre man gav både sitt kort och en lapp med sin pinkod till en helt främmande människa och bad om hjälp att ta ut pengar. Tur att det var en ärlig människa han bad om hjälp, men det hade ju lika gärna kunnat vara en oärlig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hawknestgrove
0

Rättelse. INgen pinkod gavs ut, utan den koden som står på kortet. Här är artiklen. Killen har sedan använt folks kort till att spela för direkt på nätet. Samma grej har alltså gjort  på många ställen.